[windows 7] "freeze" bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 23:02
Ik wilde van een oude dell computer een htpc bakkie maken. Nu draaide ik dit op de integrated graka van het moederbord een Geforce 6150LE. Dit was ontoereikend voor HD content, dus heb ik uit mijn office/internetcomputer een ATI 2600Pro erin gestopt. Alleen nu is er het volgende probleem ontstaan, bij het opstarten van Windows 7 komt het scherm in een freeze terwijl ik de harde schijf nog wel actief hoor ratelen, zoals normaal ook zou gebeuren met booten en dit houdt dan na verloop van tijd op. Het toetsenbord numlock capslock lampjes blijven ook gewoon aan en uit gaan als ik erop duw. en de cardreader aan de voorkant licht ook gewoon op tijden het bootproces. Alleen blijft dus het beeld frozen.
Veilige modus blijft hangen op classpnp.sys dus daar kom ik ook niet in.
Alle drivers van de onboard graphics heb ik er afgehaald,

Als ik de ATI kaart eruit haal en weer overschakel op de onboard graphics boot die wel gewoon. Als ik alleen met de boot HD en 1 strookje RAM en de ATI kaart boot blijf ik hetzelfde probleem houden.
Als ik de ATI kaart weer terugstop in mijn office pc, dan werkt deze gewoon.
Al een clean install van windows 7 geprobeert maar probleem bleef aanwezig.
Computer reageert wel gewoon op de aan knop. Bij 1x kort induwen hoor de de harde schijven hetzelfde geluid maken als normaal bij uitschakelen en gaat de computer normaal uit.
Moederbord ondersteunt helaas niet dat ik beide grakas tegelijk kan gebruiken.

Iemand nog een idee, want ik heb er geen meer

[ Voor 9% gewijzigd door Turralyon op 05-02-2013 14:51 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Kan/moet je de onboard graka niet uitschakelen in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 23:02
Enige optie die in bios staat is auto, maar zelfs als dat zo zou zijn verklaart dat niet waarom ik wel het splash screen met Windows wordt gestart te zien krijg. Toch?