Beste (kant en klaar) waterkoel systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 10:52
Ik weet het. Het is dan geen tweaken. Maar heb echt geen materialen om zelf koelblok te maken. En ook geen zin in een auto radiator. (heb erg kleine kamer).
Welke complete kit is het beste dan (gaat vooral om koelbok en radiator, Pomp haal ik wel bij dierenwinkel.)
P.s. Geen onderdelen uit buitenland, heb toch geen credit card.)
Alvast bedankt.

Verwijderd

Ooit gehoord van de pricewatch?? ;)

Oc-shop en Ned-Cool verkopen dacht ik hele kits. *hint*

Of weet je soms nog niet welke componenten je wilt?

• Albinoraptor
Ik weet wel waar ik het kan vinden.(Heb bij beide winkels al eens wat gehaald). Maar wil juist graag weten welke beste is (zie topic), en dat kan ik niet in pricewatch zien |:(

Verwijderd

Vapochill kast met H2O koeling, wel een beetje prijzig, maar wel goed.

:)

• Albinoraptor
Ja zeer leuk systeem die Vapochill, maar 2000 gulden ????? Ooit als ik rijk ben. :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

hmzzzz, denk dat je er goed aan doen, toch gewoon de radiator van de sloop te halen, en een los koelblok te kopen of maken, die standaard set's vind ik er niet perfect uitzien.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 18:17
aquacool deluxe kit... Eventueel met betere pomp en radiator bij http://www.oc-shop.nl

Deze hebben ze nog niet op voorraad :( Maar goed

Anders een kooleance kast?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

dat vapochill systeem is geen waterkoeling systeem. Het vapochill systeem werk door een vloeistof te laten verdampen in een koelblok boven op de proc, en dit later weer samenpersen tot een vloeistof ( in de compressor )

kortom geen waterkoelsysteem, het is nog een beetje koeler en idd duurder

• Albinoraptor
Ik dacht zelf die Senfu.(Kan ik in eigen plaats krijgen) of is die niet al te best?

Verwijderd

Een mooi koperen Dangerden waterblokje en dan de rest zelf maken.

In zo'n standaard pakketje zit ook ergens zo'n cheap alu blokje bij... :r

• FFF

FFF

Op zondag 03 juni 2001 10:34 schreef MrK het volgende:

In zo'n standaard pakketje zit ook ergens zo'n cheap alu blokje bij... :r
juist, de rest kun je overal vandaanb halen.

• Albinoraptor
Ok, dan haal alleen en koelblok, maar welke doorstroom heeft een pomp nodig. 500lph/ 250lhp/ of hoeveel??

En zou ik een peltier gebruiken of is dat niet echt nodig? (Zoja, hoeveel Watt, heb een TB800 en loopt 960)

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Op zondag 03 juni 2001 11:55 schreef Albinoraptor het volgende:
Ok, dan haal alleen en koelblok, maar welke doorstroom heeft een pomp nodig. 500lph/ 250lhp/ of hoeveel??

En zou ik een peltier gebruiken of is dat niet echt nodig? (Zoja, hoeveel Watt, heb een TB800 en loopt 960)
Ik zou minimaal een 500lph pompje nemen, een sicce nova ofzo.
In mijn kast ging een 300lph pompje niet; teveel hoogteverschil.

En probeer het eerst eens zonder peltier, als waterkoeling je bevalt kan je altijd nog een peltier nemen.
Moet je wel weer gaan isoleren i.v..m condensatie. :)

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik heb ook veel van deze adviezen geleerd.
Ik heb wat dingen besteld en volgende week klooien dan maar :D

http://mrfloris.com

• Albinoraptor
Waar kan ik die pompen krijgen, gewoon bij Dierenzaak, of tuinzaak, of moet ik er zo een kopen bij oc-shop?

• MaxDamage
Pompjes kan je halen bij aqauriazaken.
Dierenzaken en tuinzaken hebben vaak ook wel van die pompjes.
Check ook ff www.waterkoeling.nl, veel info daar.

Verwijderd

in tuin en doe het zelf zaken, zijn het meestal van die vijver pompen. En wat je wilt hebben zijn aquarium pompen, ik denk dat je ze het gemakkelijkst bij een dierenwinkel kan halen. Oc-winkels zijn ook goed maar vaak behoorlijk duurder

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
ik heb bij een campingwinkel 2 350L/u pompjes gehaald voor hfl 12.50 per stuk :)

als er nu eentje uitvalt pompt de andere gewoon verder, en heb je dus een kleinere kans dat jeje proc om zeep helpt :)

• FFF

FFF

wat betreft die peltier, als je het echt goed wilt doen, dan moet je wel een peltier gebruiken, een waterkoeling koelt op zich niet eens zoveel beter als de goede duurdere luchtkoeling. als je wilt gaan oc-en dus een peltier, wil je alleen minder geluid, is peltier niet noodzakelijk. Nou moet ik zeggen dat ook zonder peltier goed te oc-en valt hoor, maar met gewoon nog een stuk verder. btw, ik zou een peltier nemen, van 140 watt of hoger. die van oc-shop lijkt me wel leuk de 172 watt versie, maar dan heb je natuurlijk ook weer condens probz, en moet je voldoende voeding hebben.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:18 schreef FFF het volgende:
btw, ik zou een peltier nemen, van 140 watt of hoger. die van oc-shop lijkt me wel leuk de 172 watt versie, maar dan heb je natuurlijk ook weer condens probz, en moet je voldoende voeding hebben.
Daar heb je wat aan....geeft ie VEEL meer stroom af dan de cpu gebruikt... |:(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

jongens..lezen jullie wel goed? Hij heeft geen zin in een auto radiator omdat ie een kleine kamer heeft
ik weet niet hoe klein jou kamer is..maar volgens mij mag dat geen probleem zijn.

