Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knippen/plakken met Remote App server 2008

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een remote server ingericht voor het aanbieden van een applicatie via Remote App op een Windows Server 2008. Dit werkt goed op het knippen en plakken na.

Als de applicatie geopend wordt en er wordt tekst geselecteerd en vervolgens geprobeerd dit de knippen/plakken dan werkt dit simpelweg niet. Ik heb gecontroleerd of het klembord lokaal gebruiken (bij extern bureaublad opties) aanstaat en ook de group policy gecontroleerd, de optie bij zowel user als computer configuration
Policies->Administrative templates->Windows components->Remote desktop services->Remote Desktop Session Host->Device and resource redirection->Do not allow clipboard redirection staat op disabled.
Uiteraard policy update hierna uitgevoerd, echter zonder resultaat.

Als er een remote desktop sessie wordt opgezet dan werkt het knippen en plakken wel...

Iemand een idee wat het probleem kan vormen en hoe te verhelpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 22:35 ]

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Resultant set of policies bekeken of er misschien een policy op not configured staat dmv de gebruiker en server te selecteren waarnaar verbonden wordt / computer waar de remoteapp opgestart wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Tip, deze heb ik gecontroleerd maar lijkt ook allemaal goed te staan.
Op het moment dat ik een RDP sessie start met dezelfde user werkt het gewoon na behoren, echter op het moment dat ik de applicatie waar het om gaat via RemoteApp start dus niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 17:11 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Gaat dit om knippen/plakken binnen de remote app? Of van Remote app naar een lokale app?
Staat dit redirectclipboard:i:1 ook in de shortcut naar je remoteapp? (shortcut openen in notepad dan zie je dat staan)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Meekoh gaat om knippen /plakken vanuit de remoteApp naar de lokale pc.
Ik probeer het toe te voegen aan de shortcut.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de toevoeging als onderstaand in de shortcut toegevoegd, echter kan ik vanuit de applicatie nog niet knippen/plakken naar de lokale pc.

"C:\Program Files (x86)\RemotePackages\intramed (1).rdp" redirectclipboard:i:1

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 13:04 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Nee wat ik bedoelde is dat je je shortcut (.rdp file) moet openen in notepad.
Daar moet je het erin zetten.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar het is wel zo dat de RemoteApp als msi file geinstalleerd is op de lokale pc welke verbinding maakt. Ik neem aan dat je dan bedoelt om de standaard koppeling naar RDP in windows deze regel bijvoegd?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij het maken van de msi kan je aangeven waar het rdp bestand komt te staan na installatie. Je kan dan het rdp bestand op die locatie openen met notepad en bewerken.
Draait overigens het proces rdclip.exe in de RDP sessie? En werkt het copy/pasten wel als een gebruiker een reguliere RDP sessie opent naar de server?

Verwijderd

Topicstarter
beste, in een normale rdp sessie werkt het, zoals aangegeven, normaal echter alleen met de Remote app niet. Het proces rdclip.exe draait in de sessie.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand wellicht nog andere opties / mogelijkheden?
Pagina: 1