Valt hier nog een beetje op te gamen?

Pagina: 1
Acties:

• jordaaaaa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 14:05
Lenovo IdeaPad U410-MAH9GMH

Intel Core i7 3517U
GeForce GT610M
8GB DDR3 (SODIMM)

Mijn vraag is dus zou je een spel als (meteen maar ff een goede pakken) farcry 3 hierop kunnen spelen?

Alvast bedankt voor reacties!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Je kan er Far Cry 3 op spelen. Op de allerlaagste resolutie+allerlaagste settings. Maar het kan.

• jordaaaaa
Dus eigenlijk ook weer een soort van niet haha

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
High (en mid) end games kun je wel vergeten ja. Die Geforce is het laptop equivalent van een kaartje van €30.

TheS4ndm4n#1919

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens naar een laptop met een i5 en betere videokaart zoals een GT650. Die GT610 kan je helemaal niets mee qua games.

• jordaaaaa
Ja had al door dat die videokaart niet echt iets is. maar vroeg me af of et nog iets werd in combinatie met de processor.
Probleem is vooral dat in het formaat dat ik wil niet echt laptops te krijgen zijn met een goede videokaart(14 inch) of ja dan gaan we over echt grote bedragen praten.
Want waarom ik naar deze vraag is omdat ik deze voor een redelijk prijs over kan nemen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gamen is een combinatie van videokaart en processor, waarbij de videokaart eigenlijk het belangrijkste is. Al neem je de dikste CPU die er is, zonder goede videokaart kan je er gewoon niet mee gamen.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Wat is het budget? De alienware M14x is er namelijk al vanaf minder dan 1000 euro icm kortingen... Niet echt een ultrabook, maar wel nog steeds erg mobiel :) .

Grillmeister

• jordaaaaa
Nou de lenovo kan ik voor 600,- overnemen. das ook wel een beetje de max miss nog 700.
Het primaire gebruik is vooral voor de studie dus veel office, dat kan die wel aan. en hij is lekker licht en heeft een mooi design vind ik.
Maar ik wil af en toe nog wel eens een spel spelen zoals starcraft, dus was ik benieuwd of die dat ook een beetje zou kunnen dragen.

Verwijderd

jordaaaaa schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:54:
Ja had al door dat die videokaart niet echt iets is. maar vroeg me af of et nog iets werd in combinatie met de processor.
De videokaart die er in zit is trager dan de intel HD 4000 die sowieso al in de processor zit geïntegreerd. Daar heb je dus sowieso niets aan.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:44:
[...]

De videokaart die er in zit is trager dan de intel HD 4000 die sowieso al in de processor zit geïntegreerd. Daar heb je dus sowieso niets aan.
Is het dan enkel een battery-drain of zit er een soort van lucid virtu in?
@ hieronder, maar dezelfde laptop met en zonder 610m moeten dan toch verschillende accuduren hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 05-02-2013 23:55 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
eL_Jay schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:50:
[...]

Is het dan enkel een battery-drain of zit er een soort van lucid virtu in?
nope.. Het is enkel marketing...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Je kan met nvidia optimus switchen tussen de grafische kaarten. Al is switchen een groot woord: beeld gaat sowieso via de HD 4000.

Er is maar 1 reden om een GT 610m aan te bieden in een laptop: marketing. In de praktijk heb je er namelijk helemaal niets aan, en is het inderdaad voornamelijk een batterij drain als je iets 'per ongeluk' op de nvidia draait.

Mijn E6520 bevat een vergelijkbare klasse grafische kaart. Zodra de nvidia GPU aan gaat gaat het verbruik van 7.355w naar 15.424w. De enige reden dat ik wat aan dat ding heb is dat ik een oudere CPU heb met slechts een intel HD 3000 ingebouwd, die is flink wat trager dan de 4000.

Je kan er net skyrim mee spelen op de laagste settings op native resolutie, maar dat is dan het maximum. De framerate is eigenlijk net te laag, en ik heb hem al overgeclockt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 23:56 ]

• jordaaaaa
en hiermee al beter dan?

Intel Core i5 3317U
GeForce GT630M
8GB ddr3

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Stuk beter ja. Ik heb zelf de GT540M in m'n laptop zitten. Veel games spelen gewoon lekker op medium, of high met een wat lagere resolutie.

De GT630M is een rebrand van de GT540M dus ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Maar over welke laptop heb je het dan? De grafische kaart alleen is nog geen garantie, gezien het volume laptops met ontoereikende koeling tegenwoordig.

