Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC wireless verbinden met LCD

Pagina: 1
Acties:

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik zou graag mijn desktop wireless willen verbinden met een LCD TV, die aan de muur komt te hangen. Ik wil vermijden dan er kastjes worden verbonden aan de TV, zodat deze wireless aan de muur komt te hangen.

Product moet video en audio streamen, graag in full hd + de normale desktop functies kunnen overdragen.

Producten als de pricewatch: Optoma WHD100 Wireless bieden deze oplossing, echter het probleem is dat de receiver weer een kastje is, die aan de TV verbonden moet worden. Dit heeft dus niet de voorkeur.

Zijn er ook mogelijkheden, waarbij de receiver bestaat uit een usb stick, die in de TV geplugt kan worden?
Andere oplossingen zijn ook welkom.

dank

[ Voor 7% gewijzigd door prinsmp op 05-02-2013 15:37 ]

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:42

Freedive

] Ken sent me _

Meeste nieuwe tv's hebben wifi of de mogelijkheid tot wifi dmv een USB.
Heb je de tv al ? Of ga je die ook aanschaffen?

Full HD wordt vaak lastig over Wifi.

Edit: Streamen gaat dan trouwens doorgaans via DLNA.

[ Voor 14% gewijzigd door Freedive op 05-02-2013 12:04 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt in feite de keuze uit het bestand decoderen op de desktop en dan te versturen naar de TV, dus via wireless HDMI, of het bestand met de TV ophalen en deze dan op de TV decoderen. Dat laatste vereist een stuk minder bandbreedte maar moet je TV wel ondersteunen.

Dat eerste vereist gewoon veel bandbreedte en gaat ook zeker niet met een USB stick lukken. Ik zou kijken naar de mogelijkheden om zo'n kastje fatsoenlijk weg te werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• prinsmp
Freedive schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:01:
Meeste nieuwe tv's hebben wifi of de mogelijkheid tot wifi dmv een USB.
Heb je de tv al ? Of ga je die ook aanschaffen?

Full HD wordt vaak lastig over Wifi.

Edit: Streamen gaat dan trouwens doorgaans via DLNA.
De TV is nog niet aangeschaft, dus ik ben flexibel met de mogelijkheden. DLNA zegt mij nu nog niks, ik zal mij er even in verdiepen.

Ik zou dus een TV moeten zoeken met DLNA mogelijkheden?

• prinsmp
Tsurany schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:10:
Je hebt in feite de keuze uit het bestand decoderen op de desktop en dan te versturen naar de TV, dus via wireless HDMI, of het bestand met de TV ophalen en deze dan op de TV decoderen. Dat laatste vereist een stuk minder bandbreedte maar moet je TV wel ondersteunen.

Dat eerste vereist gewoon veel bandbreedte en gaat ook zeker niet met een USB stick lukken. Ik zou kijken naar de mogelijkheden om zo'n kastje fatsoenlijk weg te werken.
Op de TV decoderen klinkt interessant. Dit zou DNLA moeten zijn denk ik zo. Laatste oplossing zal inderdaad wegwerken van de receiver moeten worden, echter ik ga mij eens verdiepen in de DNLA mogelijkheden.

bedankt allen voor de feedback

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wat jij wil kan niet met DLNA. Daarmee kun je alleen video, foto en audio bestanden mee streamen die op je computer staan en niet een stream die je op de computer streamed doorstreamen naar de televisie toe.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een TV aanschaffen met ingebouwde Wireless HDMI (WiDi) zou ook een goede optie kunnen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• prinsmp
Tsurany schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:36:
Een TV aanschaffen met ingebouwde Wireless HDMI (WiDi) zou ook een goede optie kunnen zijn.
Ok dat is dus toch iets anders dan DLNA. WIDI klikt inderdaad als datgene wat ik zoek, echter dan moet ik mijn desktop ook voorbereiden op wireless HDMI out.

@ Dimens, nog bedankt voor jouw feedback in mijn andere topic. Ik zag later echter ook de voordelen van de 'echte' PC functies, die hiermee kunnen worden gestreamd naar mijn TV. Mijn vrouw kijkt vaak series via Globo.com en ze zal ool veelvuldig FaceBook-en etc. Dus uiteindelijk zou dit het meest in de buurt komen van onze wensen.

Ik zal naast de TV, ook een extra desktop aanschaffen / bouwen (HTPC of micro pc-tje) om deze stream voor elkaar te krijgen. TV aan de muur, pc-tje ergens in een hoekje, met wireless keyboard en muis.

Ik heb dus heel wat uit te zoeken :)

LCD met WIDI functie en mooie PC die dit allemaal kan realiseren

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom een HTPC en dan nog draadloos streamen? Kan je toch direct de HTPC via HDMI aansluiten en vanaf die HTPC alles afspelen?

• prinsmp
Tja dit heeft te maken met de indeling van mijn kamer. Tussen bed en de muur waar de TV komt te hangen is er te weinig ruimte om een kastje te plaatsen waar de TV op kan staan. De TV moet dus aan de muur hangen.

Ik vind het dan niet mooi om allemaal kabels langs de muur te laten lopen, danwel extra planken(jes) aan de muur te bevestigen om smartboxen etc op te zetten. Daarom vond ik wireless streamen van data de beste oplossing. Echter is wist niet dit hedendaags nog niet echt gebruikenlijk is.

