Outlook Signature problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een paar rare problemen die altijd terug te brengen zijn naar de image die we mee sturen in onze handtekening.

Probleem 1 : mail naar hotmail adres (waarbij mail opmaak html is) met bijlage en onze signature een image bevat.
--> Mail komt aan maar in outlook.com is geen bijlage te zien. Wel als ik de image uit de handtekening laat of ik de mail verstuur in RTF formaat. Als ik de mails naar hotmail download in een client dan zie ik de attachments wel!!

Probleem 2: mail naar een adres in Duitsland waarbij we een NDR krijgen met als uitleg Mail loop.
--> Mail komt wel aan als ik de image er uit haal. Hier speelt het geen rol of het RFT of HTML formaat is.

Nu vraag ik me af ( en heb me al rot gegoogled) aan wat dat kan liggen...
We maken gebruik van office 2007/2010/2013 en een exchange 2010 sp1 omgeving.

Because Great minds Think alike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik zou me gewoon netjes aan de netiquette houden en sowieso geen in html opgemaakte e-mail sturen buiten de organisatie.

Dat met plaatjes in je signatures gaat vaak fout. Als je het 'handig' wilt oplossen zorg je er gewoon voor dat die plaatjes openbaar zijn te benaderen op een webserver naar de buitenwereld. Als je dan toch HTML opmaak gebruikt kun je verwijzen naar die webserver waar de plaatjes staan.

Op die manier gaat het eigenlijk altijd goed, en ben je niet afhankelijk van de nukken van je eigen client, de client van de ontvanger en alles wat daar tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
God of ik als systeembeheerder iets te zeggen heb over de netiquette is nog zwaar te bewijfelen. Dit is een branding/marketing oefening. Slimme marketing jongens die tegen het advies van toch iets doordrukken.

Zelfs als ik de image op een webserver zet gaat het niet...

Because Great minds Think alike