Router zorgt voor trage upload

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Sinds een kleine maand heb ik glasvezel van Caiway 75mb down / 75mb up. Gezien de enorme upgrade van internet verbinding (hiervoor 20mb/1mb adsl) had ik nog niet door dat mn upload snelheid bij lange na niet wordt gehaald via mijn router.

Ik heb een Netgear WNDR3700v2 als ik zonder tussenkomst van de router mijn computer op het caiway modem aansluit krijg ik netjes 75/75 mb uit de speedtest. Zodra ik met dezelfde computer via mijn router de speedtest uitvoer (via utp, wifi 2,4ghz/5ghz, of een andere computer) krijg ik een prima download resultaat maar blijft de upload steken tussen de 3 en 10 mb.

Waar kan dit in zitten en wat kan ik daar aan doen?

Overigens kan ik dbj de QoS settings van de router e uplink bandwith controleren echter krijg ik daar een waarde die ver boven de 75mb ligt volgens mij nl. 178920.2 kbps. Ik heb al een keer alle apparaten uitgeschakeld en met 1 computer aan de router de speedtest uitgevoerd. Dit had geen effect.

Iemand enig idee?

There is no difference between extreme oppositions.

Verwijderd

Je moet ervoor zorgen dat de router gigabit snelheden aankan. Reset het apparaat als eerst om zo mogelijk automatisch een nieuw configuratiebestand aan te maken. Upgrade de firmware van de router of probeer een andere?

• GuuZ1982
Ik zal hem resetten. Firmware upgrade heb ik pas uitgevoerd. Dat hielp helaas niets. Zodra de router gereset is post ik een update.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Disable de firewall eens bij het testen? Weet je zeker dat de speedtest website waarbij je test uberhaubt wel meer dan 10mbit upload aan kan?

Volgens SmallNetBuilder moet die router een LAN to WAN snelheid kunnen halen van zo'n 420mbit (maar dat is ZONDER firewall enabled).

[ Voor 32% gewijzigd door redfoxert op 05-02-2013 23:13 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 20:55
Heb je QoS (Quality of Service/Bandwith Management) ingeschakeld? Vaak beperkt die je uploadsnelheid.
Gigabit lijkt me niet zinvol bij een 75/75 verbinding, aangezien dat nog ruim onder de 100/100 ligt.

• GuuZ1982
van de regen in de waterval...

Ik heb de router terug gezet naar fabrieksinstellingen en volgens mij naar de $#$@#$ geholpen...
Router blijft nu hangen op een checking internet connection scherm, please wait.... dit blijft ie uren doen wat ik ook doe. Modem achter de router is in orde (werkt indien direct op de pc aangesloten)

Daarnaast is de default gateway van ip veranderd sinds de reset (zal wel te maken hebben met de firmware update) weet niet of dat nog voor ellende kan zorgen (was eerst 10.0.0.1 en nu 192.168.1.1).

Ga nu kijken of ik de firmware kan flashen via recovery modus van de router.

Wat heb ik me nou weer op de hals gehaald...

• GuuZ1982
Na 2 pogingen om de nieuwste firmware via recovery mode te installeren is het gelukt. Router maakt weer verbinding met het internet.

En eind goed al goed. Download en upload nu beiden boven de 80mb:)

SOLVED

Pagina: 1