Hallo,
Op mijn thuis pc (Q6600 Gigabyte P35-DS4, 8GB altijd 32bit gedraaid, cpu is wel overgeclocked geweest) heb ik al menige jaren een Raid0 config draaien met multiboot van windows xp en vista. Ik heb eindelijk een ssd (Crucial M4 256GB) aangeschaft en natuurlijk wilde ik deze gaan gebruiken met win8 64bit. Ik kom dus van een werkend systeem af.
Het probleem: elke windows installatie die ik wil starten gaat HEEL traag (lijkt alsof deze hangt, heel traag is minimaal een half uur nodig hebben om langs het allereerste laadscherm te komen).
Ik heb al de volgende stappen geprobeerd:
- andere win8 dvd geprobeerd
- RAID0 al naar AHCI gezet (alleen SSD eraan)
- beide raid controllers al eens uitgeprobeerd
- originele sata schrijven zijn er van afgekoppeld.
- alleen originele RAID0 config terug gezet en windows (XP, vista,
installatie geprobeerd.
Telkens krijg ik het zelfde probleem.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Op mijn thuis pc (Q6600 Gigabyte P35-DS4, 8GB altijd 32bit gedraaid, cpu is wel overgeclocked geweest) heb ik al menige jaren een Raid0 config draaien met multiboot van windows xp en vista. Ik heb eindelijk een ssd (Crucial M4 256GB) aangeschaft en natuurlijk wilde ik deze gaan gebruiken met win8 64bit. Ik kom dus van een werkend systeem af.
Het probleem: elke windows installatie die ik wil starten gaat HEEL traag (lijkt alsof deze hangt, heel traag is minimaal een half uur nodig hebben om langs het allereerste laadscherm te komen).
Ik heb al de volgende stappen geprobeerd:
- andere win8 dvd geprobeerd
- RAID0 al naar AHCI gezet (alleen SSD eraan)
- beide raid controllers al eens uitgeprobeerd
- originele sata schrijven zijn er van afgekoppeld.
- alleen originele RAID0 config terug gezet en windows (XP, vista,
Telkens krijg ik het zelfde probleem.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?