Hallo allemaal,
Al enige tijd heb ik een Asus 7950DC2T v2.
Wat me nu opvalt is dat als ik Furmark draai, de GPU niet constant gebruikt wordt.
Deze gaat steeds van 100/99% naar 63% en weer terug.
Ook de Gpu clock is zeer wisselvallig. (voor beiden zie onderstaande screenshots)
Stock:

Met GPU overclock:

Daarnaast is het zo dat ik de gpu stabiel tot 1100Mhz kan kon overclocken. Wat in Furmark geen enkel effect heeft. Het aantal fps is bij 900Mhz gelijk aan het aantal fps bij 1100Mhz.
Zodra ik het geheugen van 5000Mhz naar 5050Mhz overclock gaat het aantal fps meteen aanzienlijk omhoog, maar wordt het beeld ontzettend schokkerig. Is dit normaal?
Waar ik meteen aan dacht is de voeding. Ik heb namelijk vorige week mijn Recom Powerengine 600+ vervangen door een XFX Pro 550. Zou het probleem hierin kunnen zitten?
Ik hoop dat iemand me de goede richting in kan helpen.
Overige Specs:
-Intel Core I5 2400
-Asrock Z68 Pro3
-8gb Corsair Vengeance LP
-256gb Samsung 830
-3x 3tb Seagate Barracuda
-5x 140mm casefan
mvg.
Stefan
Al enige tijd heb ik een Asus 7950DC2T v2.
Wat me nu opvalt is dat als ik Furmark draai, de GPU niet constant gebruikt wordt.
Deze gaat steeds van 100/99% naar 63% en weer terug.
Ook de Gpu clock is zeer wisselvallig. (voor beiden zie onderstaande screenshots)
Stock:

Met GPU overclock:

Daarnaast is het zo dat ik de gpu stabiel tot 1100Mhz kan kon overclocken. Wat in Furmark geen enkel effect heeft. Het aantal fps is bij 900Mhz gelijk aan het aantal fps bij 1100Mhz.
Zodra ik het geheugen van 5000Mhz naar 5050Mhz overclock gaat het aantal fps meteen aanzienlijk omhoog, maar wordt het beeld ontzettend schokkerig. Is dit normaal?
Waar ik meteen aan dacht is de voeding. Ik heb namelijk vorige week mijn Recom Powerengine 600+ vervangen door een XFX Pro 550. Zou het probleem hierin kunnen zitten?
Ik hoop dat iemand me de goede richting in kan helpen.
Overige Specs:
-Intel Core I5 2400
-Asrock Z68 Pro3
-8gb Corsair Vengeance LP
-256gb Samsung 830
-3x 3tb Seagate Barracuda
-5x 140mm casefan
mvg.
Stefan