2 verschillende bronnen aansluiten op deze Magnat speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo,

Ik gebruik deze speakers momenteel als onderdeel van mijn surround set, voor apple tv en dergelijke. Aan de andere kant van de kamer heb ik nog een hoekje met platenspeler + versterker. Kan ik deze versterker aansluiten op de 2 extra ingangen die nog over zijn op de speakers? Of gaat dit voor problemen zorgen? Zijn deze 2 extra ingangen überhaupt hiervoor bedoeld?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v610/flebbie/IMG_0800_zps7d9a294a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nee die zijn daar zeker niet voor bedoeld. Die zijn voor bi-amping. Google daar maar eens op :)
Als je dit gaat doen ga je versterkt signaal van de ene versterker in de andere pompen. Is niet gezond voor je versterkers. NIET doen dus.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Die afbeeldingen kan ik niet zien op werk, maar je kan het ook niet oplossen door een zgn. Y cable te gebruiken en dat om te vormen met omvormers: die Y cables zijn enkel om 2 setjes op 1 bron aan te sluiten. Je moet hier specifieke spullen voor halen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:33

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zou misschien kunnen als je diodes in de draden zet, maar weet niet op de dat ook op speakers kan?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal dus met een andere oplossing moeten komen, zal me eens verdiepen in zo'n zgn Y cable.

Meer tips & tricks om 2 bronnen netjes door 1 set speakers heen te leiden zijn uiteraard meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Een ideale uitkomst zou een AV receiver zijn :) Deze hoeven niet per definitie duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nee je hebt dus niets aan een Y cable, je moet een apparaat hebben waarmee je inputs wisselt. Kan met een receiver ook inderdaad.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Als je maar af en toe hoeft om te schakelen zou je deze http://www.conrad.nl/ce/n...ker-omschakelpaneel-2-weg kunnen toepassen

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
JeanLeGrand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:13:
Als je maar af en toe hoeft om te schakelen zou je deze http://www.conrad.nl/ce/n...ker-omschakelpaneel-2-weg kunnen toepassen
Dit is juist voor meerdere speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
Dat maakt toch niet zoveel uit? Ze hebben er ook 1 met maar 2 standen. Als je die neemt dan kun je op de speaker terminals de 2 versterkers zetten en op de middenste je frontspeakers. Het is dan wel de bedoeling dat je bijv. eerst je surround uitzet, dan omschakelt en vervolgens je andere versterker inschakelt. Voor 16,99 ben je dan klaar. Overigens kun je ook als dat aanwezig is de line out van je platenspeler versterker naar een vrije aux in van je surround set brengen. Dan kan je bijv. nog steeds de AB van je surroundset gebruiken om het geluid te regelen en genieten van je platenspeler.

[ Voor 27% gewijzigd door JeanLeGrand op 05-02-2013 16:32 ]

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

JeanLeGrand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:26:
Dat maakt toch niet zoveel uit? Ze hebben er ook 1 met maar 2 standen. Als je die neemt dan kun je op de speaker terminals de 2 versterkers zetten en op de middenste je frontspeakers. Het is dan wel de bedoeling dat je bijv. eerst je surround uitzet, dan omschakelt en vervolgens je andere versterker inschakelt. Voor 16,99 ben je dan klaar. Overigens kun je ook als dat aanwezig is de line out van je platenspeler versterker naar een vrije aux in van je surround set brengen. Dan kan je bijv. nog steeds de AB van je surroundset gebruiken om het geluid te regelen en genieten van je platenspeler.
Ik zou het niet eens proberen... die kastjes zijn bedoeld voor precies het omgekeerde en schakelen de speakers in serie. Daarnaast zitten er misschien inderdaad wel diodes in waardoor het omgekeerd niet eens gaat werken. In de handleiding staat dan ook duidelijk dat je een versterker ALLEEN mag aansluiten aan de versterkerkant. Slecht advies dus als je spullen je lief zijn.

Daarnaast hebben de meeste platenspelers geen line-out. 8)7

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wokkels schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:01:
Daarnaast hebben de meeste platenspelers geen line-out. 8)7
Een preamp er tussen hangen lijkt me ook niet zo lastig. Dat lijkt mij trouwens ook wel een betere optie dan proberen twee versterkers aan een paar luidsprekers te hangen door middel van een schakelkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Misschien is het handig om gewoon tussen alle 4 luidsprekerkabels zo'n stroom schakelaar zetten, waarbij je bijv. je lamp mee aan en uit doet.
Even een rode en zwarte stip op de schakelaar wanneer hij "aan of uit " staat.
Wanneer je wil wissellen zet je eerst het signaal uit die op dat moment aanstaat en darna het signaal aan die je dan wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
Luidsprekerschakelaars werken NIET met diodes. En met de line out bedoelde ik niet van de platenspeler zelf, maar van de versterker waar die op zit aangesloten :( .
Maar goed, jullie weten het natuurlijk weer beter, om vervolgens niet met oplossingen te komen }:O

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je platenspeler waarschijnlijk een voorversterker nodig heeft, heb je de versterker die daar bij staat dus nodig om er uberhaupt geluid uit te krijgen. En dat biedt mogelijkheden, want die versterker zal ongetwijfeld een TAPE uitgang hebben. Als je die TAPE uitgang van je "oude" versterker verbindt met een van de ingangen op je suround zet (simplweg een lange kabel met aan beide kanten twee tulpplugjes, dan zou dat gewoon moeten werken. Kun je het volume regelen met je surround, en de andere versterker hoef dan alleen maar aan te staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
The Eagle schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:26:
Aangezien je platenspeler waarschijnlijk een voorversterker nodig heeft, heb je de versterker die daar bij staat dus nodig om er uberhaupt geluid uit te krijgen. En dat biedt mogelijkheden, want die versterker zal ongetwijfeld een TAPE uitgang hebben. Als je die TAPE uitgang van je "oude" versterker verbindt met een van de ingangen op je suround zet (simplweg een lange kabel met aan beide kanten twee tulpplugjes, dan zou dat gewoon moeten werken. Kun je het volume regelen met je surround, en de andere versterker hoef dan alleen maar aan te staan :)
Dit idee klinkt zo slecht nog niet. Moet wel een behoorlijk lange kabel worden, metertje of 10. Zal dat van invloed zijn op de geluidskwaliteit?

edit: net even gemeten, het is wel een metertje of 16

[ Voor 3% gewijzigd door bananenbennie op 05-02-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

JeanLeGrand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
Luidsprekerschakelaars werken NIET met diodes. En met de line out bedoelde ik niet van de platenspeler zelf, maar van de versterker waar die op zit aangesloten :( .
Maar goed, jullie weten het natuurlijk weer beter, om vervolgens niet met oplossingen te komen }:O
Dat kan, weet ik ook niet zeker, vandaar zei ik ook misschien ;) neemt niet weg dat er in de handleiding staat dat je een amp alleen maar op de versterkerkant mag pluggen doet me vermoeden dat ze jouw plan voorzien hebben en afraden. Waarom? Geen idee.

Op de line out van de andere amp is natuurlijk een prima plan :) Let wel op dat je sommige versterkers niet zonder belastig aan mag zetten.

16 meter kabel is geen probleem trouwens. :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bananenbennie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:36:Dit idee klinkt zo slecht nog niet. Moet wel een behoorlijk lange kabel worden, metertje of 10. Zal dat van invloed zijn op de geluidskwaliteit?

Met goede kwaliteit kabel kan dat best wel. Als het niet teveel geld mag kosten kan je waarschijnlijk het beste een losse kabel en pluggen van het internet bestellen en dan zelf solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Nou dan heb ik de oplossing gevonden, Binnenkort maar eens een tulpkabeltje inmekaar zetten. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
JeanLeGrand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
Mensen proberen alleen maar mee te denken, vergeet dat niet! Maar goed, zo'n switcher moet ik inderdaad werken. Maar de oplossing om de ingang op die versterker te gebruiken is helemaal mooi natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ook nog wel eens een goedkope oplossing kan zijn is bij de kringloop langsgaan. Dan heb je meestal geen HQ kabel, maar soms zit er wel een lange tulpkabel tussen.

En anders: 10m standaard tulp - tulp voor 5,99 ex verzendkosten
Of als je langer kunt wachten, ff op DX.com oid kijken :)

Voor de eerste kun je al niet zelf gaan solderen, maar dit soort dingen trek je ook voor weinig bij je lokale electronicaboer of MM uit de schappen :)
Ik denk zelf dat zelf solderen een minder resultaat oplevert en nog duurder is ook :)

Maar wat let je om de boel even wat dichter bij elkaar te zetten en het met een korte kabel te proberen die je toevallig hebt liggen? Weet je het snel genoeg :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 05-02-2013 19:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

bananenbennie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Dit idee klinkt zo slecht nog niet. Moet wel een behoorlijk lange kabel worden, metertje of 10. Zal dat van invloed zijn op de geluidskwaliteit?

Heb enkele weken geleden kamer opnieuw ingericht.
Kabel pc>versterker(jack>2xtulp) is van +-1.5m naar 12.5m gegaan, kan niet zeggen dat ik echt verschil hoor !
Dus ik denk dat dat wel meevalt.

Zelf een speakerschakelaar maken kost je trouwens ook nog geen 10E aan onderdelen, maar je moet er maar zin in hebben :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1