Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 20:16
Zou het mogelijk kunnen zijn om een droger te kunnen aansluiten op de warmte van de CV of zonneboiler.
Nu trekt een conventionele droger nog omgevingslucht uit de ruimte waar hij staat a 20 graden.
De was word dan word elektrisch verwarmt.
Maar zou het kunnen dat de droger lucht aanzuigt wat opgewarmd is door een radiator?
Of voorverwarmde lucht wat door een warmtewisselaar warm water van een zonneboiler afzuigt.
Wat zijn jullie technische bevindingen?
Zou de droger hierdoor oververhit kunnen raken?
De CV zou wel continu moeten draaien, maar hoe zou je dit kunnen doen zonder continu het huis te verwarmen?

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:58
@mark184: beste lijkt me een PV paneel of 2 kopen-> 300-500 kwh opbrengst per jaar -> is je droger gratis :)
en je droger in de woonkamer plaatsen. dan heb je veel plezier van de warmte die de droger creeert. :) :)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Je moet denk ik uitzoeken wat je droger precies doet. Verwarmt het maximaal voor een bepaalde tijd? Of houdt het apparaat rekening met de omgevingstemperatuur? Ik denk dat menig droger gewoon vol gas gaat, gedurende een programma interval. Het voorverwarmen leidt (in mijn situatie) tot nóg warmere was, wat leidt tot krimp, slijtage(?). Ik ben zeer benieuwd of iemand weet hoe een droger precies in elkaar steekt :)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

jens17 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:35:
Je moet denk ik uitzoeken wat je droger precies doet. Verwarmt het maximaal voor een bepaalde tijd? Of houdt het apparaat rekening met de omgevingstemperatuur? Ik denk dat menig droger gewoon vol gas gaat, gedurende een programma interval. Het voorverwarmen leidt (in mijn situatie) tot nóg warmere was, wat leidt tot krimp, slijtage(?). Ik ben zeer benieuwd of iemand weet hoe een droger precies in elkaar steekt :)
Een conventionele droger(afvoer) werkt vrij simpel, verwarmd de ingaande lucht zo snel mogelijk naar 60 graden en word daar op gehouden door een termostaat sensor, en laat de was daar in rond circelen totdat de sensor in de trommel een oneindige weerstand geeft doordat er geen vocht meer op zit en dan is ie klaar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 00:20

MieJuul

3970Wp

Of het een broodje aap verhaal is weet ik niet, maar heb wel eens gehoord dat, als je bv handdoeken in de droger mikt, en je doet er een droge handdoek bij in, dat dan de was sneller droog is.

De filosofie erachter ken ik niet, evenals de uitkomst :D

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:10

painkill

Pain(k)(ill)

Ja, ERG droge handdoeken, die zelfs met wat vochtopname nog droog te noemen zijn.
Of het opweegt tegen het extra gewicht wat er rondgeslingerd moet worden.. Denk het niet :P

Ps. Er zijn gasdrogers te koop, dat scheelt al een hele hoop aan energiekosten. Als jij meer dan 200 keer droogt per jaar, en je moet toch al een nieuwe droger hebben, kan het een optie zijn. Helaas zijn er maar weinig aanbieders..
Daarnaast lijkt het mij ook geen probleem om er lucht van 40-50C in te pompen, het kan niet anders dan dat hij gewoon niet meer verwarmd als de goede temperatuur is bereikt.. Maar de praktische toepassing daarvan wordt tamelijk ingewikkeld, zeker gezien de naar mijn idee kleine besparing die je dan zult hebben.

Mijn SNES verzameling!

• Rol-Co

Rol-Co

painkill schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 02:34:
Ja, ERG droge handdoeken, die zelfs met wat vochtopname nog droog te noemen zijn.
Of het opweegt tegen het extra gewicht wat er rondgeslingerd moet worden.. Denk het niet :P

Ps. Er zijn gasdrogers te koop, dat scheelt al een hele hoop aan energiekosten. Als jij meer dan 200 keer droogt per jaar, en je moet toch al een nieuwe droger hebben, kan het een optie zijn. Helaas zijn er maar weinig aanbieders..
Daarnaast lijkt het mij ook geen probleem om er lucht van 40-50C in te pompen, het kan niet anders dan dat hij gewoon niet meer verwarmd als de goede temperatuur is bereikt.. Maar de praktische toepassing daarvan wordt tamelijk ingewikkeld, zeker gezien de naar mijn idee kleine besparing die je dan zult hebben.
Is dat zo? Ik denk dat gasdrogers een uitstervend ras zijn, een beetje warmtepompdroger verbruikt 1,5 - 1,6 kWh voor een wasje, en een gasdroger?
Dan het prijsverschil: gas: 0,60 vs electriciteit : 0,23 dus meer als 1 cuub gas voor een droogbeurt zou al duurder zijn.
Wil je echt besparen op je droger moet je hem op marktplaats zetten en de was ophangen :+

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 20:25
Een gemiddelde droogbeurt verbruikt 150-200 liter gas heefteen ervaringsdeskundige mij pas verteld.

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• Rol-Co

Rol-Co

Dan zou het nog uitmaken, al moet je de stroomkosten die hij maakt ook mee rekenen natuurlijk.
Het lijkt me vrij laag opzich, en waarschijnlijk een 5kg droger.

Pagina: 1