Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleuren in Powerpoint koppelen aan waardes in Excel

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Goeie middag allemaal,

Ik heb in PowerPoint een bloem gemaakt met een aantal bladen en die bladen wil ik van een kleur voorzien.
Welke kleur dat moet zijn, is afhankelijk van een specifieke waarde in een Excel-bestand. Dus een waarde '5' in het Excel-bestand moet de kleur oranje geven en de waarde '8' de kleur groen geven aan het bloemblad in PowerPoint.

Ik heb op google gezocht, maar kon alleen vinden hoe je waarden exporteert naar PowerPoint, maar dat zoek ik niet.

Weet iemand hoe ik de de kleur van een bloemblad kan koppelen en laat afhangen van een waarde in een Excel-tabel?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47

Wish

ingwell

Iets in deze richting (het complete antwoord heb ik iig nog niet gevonden).

http://answers.yahoo.com/...qid=20080703073836AAlQHV2

Iets vergelijkbaars: http://www.pcreview.co.uk...-text-boxes-t2581628.html

En verder even verder zoeken wellicht?

[ Voor 65% gewijzigd door Wish op 05-02-2013 13:45 ]

No drama

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Dank voor je links. Helaas gaat het daar over de koppeling van data of text, ik zou graag kleuren willen laten veranderen op basis van de waarden in Excel. De oplossing is daar helaas niet te vinden.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Je zou een macro kunnen maken in PowerPoint waarmee je de waarde uit Excel haalt, en aan de hand daaarvan de kleur van het object verandert. Je moet alleen dan kijken hoe en wanneer je deze check wil laten uitvoeren (knop in PowerPoint, of bij het openen?). Als je dit stap voor stap zo opzet in de macro, dan moet je wel een eind komen, lijkt me.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange