Telefoonverzekering Hi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Geachte lezer,

Pas terug heb ik bij Hi een abonnement voor mobiele telefonie + internet afgesloten. Een aantal dagen later heb ik aanvullend een telefoonverzekering afgesloten bij dezelfde winkel. Nu zijn er op dit moment een paar merkwaardige dingen gebeurd.

Ten eerste heeft de medewerker me met terugwerkende kracht vanaf de ingang van de telefonie + internet mijn verzekering laten betalen. Dit wekt bij mij vraagtekens op. Als het andersom was en mijn telefoon was in de tussentijd stuk gegaan en ik was terug naar de winkel gegaan om 'snel even' te verzekeren om een goedkope reparatie te verzoeken, was dit mij natuurlijk geweigerd en had ik een dikke vinger mee naar huis gekregen.

Ten tweede heeft de medewerker me een verkeerde prijs medegedeeld. De eigen risico voor de eerste reparatie bedroeg volgens de medewerker 30 euro + 30n euro, met n = de hoeveelheid opeenvolgende reparaties. Echter, de werkelijke prijs bedraagt 60 + 30n euro.

Is hier naar uw mening sprake van misleiding/dwaling/bedrog? Ik zou graag uw mening hierover willen weten.
Graag mededelingen als 'je moet je telefoon nooit verzekeren', 'Hi is slecht', etc. etc. thuis laten, hier hebben we allemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 16:51

Leejow(saait)

Blater

Over het eerste: Verzekeringen en poliskosten zijn altijd gebaseerd op een betaalde looptijd. Bij het verzekeren van een telefoontoestel geldt altijd de datum van de aankoopbon als ingangsdatum. Dat je bij Hi ook later een verzekering kan afsluiten is dan een soort 'bedenkperiode' die zij hanteren, maar dan moet de verkoper er je wel op attent maken dat je met terugwerkende kracht verzekert.

Over het tweede hangt het af waarvoor je getekend hebt. Als er in de algemene voorwaarde staat dat het ER 60+30n is kan je je achter je oren krabben. Desondanks heeft de verkoper dit mondeling toegezegd. Je kan hem hier op aanspreken en vragen wat hij kan betekenen. Op z'n minst kan hij je de mogelijkheid geven om de verzekering te ontbinden, immers heeft hij je verkeerd voorgelicht. Een verkoper kan volgens mij alleen niet een eigenrisico bedrag eigenhandig aanpassen omdat hij een vergissing heeft begaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Dank voor je reactie.

Dus jij vindt dat ik het bedrag had moeten controleren na deze gehoord te hebben van de medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:10
Als ik jou was zou ik het nog eens goed navragen bij de medewerker. Misschien heeft die een fout gemaakt en zal die dat ook toegeven. Mocht dat zo zijn dan moet je voor jezelf bepalen of je het alsnog waard vindt om het toestel verzekerd te houden. En anders laten ontbinden.
En had je het moeten controlleren? Misschien, maar ik ken niemand die een volledige AV doorleest alvorens die tekent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Het navragen bij de medewerker was inderdaad ook bij mij opgekomen. Helaas is dit niet meer mogelijk omdat de medewerker er niet meer welkom was. Dit heb ik vernomen van de manager.

Het liefst zou ik het contract, wat betreft de verzekering, ontbinden. Ik ben recent op mezelf gaan wonen en in plaats van de 8,50 die ik maandelijks voor de verzekering betaal zou ik een extra dekkende inboedelverzekering voor minder geld kunnen nemen.

Wat betreft de AV, deze heb ik bij het tekenen van mijn contract gekregen. Echter, in deze versie van de AV staan nergens de bedragen van de verschillende verzekeringen met bijbehorende eigen risico. Op aanvraag kun je een uitgebreide versie van de AV krijgen waar deze wél in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als het een echte verzekering is, kun je binnen 14 dagen na ontvangst van de polis nog ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als de medewerker niet meer te bereiken is, op basis waarvan wil je dan de overeenkomst ontbinden? Een mondelinge toezegging is niet zoveel waard, helemaal als de medewerker zelfs niet eens meer aanwezig is... Het argument "jamaar, wie léést die dingen nou dan?!?!" gaat natuurlijk niet op wat betreft AV, dat maakt een AV echt niet meer of minder geldig.

@hierboven: gaat die bedenktijd ook op als je de verzekering in de winkel afsluit? Ik dacht dat die alleen geldt als je hem via internet hebt afgesloten...

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 05-02-2013 19:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010101.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 20:09
Hummed schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:30:

Dus jij vindt dat ik het bedrag had moeten controleren na deze gehoord te hebben van de medewerker?
Je controleert toch elke overeenkomst alvorens ermee akkoord te gaan / te tekenen? De verkoper kan zich vergissen maar waar je voor tekent is rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Hummed schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:23:
Het navragen bij de medewerker was inderdaad ook bij mij opgekomen. Helaas is dit niet meer mogelijk omdat de medewerker er niet meer welkom was. Dit heb ik vernomen van de manager.

