Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDF bestanden groeien enorm in printspooler

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Wat hebben we hier:
Windows 2003R2 PrintServer
Xerox WorkCenter 7545
Windows XP SP3

Printserver staat op een centrale vestiging, met 23 printers waarvan 20 stuks van het genoemde type. Wanneer nu bepaalde gebruikers een PDF-bestand afdrukken van b.v. 10MB groot groeit deze in de spooler tot soms wel 200MB wat minuten duurt (5-10min).

In sommige gevallen zijn er PDF-bestanden die zo'n 80MB groot zijn (zelf ingescande documenten). Je kunt begrijpen dat deze helemaal exploderen.

Er zijn al verschillende settings geprobeerd, firmware en drivers (PCL6) van de printers zijn up-to-date. Het doet zich niet met alle gebruikers voor, wanneer een gebruiker waarbij dit probleem speelt de printer eenmaal verwijderd en opnieuw toevoegd lijkt het weer een poos goed te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nFQPbYgF1EAC8pvfbWcXwjtE/medium.jpg

In de properties heeft het al veel geholpen door Enable advanced printing features uit te schakelen, voordat deze optie is uitgeschakeld was het probleem nog veel massaler. Overigens hebben gebruikers niet de mogelijkheid deze optie weer in te schakelen.

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Probeer afdrukken als plaatje ( of iets dergelijks ) in de driver eens.
ik heb dit ook gehad en op die wijze opgelost.

what?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het is ook beetje inherent aan PDF... Ik gebruik onderstaande pdf nog wel eens om het effect van spooling te kunnen demonsteren.

PDF from hell
Some stats (using Acrobat Reader 8.x on a laptop), Memory a couple of seconds after opening the doc: 80MB. Memory after browsing extensively: 150MB. Memory after printing : 216 MB. CPU 100% for a couple of seconds while browsing to the next page. Starting a Printjob: 100% CPU for about 2 minutes. Printjob spoolfile size: a whopping 741MB!!
Je zou eens kunnen kijken naar thinprint. Zij leveren produkten die printjobs via het WAN kunnen optimaliseren (compressie, lokaal spoolen, etc). Ik heb daar wel eens mee getest en de resultaten waren erg goed.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
TeH_oNe schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:20:
Probeer afdrukken als plaatje ( of iets dergelijks ) in de driver eens.
ik heb dit ook gehad en op die wijze opgelost.
Ik heb dit iemand laten testen en het lijkt inderdaad in dit geval te werken. Een PDF van 443KB 1 pagina A4, werd in de printspooler 100MB+, de tweedemaal printen met de optie "print als afbeelding" wordt het bestand 4,15MB in de spooler en is binnen een halve minuut dadwerkelijk naar de printer verdwenen, in plaats vaan minuten lang in de spooler te groeien (exploderen).
Question Mark schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:16:
Het is ook beetje inherent aan PDF... Ik gebruik onderstaande pdf nog wel eens om het effect van spooling te kunnen demonsteren.

PDF from hell
[...]
Je zou eens kunnen kijken naar thinprint. Zij leveren produkten die printjobs via het WAN kunnen optimaliseren (compressie, lokaal spoolen, etc). Ik heb daar wel eens mee getest en de resultaten waren erg goed.
Klopt dat heb ik hier ookal gezegd, werken met PDF gaat over het algemeen wat trager dan b.v. het openen van Word documenten. Alleen komt het hier nogal eens voor dat een PDF inderdaad een 80MB groot is en die willen dus ook echt "exploderen" in de printspooler.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
Wat ik is zou proberen om er een PCL5 driver op te gooien..
Dat heeft bij mij wel eens ooit gewerkt.

Theoretisch gezien zou dit niet uit moeten maken ik weet het! maar in praktijk wel.

[ Voor 30% gewijzigd door skai21 op 08-02-2013 12:20 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT