Toon posts:

Bochs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag te stellen, dus correct me if i'm wrong.

Ik ben momenteel bezig om windows 98 SE via bochs af te laten spelen,

http://emaculation.com/doku.php/bochs

Hiervoor gebruik ik deze wiki, alles lukt alleen ik loop vast bij het 'disk image' gedeelte, volgens de disk image tool heb ik een disk image gemaakt, alleen ik kan hem nergens vinden, en daarbij is mijn harde schijf ook niks veranderd qua geheugen, heeft iemand misschien verstand hiervan of heeft iemand misschien een disk image voor me?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je met Windows zoekt naar $bestandsnaam.img ?

$bestandsnaam vervangen door welke naam je het img bestand hebt gegeven.

vanuit welke directory start je "Bochs Disk Image Creation Tool" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:32:
En als je met Windows zoekt naar $bestandsnaam.img ?

$bestandsnaam vervangen door welke naam je het img bestand hebt gegeven.

vanuit welke directory start je "Bochs Disk Image Creation Tool" ?
Het is me inmiddels gelukt, hij stond in een verborgen map..

Inmiddels is er een nieuwe vraag in me opgekomen, stel ik wil bijvoorbeeld een oud spel op win98 installeren, kan ik dan gewoon een cd in me pc doen dat windows98 deze cd herkent? Of moet ik op een of andere manier de game in windows 98 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search?

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij wilt gamen in Win98 dan zou ik zelf gewoon hypervisor als VMware of Virtualbox installeren en een VM aanmaken met Win98. Werkt een stuk prettiger dan een emulator lijkt me, en qua virtuele hardware zou het meeste ook gewoon moeten werken.

Having said that: Windows 7 (niet alle versies) kent ook een mogelijkheid om virtueel XP te draaien middels een Virtual PC installatie. Dat zou voor de meste spellen voldoend moeten zijn, aangezien je dan gewoon 32 bits XP draait waarin je ook een executable met win98 compatibiliteit op kunt starten.

Dus gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom in 's hemelsnaam voor bochs kiezen :? Ik ken het pakket verder niet, maar ik kan me voorstellen dat er makelijkere manieren zijn om te bereiken wat je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)