Het liefst zou ik het contract, wat betreft de verzekering, ontbinden. Ik ben recent op mezelf gaan wonen en in plaats van de 8,50 die ik maandelijks voor de verzekering betaal zou ik een extra dekkende inboedelverzekering voor minder geld kunnen nemen.

Wat betreft de AV, deze heb ik bij het tekenen van mijn contract gekregen. Echter, in deze versie van de AV staan nergens de bedragen van de verschillende verzekeringen met bijbehorende eigen risico. Op aanvraag kun je een uitgebreide versie van de AV krijgen waar deze wél in staan.
Ik weet niet of het annuleren van die verzekering handig is. De kleine lettertjes zijn vermoedelijk dat je toestel aan het einde van het contract werkend ingeleverd moet worden. En dan kan een beetje smartphone een stuk duurder uitvallen dan die verzekering van 8,50..... Zonder verzekering toestel defect dan betaal je dus EN het toestel, EN je abbonement over die hele periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
24 maanden keer 8,50 met 90 euro eigen risico... tegen de tijd dat je het toestel moet inleveren is het afkoopbedrag lager dan de premie die je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Zat bij Hi niet standaard een verzekering met die onhandige toestellease? Ben je dan niet dubbel verzekerd nu?

Les1: nooit die aanvullende verzekeringen afsluiten. De premie is zomaar een kwart tot zelfs de helft van de toestelwaarde als je de gehele looptijd rekent.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:46
Die hele Hi toestel lease is echt 3x niks, maar goed dat is nu te laat.

Als je nog binnen 14 dagen van het ontvangen van de polis zit kan je de verzekering nog ontbinden
Bedenktijd
Op de aanvraag van een verzekering is een bedenktijd van toepassing. Dit betekent dat de verzekerde na ontvangst van de polis en de polisvoorwaarden, de verzekering ongedaan kan maken. Hou er rekening mee dat hier wel enkele voorwaarden aan zijn verbonden, welke zijn:
1. Voor de meeste verzekeraars geldt dat de bedenktijd een termijn van veertien kalenderdagen bestrijkt;
2. De bedenktijd gaat in op het moment van ontvangst van de polis en de polisvoorwaarden;
3. De verzekering moet een contracttermijn van tenminste één jaar hebben;
4. Wanneer gebruik wordt gemaakt van het recht de overeenkomst met terugwerkende kracht te ontbinden, wordt gehandeld alsof de verzekering nooit heeft bestaan;
5. Op contracten waarvan, met instemming van de verzekeringnemer, de (voorlopige) dekking ingaat voordat de bedenktijd zou zijn afgelopen, is de bedenktijd niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Helaas zijn de eerste 14 dagen voorbij.. Laat ik maar gewoon een brief de deur uit doen en hopen op coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit lijkt me wel essentieel in dit geval. Bij het tekenen kon je immers alleen uitgaan van de bedragen die de medewerker noemde aangezien deze niet in de AV staan.

Wat heeft er eigenlijk toe geleid dat je nu met een scherper oog naar deze verzekering kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Ik ben niet lang na mijn aanvraag teruggegaan met mijn vriendin om ook voor haar een iPhone 5 met dezelfde verzekering aan te sluiten, wanneer ze haar precies hetzelfde verkeerde bedrag noemden. Een kennis van mij is er manager en beloofde een gratis hoesje voor mijn vriendin te regelen als we een week later terugkwamen.
Een week later besloten we bij de winkel binnen te lopen en vroegen we nog eens naar de verzekering, waarom ze elke keer 30 euro meer in rekening brengen 'na die eerste 30 euro', waarop een van zijn collega's reageerde dat voor ons toestel een startbedrag van 60 euro geldt. Toen hebben we beide een boekje met uitgebreide algemene voorwaarden overhandigd gekregen, waarin de bedragen stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:50
En dat was juist het moment om toe te slaan door jezelf te uiten over het gedrag en verkeerde voorlichtingen van deze ex-medewerker.
Dan had je meer met de manager kunnen doen dan nu achteraf (nu je al een gesprek met hem hebt gehad) zo lijkt mij.

/beter lezen:

Maar goed, als die manager een kennis van jou is, en het enige wat hij wilt doen is een hoesje regelen... tja.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-02-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Het hoesje staat los van wat er gebeurd is. Mijn laatste post staat in chronologische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Dus, je hebt nu twee van die verzekeringen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Samen met mijn vriendin heb ik twee telefoons verzekerd bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dring gewoon aan op ontbinding. Je bent verkeerd voorgelicht, de medewerker functioneerde kennelijk niet goed en los van de juridische situatie is het ook gewoon een kwestie van fatsoen en integriteit van Hi om de verzekering terug te draaien.
Pagina: 1