Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Windows 7 op Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe ultraabook van Samsung waar Windows 8 op staat. Ik probeer em nu leeg te halen en Windows 7 te installeren.

Ik heb in de Bios externe speler bootprioriteit gegeven maar bij het rebooten wil hij de samsung externe cd rom speler niet aanspreken.

Hij rolt kort na de bios gewoon door naar WIndows 8, je hoort de cd/dvd speler wel even aanslaan maar verder doet ie niks. Ik heb ook een Windows 8 setup dvd geprobeerd, zelfde verhaal.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Moet ik nog andere dingen aangeven in de Bios wellicht? Of moet ik iets in Windows 8 doen waardoor ik normaal een Windows 7 cd kan booten.

Ik hoor het graag even.

Met vriendelijke groet,

Niels

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je de UEFI secure boot in je bios uitgezet?

• nvdwolk22
AktiveHate schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:08:
Heb je de UEFI secure boot in je bios uitgezet?
Yes heb ik uitgezet..

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hangt je speler wel aan een usb 2.0 poort? En is je Windows dvd bootable?

• nvdwolk22
dvd is bootable en hangt aan een usb 2.0 poort: pricewatch: Samsung NP530U3C-A07NL

[ Voor 88% gewijzigd door nvdwolk22 op 05-02-2013 15:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat hoeft niet. Hang het ding eens aan de USB2.0 poort, grote kans dat het dan wel werkt.

• nvdwolk22
Nee ik vergiste me, hij hangt met kabel voeding en data aan 2 usb 2.0 aansluitingen.
TERW_DAN schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:41:
Dat hoeft niet. Hang het ding eens aan de USB2.0 poort, grote kans dat het dan wel werkt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
De speler die je hebt kan wel DVD's afspelen? Kan je tijdens het booten via de functietoetsen niet kiezen welk bootdevice je wil gebruiken?

En Windows7 vanaf USB installeren? Ik heb niet zulke goede ervaringen met installeren vanaf externe usb dvd spelers en dergelijke. Even van je DVD een ISO maken, die via de tool van Microsoft op USB zetten en vervolgens installeren vanaf USB.

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 06-02-2013 08:27 ]

Desktop | Server | Laptop

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij UEFI moet je om windows te installeren een FAT32 usb-stick gebruiken. Bij windows 8 kan je gewoon de inhoud van de dvd kopieren naar een FAT32 usb-stick, maar voor Windows 7 moet je nog wat extra handelingen verrichten. Zie bijvoorbeeld http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=209045.

In UEFI modus kan je ook niet bij iedere pc windows van de dvd installeren. Op mijn Sony Vaio S13 lukte dat in ieder geval niet. met windows 8. Als alles echt niet werkt kan je allicht je laptop op BIOS modus zetten ipv. UEFI.

• nvdwolk22
Het is wel gelukt met UEFI secure boot uit, ik heb nog iets uitgezet wat daar weer onder viel, ben ff kwijt wat het was. Iedereen bedankt voor de adviezen!!

Met groet
Niels
Pagina: 1