Basis Onderdelen voor Casemod (+\- 350)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476987

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met een casemod waarbij het moederbord op een plank is bevestigd waardoor de hardware als het ware word tentoongesteld.(Verder niet relevant lijkt mij) Deze computer komt bij mijn ouders te staan en zal ook door hun gebruikt worden.
Denk hierbij aan de basis dingen(emailen, office, surfen, etc) en af en toe een vakantiefoto bijwerken in photoshop.
Belangrijk is dat het systeem vlot moet werken.

Ik heb het volgende samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 90,40€ 90,40
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 57,50€ 57,50
1Scythe Shuriken Rev. B€ 25,30€ 25,30
1G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL€ 48,-€ 48,-
1Seasonic SS-250SU€ 38,20€ 38,20
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 346,40

Ik heb voor de A8 gekozen vanwege de APU.
De ssd spreekt voorzich lijkt mij, 120gb is meer dan genoeg voor mijn ouders.
De cd-drive en cardreader liggen hier nog en zullen worden herbruikt.

Ik heb een tweetal vragen bij deze configuratie:
1. Zit het geheugen in de weg voor de koeler of zal dit wel gaan?
2. De voeding, Ik heb deze voeding gekozen vanwege het formaat. Hoe platter/kleiner hoe beter. Echter weet ik niet of de 250 watt voldoende zou zijn. Ik hoor graag van jullie of er nog andere voedingen zijn van vergelijkbaar formaat?
3. Het moederbord zal niet in een kast zitten en is dus afhankelijk van de processor koeling, is de Scythe voldoende?

Het budget staat niet vast en er kan best meer betaald worden als dit ook echt meerwaarde heeft.
Daarnaast zijn algemene op en aanmerkingen op deze configuratie uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

1866mhz Low Profile ram pakken en dan zit het wel goed. Voeding is genoeg. Ja, de Scythe zou voldoende moeten zijn. Hoe doe je het alleen met stof?

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476987

Topicstarter
Goeie vraag, er komt wel op ongeveer 10cm een glasplaat boven te hangen met de zijkanten nog open. Denk alleen niet dat dat genoeg is om het stofvrij te houden. Het is inderdaad even afwachten hoe de stof ophoping verloopt. Voordeel van een open systeem is wel dat je het makkelijk schoon kan maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Zeker =P. Anders gewoon een mooi glazen kast/vitrine erom heen bouwen? Ik weet alleen niet hoe erg dit de stilte bevordert ^^.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)