WD MyBookLive gecrasht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tollenaar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-04-2021
Beste forumleden,

Na 30 jaar PC ervaring sta ik nu voor een raadsel.

Onlangs is mijn 1TB WD MyBookLive gecrasht (= netwerkschijf). Ik heb de schijf uit de behuizing gehaald en in mijn PC gezet. Zowel BIOS als Windows (Vista) herkennen de schijf. Maar de 2 partities (Lokaal station F: en G:) zijn leeg en staan op 0 byte. Windows stelt dat de partities moeten worden geformatteerd.

Maar de schijf is niet leeg.

Is er een manier om de schijfinhoud weer tevoorschijn te halen ?

Bijzonder veel dank voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

mogelijk is de schijf linux geformatteerd? Dit bestands systeem heet iets als EXT3 of een ander nummer. Als je daarvoor geen 'driver' hebt kan het zijn dat hij het niet weet wat hij laat zien? Hoop dat dat je op weg helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Boot je systeem van een Linux Live CD of - USB stick. Deze zal de partitities wel herkennen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tollenaar
Linux ? Die methode hoorde ik vandaag ook op de zaak. Ik ga de Linux Live CD eens uitproberen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hiren's Boot CD heeft veel tools. Wellicht dat deze van pas kan komen: http://www.hirensbootcd.org/

Deze kan je uiteraard ook op een usb stick zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tollenaar
Ik had nog een Linux CD liggen met daarop GParted. Die ziet de schijf wel maar geeft aan 'Unmount' en verder 4 partities, waarvan 2 identiek.

Ik zou kunnen proberen om de partities 'ergens aan te koppelen'. Wellicht dat ik dan de bestanden kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 17:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens Google gebruikt de WD MyBookLive als file system EXT4. Via een Linux-liveCD zou je dat moeten kunnen lezen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tollenaar
Ik heb van alles geprobeerd maar van't weekend zag ik zelfs de partinities niet meer met Gparted. Alleen het BIOS zag de HD nog maar de SMART test gaf een foutmelding (7).

Gelukkig had ik nog een HD met de oude data en stonden de foto's nog op mijn Nikon. Maar deze WD HDD is definitief gecrasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 17:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Testdisk kan vaak een corrupte partitietabel nog repareren.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1