• jordaaaaa
het gaat hier om een toshiba
pricewatch: Toshiba U940-11C

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

800 euro en nog geneens een Full-HD scherm...?

• jordaaaaa
ja dat is wel een gebrek maar in deze inch klasse vind je niet echt iets met een beetje videokaart

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Waarom geen 15.6" dan? En met Dell kom je een heel eind.

Verwijderd

Ik wou net hetzelfde zeggen... Het klinkt heel leuk dat hij een inch kleiner is dan een 15.6", daar lever je gewoon enorm veel voor in. Een dergelijk scherm is imo gewoon niet acceptabel, alleen heb je weinig keuze.

Je komt wel met 14" laptops aan. Maar waarom eigenlijk? Waarom zou een 15.6" niet voldoen?

• jordaaaaa
omdat ik dat nu op et moment heb. Ik toch en slag kleiner wil, want wil hem dan elke keer meenemen als ik lessen heb. Dat is ook het hoofddoel van die laptop en af en toe op ze tijd een spelletje.
Dusja en met een intel HD graphics 4000 kom ik denk ook niet echt ver.

[ Voor 15% gewijzigd door jordaaaaa op 07-02-2013 19:32 ]

Verwijderd

Spelletjes en een laptop kleiner dan 15.6" gaan over het algemeen slecht samen..

Het is een beetje een longshot, maar als je een laptop koopt met een expresscard slot kan je daar een desktopvideokaart op aansluiten. Dan kan je met iets mobiels toch gamen.

Overigens komt de toshiba nu niet echt geweldig uit de test bij notebookcheck: http://www.notebookcheck....01-Ultrabook.87454.0.html. Dramatisch is het niet, maar het kan zeker beter. Het geteste model is zonder de GT 630m.

• jordaaaaa
Het spelletje spelen is niet voor onderweg bedoeld maar gewoon thuis trouwens.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Is een cheapass laptop met misschien wél een degelijk scherm maar compleet ZONDER enige vorm van goeie CPU of GPU dan een optie, én een gewone Game PC, of, even out-of-the-box: een XBox360?

• jordaaaaa
haha ik heb al een ps3 en ga denk ik ook de nieuwe xbox kopen die uitkomt;p
Dus misschien moet ik me maar over die videokaart heen zetten en een leuke laptop met nog redelijke CPU kopen

Verwijderd

jordaaaaa schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:42:
haha ik heb al een ps3 en ga denk ik ook de nieuwe xbox kopen die uitkomt;p
Dus misschien moet ik me maar over die videokaart heen zetten en een leuke laptop met nog redelijke CPU kopen
Als je de nieuwe Xbox gaat halen dan gaat het gamen op je laptopje (je zei dat het voor thuis was) ook niet lang interessant blijven denk ik, althans, niet zonder echt goede videokaart :+ Of je moet natuurlijk gaan Xboxen op een CRT Televisie.
Umbrah schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:41:
Is een cheapass laptop met misschien wél een degelijk scherm maar compleet ZONDER enige vorm van goeie CPU of GPU dan een optie, én een gewone Game PC, of, even out-of-the-box: een XBox360?
Voor 750 Euro een baggerlaptop met redelijk (extern dus) scherm en een Xbox 360 (al dan niet tweedehands) moet lukken. Maar dat is niet iets wat je moet willen als je dagelijks voor school op die laptop wilt werken. Dan wil je dat die laptop ook een goed scherm heeft, en een fijn toetsenbord, en een beetje responsief is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 19:53 ]

Verwijderd

Umbrah schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:41:
De vraag is wat je dan in dat geval moet kopen... Verder dan 'een 2e-hands E6520' kom ik namelijk niet.

• jordaaaaa
Nou ik wil wel aan 1 ding vasthouden en dat is het 14 inch scherm.
Maar in principe heb ik dan genoeg aan een i5-processor met een intel HD graphics card.
maar jullie vinden de resolutie van 1366*768 niks, is alles daarboven wel goed of moet je niet voor minder dan de full-hd gaan ?;p

Verwijderd

Het probleem is dat 900*1600 nog duurder is dan 1080p in de huidige markt. Er bestaan slechts enkele high-end zakelijke 15.6" modellen die een 900p scherm aanbieden.

900p is an sich prima te pruimen. Het probleem is ook niet alleen de resolutie, maar het feit low-res schermen vrijwel per definitie van lage kwaliteit zijn.
Pagina: 1