en ik zie ook weer iemand die denkt dat er teveel hoogte verschil in z'n kast zit. Dat is onzin. De hoogte die op zo'n pompje staat is wat dat pompje tegen de zwaartekracht zo omhoog kan pompen. Maar in je waterkoelingssysteem komt het water ook weer naar beneden. Je hebt dus helemaal niet veel kracht nodig om het water rond te pompen.
beetje nadenken op z'n tijd kan ook geen kwaad..

• MaxDamage
Op zondag 03 juni 2001 15:21 schreef RdB het volgende:
jongens..lezen jullie wel goed? Hij heeft geen zin in een auto radiator omdat ie een kleine kamer heeft
ik weet niet hoe klein jou kamer is..maar volgens mij mag dat geen probleem zijn.

en ik zie ook weer iemand die denkt dat er teveel hoogte verschil in z'n kast zit. Dat is onzin. De hoogte die op zo'n pompje staat is wat dat pompje tegen de zwaartekracht zo omhoog kan pompen. Maar in je waterkoelingssysteem komt het water ook weer naar beneden. Je hebt dus helemaal niet veel kracht nodig om het water rond te pompen.
beetje nadenken op z'n tijd kan ook geen kwaad..
Oke , mee eens dat er helemaal niet veel kracht nodig is om het water rond te pompen.
Maar mijn pompje haalde geeneens de radiator boven op me kast. Ik moest de pomp optillen voordat deze het water rondpompte.
Geen ideale situatie lijkt me.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het aquacool systeem is absoluut geen slecht systeempje, zeker niet als je geen geharrewar wilt.
Overigens werkt ook het senfu systeempje dan wel aardig.

Pompen zijn bij de dierenwinkel te krijgen, maar ook OC-Shop heeft ze. Overigens tegen een lagere prijs dan bij de de lokale dierenwinkel.

Peltier zou ik niet aan beginnen, als je niet teveel gezeur wilt. Niet dat het veel gezuer is, maar zie eerst het waterkoeling gedeelte netjes draaiend te krijgen. Daarna kan je altijd nog een peltier eronder schuiven.

• FFF

FFF

Op zondag 03 juni 2001 13:22 schreef JT het volgende:

[..]

Daar heb je wat aan....geeft ie VEEL meer stroom af dan de cpu gebruikt... |:(
Nou en? dabit heeft ook een 172 pelt. toch? en ik heb niemand gezien op GoT die ook zoiets heeft gehaald. En hij moet ook 1,5 x zoveel watt geven toch?

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 03 juni 2001 10:34 schreef MrK het volgende:
Ghehe, check mijn website maar voor details

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

netjes gedaan bym :)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op zondag 03 juni 2001 16:16 schreef MaxDamage het volgende:

[..]

Oke , mee eens dat er helemaal niet veel kracht nodig is om het water rond te pompen.
Maar mijn pompje haalde geeneens de radiator boven op me kast. Ik moest de pomp optillen voordat deze het water rondpompte.
Geen ideale situatie lijkt me.
Mijn Eiheim heeft er gelukkig geen moeite mee. Bijna iedereen gebruikt trouwens kachel radiateurs uit een auto.

One of the animals has left its cage today.

• MaxDamage
Op zondag 03 juni 2001 23:03 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Mijn Eiheim heeft er gelukkig geen moeite mee. Bijna iedereen gebruikt trouwens kachel radiateurs uit een auto.
Ik heb een andere pomp gekocht, een sicce idra, en het gaat nu prima.
Het hoogte verschil was 80cm. :) Net iets teveel voor een sicce micra >:) (max 06.m)
Maar wat heeft mijn radiator er mee ter maken? Of sloeg dat niet op mijn post?

edit:smilie deed het niet :)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op zondag 03 juni 2001 23:34 schreef MaxDamage het volgende:

[..]
maar wat heeft mijn radiator er mee ter maken? Of sloeg dat niet op mijn post?
Nope, een beetje lui van mij, maar het sloeg op de post die jij quote; een radiateur te groot voor een kleine kamer :?.
Bij mij hangt ie nu aan de zijkant van de kast, ik ben nog bezig met een soort waterkoel-powerpack.

One of the animals has left its cage today.

• MaxDamage
Op maandag 04 juni 2001 00:55 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Nope, een beetje lui van mij, maar het sloeg op de post die jij quote; een radiateur te groot voor een kleine kamer :?.
Bij mij hangt ie nu aan de zijkant van de kast, ik ben nog bezig met een soort waterkoel-powerpack.
Bij mij staat ie bovenop de kast, samen met 2 fans. Let niet op de losse draadjes, dat is intussen netjes weggewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/pics/radiator.jpg

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 03 juni 2001 22:08 schreef SuB het volgende:
netjes gedaan bym :)
Ghehe, thanks.......

Ik had er al eens een draadje over gemaakt, maar ja, die crash he......... :'(

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Pagina: 1