Toon posts:

ISDN2 met extra MSN-nummers programmeren op Quattrovox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een ISDN2 verbinding waar 1 hoofdnummer en 3 MSN-nummers op zitten, deze heb ik aangesloten met een NT1-kastje en een Quattrovox 5 en die 4 nummers aan de 4 poorten gekoppeld en dat werkt prima.

Nu is er laatst nog 4 extra MSN-nummers op deze lijn aangevraagd en die zijn door KPN ook opgeleverd alleen hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik ook deze 4 nummers kan programmeren? Moet ik daarvoor op het NT1-kastje een nieuwe Quattrovox aansluiten en daar die 4 extra nummers in programmeren of hoe moet dat precies? Weet iemand dat hier toevallig?

Ik wil niet die 4 extra nummers als een tweede nummer op een huidige poort programmeren ik heb alle 8 de telefoonnummers nodig om daar een toestel op aan te sluiten zodat ik uiteindelijk gewoon 8 plekken heb met ieder een eigen nummer.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:26:
Moet ik daarvoor op het NT1-kastje een nieuwe Quattrovox aansluiten en daar die 4 extra nummers in programmeren of hoe moet dat precies? Weet iemand dat hier toevallig?
Ja, bijvoorbeeld, of 4 ISDN-telefoons erbij kopen of zo.
Als het ook de bedoeling is dat de 8 toestellen onderling intern kunnen bellen zul je een nieuwe centrale moeten kopen.

Het komt wel erg klassiek over; in wat voor situatie gebruik je zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door asmi op 06-02-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@asmi: Bedankt voor je reactie.
Nu heb ik er zo'n NT1 S7 kastje tussen daar heb je twee uitgangen op en daar had ik 1 Quattrovox 5 op aangesloten met de 4 begin nummers en op de tweede uitgang had ik een andere Quattrovox 5 aangesloten en die helemaal geprogrammeerd met de 4 extra nummers alleen ik blijf dan bellen als het hoofdnummer. Dus vandaar dat ik deze vraag stelde.

En het is inderdaad klassiek maar het gaat om oude fabriekmachines waar een externe partij moet kunnen inbellen en ik wilde niet elke keer de patch kabels switchen van de ene naar de andere dus vandaar deze 8 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:37:
[...] Quattrovox 5 aangesloten en die helemaal geprogrammeerd met de 4 extra nummers alleen ik blijf dan bellen als het hoofdnummer.
Ik heb al een tijdje niets meer met ISDN gedaan en al helemaal niet met een Quattrovox 5, maar het klinkt als een probleem met nummertoewijzingen. Of het nou wel of niet met netnummer en/of een voorloopnul moet is niet altijd erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Als je een verkeerd nr wilt meesturen zal ie terugvallen naar je hoofdnr.

Kun je wel op die nr gebeld worden? Gaat dan wel de juiste poort over?

Ik gok dat je ergens iets mis gedaan hebt in de programmering. Ik weet alleen niet zeker of je nu t nr compleet 10-cijferig of alleen het abboneenr moet invoeren.

*81*11*nr# ( *81*21 voor prt 2, *81*31* voor poort 3 enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de hele handleiding van instellen van een quattrovox al doorlopen en bij de eerste 4 nummers ging het wel goed dus vandaar mijn vraag hier.

Maar je hoeft niet het netnummer op te geven alleen het abonneenummer.

@DJSmiley: Nee ik kan ook niet dat nummer zelf bellen dan.
En met *81* kan je aangeven of er eerst een voorlop 0 gedraaid moet worden voor een buitenlijn. Een nummer programmeren moet via: *87*0000#*11*Nummer1#
enz.

Ik heb even een andere quattrovox en ander nt1 kastje geregeld zal even testen als ik die opnieuw instel of het dan wel goed gaat.

Wordt vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:31:
ik heb de hele handleiding van instellen van een quattrovox al doorlopen en bij de eerste 4 nummers ging het wel goed dus vandaar mijn vraag hier.

Maar je hoeft niet het netnummer op te geven alleen het abonneenummer.

@DJSmiley: Nee ik kan ook niet dat nummer zelf bellen dan.
En met *81* kan je aangeven of er eerst een voorlop 0 gedraaid moet worden voor een buitenlijn. Een nummer programmeren moet via: *87*0000#*11*Nummer1#
enz.

Ik heb even een andere quattrovox en ander nt1 kastje geregeld zal even testen als ik die opnieuw instel of het dan wel goed gaat.

Wordt vervolgt...
Dan ga ik me afvragen of dat nr wel (correct) actief is. Je moet zoiezo ook inkomende oproepen kunnen ontvangen.

Heb je toevallig een isdn toestel in de buurt? (Vox 930 ofzo,5 eur op marktplaats). Dan kun je snel testen zonder de hele QV te hoeven (her)programmeren.
Pagina: 1