wtf ? wat wil je ermee gaan doen dan
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Geen enkele. Minimaal een 386 vereistOp zaterdag 02 juni 2001 19:14 schreef M_KOS het volgende:
welke linux versie kan op een xt
Igmar
Het moet mijn fileserver wordenOp zaterdag 02 juni 2001 19:17 schreef JaJoah het volgende:
wtf ? wat wil je ermee gaan doen dan
[mierenneukmode]
Er is wel ergens een projectje dat eens aan kernelpatches is begonnen om het ook op SX te kunnen laten draaien, maar daar heb ik nix meer van gehoord.
[mierenneukmode]
een 386 DX, op een SX werkt het ook niet.Geen enkele. Minimaal een 386 vereist
Er is wel ergens een projectje dat eens aan kernelpatches is begonnen om het ook op SX te kunnen laten draaien, maar daar heb ik nix meer van gehoord.
[mierenneukmode]
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
En XT een fileserver ?Op zaterdag 02 juni 2001 19:18 schreef M_KOS het volgende:
[..]
Het moet mijn fileserver worden
Wat.. ga je 300 5&1/4 Floppy drives sharen
(overigens niet mogelijk)
Ze kunnen toch de 32 bit regesters vervangen voor 16 bit registersOp zaterdag 02 juni 2001 19:20 schreef packman het volgende:
[mierenneukmode]
[..]
een 386 DX, op een SX werkt het ook niet.
[mierenneukmode]
een XT heeft geen memory management unit en word dus niet ondersteund.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Een XT heeft :Op zaterdag 02 juni 2001 19:22 schreef M_KOS het volgende:
[..]
Ze kunnen toch de 32 bit regesters vervangen voor 16 bit registers
a) geen lineare adresspace (werkt met segmenten)
b) Geen MMU (protectie voor het geval programma's aan een adres zitten waar ze niet aan mogen zitten)
Dat gaat dus nooit werken
Igmar
Op zaterdag 02 juni 2001 19:23 schreef Aaargh! het volgende:
een XT heeft geen memory management unit en word dus niet ondersteund.
M_KOS was jij die gast niet die daar zo een kritiek op open source gaf ?
Enfin kritiek was het niet want kritiek bazeer je op argumenten ( heb jij nog nooit van gehoord zekers )
Daar was je ook aan het wijzen op je jarenlange linux kennis.
En je weet nog niet dat er geen linux op een XT runt ?
en erm fileserver ... ga je er een 10GB harddisk in steken dan ?
Misschien ff BIOS patchen dan
OOPZ er bestonden nog geen EPROM BIOS chips.
Zul je toch met die 20MB HD moeten werken he.
Steek er misschien 4 in dan.
OOPZ again je controller kan dat niet...
LOL
suc6
als je dan toch een projectje van die XT maken ga op zoek naar een OS van die tijd.
Geen DOS natuurlijk. Iets alternatiefs. Die waren er wel toen.
Ik wou gewoon ff op je kap zitten omdat ik niet tegen gasten zoals jij kan die enkel kunnen afbreken met niets zegende woorden ipv van goed onderbouwde kritiek.
Hetzelfde soort mensen waarmee je niet een normale discusie kunt aangaan.
Enfin kritiek was het niet want kritiek bazeer je op argumenten ( heb jij nog nooit van gehoord zekers )
Daar was je ook aan het wijzen op je jarenlange linux kennis.
En je weet nog niet dat er geen linux op een XT runt ?
en erm fileserver ... ga je er een 10GB harddisk in steken dan ?
Misschien ff BIOS patchen dan
OOPZ er bestonden nog geen EPROM BIOS chips.
Zul je toch met die 20MB HD moeten werken he.
Steek er misschien 4 in dan.
OOPZ again je controller kan dat niet...
LOL
suc6
als je dan toch een projectje van die XT maken ga op zoek naar een OS van die tijd.
Ik wou gewoon ff op je kap zitten omdat ik niet tegen gasten zoals jij kan die enkel kunnen afbreken met niets zegende woorden ipv van goed onderbouwde kritiek.
hahahahahahaha mag ik je even uitlachen hahahaha. Weet je wel wat een EPROM is ???? Uit deze opmerking denk ik van nietMisschien ff BIOS patchen dan
OOPZ erbestonden nog geen EPROM BIOS chips.
In de tegenwoordige MoBo zitten trouwens GEEN EPROMS meer, maar EEPROMS of FlashRoms en die zijn zo geconfigureerd dat ze In System Programmable (ISP) zijn.
Je zou eens kunnen kijken of Minix draait op een XT, maar ik zou het niet weten. Heb zelf DOS 3.2 op mijn XT staanals je dan toch een projectje van die XT maken ga op zoek naar een OS van die tijd.
Wat je bijvoorbeeld ook kan doen is een webserver proggen in assembly en dat in een EPROM branden en die PROM op de plek van originele PROM zetten. Met Assembly voor 8088 kom je al heel ver... En het is waarschijnlijk nog redelijk snel ook.
Doe het de volgende keer met echte feiten en niet met onzin, dan kom je wat geloofwaardiger over.Ik wou gewoon ff op je kap zitten omdat ik niet tegen gasten zoals jij kan die enkel kunnen afbreken met niets zegende woorden ipv van goed onderbouwde kritiek.
Ik heb ook die draad gelezen over OpenSource is troep. En ik heb me toen ook geïrriteerd aan bepaalde niet-onderbouwde opmerkingen van sommige users...
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Zoals in de FAQ staat: 'welke distro' vragen graag in de 'welke distro' threads. Hoppa, alweer een slotje voor M_KOS. Krijg ik bij de 4e een biertje van je? Serieus, als je nou eerst gewoon alle richtlijnen en FAQs leest en daarna gaat klagen waarom jij elke keer een slotje krijgt... doe ons beiden een plezier
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()