Problemen met 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• mr.twinkie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Beste luitjes,

Twee weken geleden kocht ik een tweede beeldscherm voor mijn pc. Helaas lukte het mij niet om twee beeldschermen tegelijk te laten draaien op mijn videokaart (ATI Radeon HD 4350) nu ben ik even aan het zoeken geweest om te kijken welke videokaart er beter bij zal passen en heb er 1tje gevonden:
(Sapphire HD 6670 1GB GDDR5, VGA)

ik wil graag weten of deze videokaart wel twee beeldschermen ondersteunt. Als jullie nog andere kaarten in gedachten hebben schroom dan niet om ze te posten.

mijn twee beeldschermen zijn trouwens:
Samsung Syncmaster 931BW en een samsung syncmaster S22B300

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

alvast bedankt

met vriendelijk groeten

Mr.twinkie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 6670 zal dat prima kunnen. Net als je 4350 overigens, ik heb er ook eentje waar 2 monitoren aanhangen. Multimonitor is niet zo heel spannend meer heden ten dage.

• mr.twinkie
hoe dan als ik vragen mag, want ik heb het geprobeert om me nieuwe monitor aan te sluiten met een hdmi kabeltje en die via een dvi aansluiting maar ik krijg ze niet allebij te gelijk aan de praat...

Verwijderd

Wat heb je allemaal al geprobeerd en hoe heb je dit precies gedaan. Normaal gesproken sluit je de schermen aan en met een beetje geluk worden ze automatisch door Windows / de videodriver aangezet om het leven makkelijk te maken. Ander moet en ze via het controle paneel van de videokaart geactiveerd worden. Als het goed is begrijpt Windows wat het hooft scherm is en zal dat ook zo houden en hoef je alleen het tweede scherm te activeren en te kiezen of je een kloon of extensie van het bureaublad wil?

meld anders ook:
-welk OS
-welke driver
-welke problemen zie je
-welke stekker gebruik je per scherm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 00:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mr.twinkie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:18:
hoe dan als ik vragen mag, want ik heb het geprobeert om me nieuwe monitor aan te sluiten met een hdmi kabeltje en die via een dvi aansluiting maar ik krijg ze niet allebij te gelijk aan de praat...
Hier hangt 1 monitor op VGA, de andere aan de DVI, dat gaat prima.

Afaik kun je niet HDMI en DVI tegelijkertijd gebruiken anders dan voor een clone.

• mr.twinkie
Ah oke bedankt heren, ik wil graag dat het een extensie wordt. als ik vanavond thuis kom zal ik het met de vga en dvi opstelling proberen en zal ik ook uitleggen welke driver e.d. ik gebruik.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Normaal zit de HDMI aansluiting op dezelfde digitale uitgang als de DVI uitgang, simpelweg omdat hier dezelfde signalen overheen gaan.
Gebruik idd VGA en DVI/HDMI en je bent klaar.

• mr.twinkie
Bedankt heren het was even zoeken maar ik toch nog in de garage een oude vga kabel gevonden, nu doet hij het wel.

m.v.g

mr.twinkie
Pagina: 1