Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele 10 of 11 inch laptop max €500,-

Pagina: 1
Acties:

• maartuhr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 18:52
Voor studie ben ik opzoek naar een kleine laptop voor word, internet en meer van dat soort lichte programma's. Nu heb ik al wat afgespeurd en kwam de Asus Vivobook X202E tegen. Maar heb hier wat minder positieve reacties over gehoord.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Word, powerpoint, firefox ;)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het budget is € 500,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, gaat elke keer mee. Aangezien het schermformaat rond de 10 a 11 inch moet zijn zal het gewicht ook wel meevallen. Accuduur uiteraard zo lang mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, wel slechte ervaring met sony.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
Ik zou voor de Lenovo ThinkPad Edge E130 gaan:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E130 (NZU9FMH)
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.82831.0.html
What we like:
Keys and Dual Pointing are easy to use right away. Such a good keyboard is not found anywhere in this price range - not even in bigger laptops. Long key drop, clear pressure point, conic recess - typing can't be more comfortable.
What we'd like to see:
A brighter screen so that we can browse on the Internet again next summer. More performance with a SSD? It would almost be presumptuous to ask for this in view of the price.
What surprises us:
How Lenovo can offer this quality 11.6 inch device at such a low price.

• maartuhr
Die is wel vrij prijzig, maar hij heeft natuurlijk ook wel wat power. Dit zou echter niet zo heel erg nodig zijn voor de doeleinden. Het valt mij zelf trouwens op dat er eigenlijk vrij weinig kleine 10 à 11 inch laptops zijn helaas.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
maartuhr schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:04:
Die is wel vrij prijzig, maar hij heeft natuurlijk ook wel wat power. Dit zou echter niet zo heel erg nodig zijn voor de doeleinden. Het valt mij zelf trouwens op dat er eigenlijk vrij weinig kleine 10 à 11 inch laptops zijn helaas.
Dan pak je z'n broertje met een AMD processor: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E135 (NZV67MH)
Dat scheelt € 100,= en daar zijn ze ook erg over te spreken bij Notebookcheck : http://www.notebookcheck....5YGE-Netbook.82848.0.html

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Waarom heb je in Nederland alleen de rode versie? Weet iemand waar ik de E130/E135 ergens goedkoop in het zwart kan kopen? Bij Duitse webwinkels heb je al een Windows-loze versie voor 329,- voor de E2-1800 en tevens in het zwart, helaas alleen met QWERTZ toetsenbord layout.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
HP netbookjes. Heb er 1 thuis en is super voor wat jij wil.

Verwijderd

Montsubai schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:00:
Waarom heb je in Nederland alleen de rode versie? Weet iemand waar ik de E130/E135 ergens goedkoop in het zwart kan kopen? Bij Duitse webwinkels heb je al een Windows-loze versie voor 329,- voor de E2-1800 en tevens in het zwart, helaas alleen met QWERTZ toetsenbord layout.
De AMD versie is vziw altijd rood. De intel versies zijn zwart.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een 10,1" HP Mini 210 netbookje gekocht. Ik denk dat het formaat wat minder vertegenwoordigd is door de opkomst van de tablets plus dat de 1024x600 resolutie die toen gangbaar was nét wat krap is, met name verticaal. Ik kan hem wel verhogen maar dan draai je niet op de native schermresolutie wat niet ideaal is.

Keuze genoeg in het iets grotere 11,6" segment. Als je hem veel gebruikt lijkt me dat iets grotere schermformaat ook wel prettig.

Je kunt gezien je lichte toepassingen prima uit de voeten met een model van onder de 300 euro maar als je het budget er voor wilt uittrekken lijkt de Lenovo E135 een aardige keuze. Thinkpads hebben de reputatie behoorlijk duurzaam te zijn. Mijn HP Mini is ook (iets minder fel) rood en ik vind het wel aardig staan.

Met 420 euro heb je nog mooi 80 euro speling voor een muisje en een laptoptasje.

• maartuhr
Hmm, zie nu net dat er nog een actie op de lenovo zit met €50,- korting als je de garantie uitbreid https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook

Denk ook dat dat 'm maar gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door maartuhr op 07-02-2013 11:46 ]

Pagina: 1