Creative Fatal1ty op onboard soundcard van Asus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suntall
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-04 21:06
Beste tweakers,

Me al helemaal onnozel zitten zoeken, maar in mijn zelfgebouwde systeem zit een Asus moederbord ( Asus P5G41T-M LX) waar onboard geluidjacks op zitten voor input, output en mic.

Vandaag een creative Fatal1ty gekocht bij aanschaf van een aantal andere zaken en vruchteloos getracht de mic te laten werken. Het geluid werkt en is perfect, maar hoezeer ik ook probeer op zowel voor ingang, achteringang of via mijn Razer toetsenbord krijg ik de mic niet aan de praat. Windows herkent dat er een mic is aangesloten, alleen krijg ik geen geluid opgenomen. Gewoonlijke stappen als drivers, checken van de muteknop 8)7 etc etc zijn gebeurt en hebben niet geholpen. Heeft iemand een idee of het kan liggen aan het feit dat het niet zou werken op een onboardcard of wat er hier aan de hand is?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:39

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Even het lijstje:
- De microfoon is goed? (Testen op een andere rig)
- Het onboard geluid is uitgeschakeld in je BIOS? (Hardwareconflict voorkomen)
- Software van je onboard is gedeïnstalleerd? (Softwareconflict voorkomen)
- Juist apparaat geselecteerd bij "opnemen"? (Creative heeft een aantal selecties voor geluidsopname)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suntall
De microfoon is goed, want als ik hem rechtstreeks in de front jackaansluiting steek registreert hij wel geluid :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suntall
Opgelost! Toch bedankt :) Je hebt me in ieder geval op het juiste spoor gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IemandOpT.net
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 16:41
Anders moet je ook even vertellen hoe je het hebt opgelost, voor andere mensen die dit probleem ook hebben ;)