Ik dacht in een tijdperk waarin alles wireless is en wij nano satelieten te lucht in sturen, het ook wel mogelijk zou moeten zijn om mijn desktop naar mijn TV te streamen : )

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh dat is prima mogelijk, maar gewoon wat duurder. Je kan natuurlijk prima je tv aan de muur hangen en dan een wireless HDMI ontvanger achterop monteren.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
En mocht dat dus geen optie zijn, kan je:
- kabelgootje kopen;
- PVC buis in de muur freezen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:10
En platte HDMI kabels vallen echt niet op :) (tiptip V&A, heb er een paar :p)

Daarbij: Je moet toch je stroomkabel laten lopen dus kabels krijg je toch wel. Kabelgootje en je merkt niks.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Dimens
Serieus. Stap over van provider want wat je nu doet is onnodig moeilijk doen. Waarom zou je niet naar een kabelmaatschappij toe gaan welke DVB-C aanbiedt? Als het om de koste gaat moet je jezelf ook eens afvragen hoeveel je kwijt bent aan een HTPC. Want zodra je er een wil hebben welke WiDi ondersteunt, moet je computer aan een aantal eisen voldoen welke uiteindelijk flink veel geld zullen kosten.

Coax kabel naar je televisie toe, module in je televisie en smartcard in de module. Je hebt een kabel en je kan televisie kijken zonder extra afstandsbedieningen e.d.

Want nu ga je er nog een extra muis en toetsenbord bij halen wat je kwijt moet, een kastje wat je ergens moet plaatsen en wat in het zicht staat.
Mooier wordt het er absoluut niet op en goedkoper ook niet. Laat staan makkelijker want uiteindelijk krijg je ontzettend veel ergernissen waar geen oplossing voor is. WiDi is namelijk niet perfect en je gaat geheid schelden.

• prinsmp
BeefHazard schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:35:
En platte HDMI kabels vallen echt niet op :) (tiptip V&A, heb er een paar :p)

Daarbij: Je moet toch je stroomkabel laten lopen dus kabels krijg je toch wel. Kabelgootje en je merkt niks.
Probleem met de indeling van de kamer is dat ik dan een vrij groot stuk moet overbruggen tussen PC en TV, tenzij ik de pc op een andere plek ga zetten.

Stroom is geen probleem, want die is al op hoogte ingebouwd. Wij zijn alleen zo stom geweest, door niet een extra buisje te laten trekken voor een verbinding met een pc / internet 8)7 Ofschoon ik niet zeker weet of er wel HDMI kabels bestaan van +/- 10 meter.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
prinsmp schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:47:
[...]
Stroom is geen probleem, want die is al op hoogte ingebouwd. Wij zijn alleen zo stom geweest, door niet een extra buisje te laten trekken voor een verbinding met een pc / internet 8)7 Ofschoon ik niet zeker weet of er wel HDMI kabels bestaan van +/- 10 meter.
Sowieso zijn er apparaten die de hdmi over zetten naar cat5 kabel en dan weer terug naar HDMI, die gaan tot 80 meter ofzo. Maar zoals boven je gezegd, ik heb niet echt een duidelijk beeld van de situatie maar ik heb het gevoel dat je nu allerlei zaken gaat ondernemen om een probleem op te lossen dat elementair elders wordt veroorzaakt.,

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• prinsmp
Probleem was in eerste instantie dat ik IPTV wilde kijken op de LCD via een internetkabel, echter dit kan niet ivm de browserfuncties in de huidige tv's.
Daarna bedacht ik mij dat ik het wel erg handig zou vinden om de LCD te verbinden met een desktop (HTPC idee). Zo kwam het wireless HDMI verhaal om de hoek kijken.

Ivm de indeling van de kamer, is het lastig om op een mooie manier kabels te gebruiken. TV staat aan de andere kant van de kamer tov de PC. Mooiste zou zijn als ik een kabel has laten trekken tussen PC plek en TV lokatie. Wij hadden al 2 stopcontacten op hoogte laten bouwen om de LCD op te hangen(nieuwe opbouw / verdieping op huis), dus tijdens dit process hadden wij dit makkelijk kunnen regelen.

Al met al kwam zo het wireless streamen als oplossing, wat uiteindelijk toch iets lastiger blijkt. Denk dat wij toch maar een wireless HDMI receiver achter op de TV moeten bevestigen.

• Dimens
Luister je wel? Wat jij wil, is ongelofelijk onhandig en kost meer energie, geld en frustraties dan een luttele coaxkabel. Wireless HDMI is duur en kan maar over een kleine afstand.

Zet het uit je hoofd, echt waar. Je weet niet waar je aan begint.

• prinsmp
Dimens schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:09:
Luister je wel? Wat jij wil, is ongelofelijk onhandig en kost meer energie, geld en frustraties dan een luttele coaxkabel. Wireless HDMI is duur en kan maar over een kleine afstand.

Zet het uit je hoofd, echt waar. Je weet niet waar je aan begint.
Zeker, ik waardeer de feedback enorm. Echter met coax verlies ik toch de HTPC functionaliteit?

• Dimens
prinsmp schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:30:
[...]

Zeker, ik waardeer de feedback enorm. Echter met coax verlies ik toch de HTPC functionaliteit?
Ja. Over de coax met DVB-C heb je geen HTPC functionaliteit maar er is ook geen HTPC tussen de televisie en het signaal nodig. Het gaat hier dan puur om zenders ontvangen.

Als je films wil afspelen op de televisie kun je dat beter op een andere manier doen dan WiDi of Wireless HDMI. De meeste televisies komen tegenwoordig met een ingebouwde mediaspeler met eventueel ook DLNA. Het enige wat je dan hoeft te doen is zorgen dat je televisie op het netwerk binnen je huis is aangesloten en je computer (niet HTPC) ook. Dan DLNA aanzetten/installeren en op die manier kun je dan foto's, video's en muziek streamen.
Streamen van bestanden gaat een heel stuk beter dan het streamen van je beeldscherm en is tevens een heel stuk goedkoper.

Bespaar je al die moeite. Leg een coaxkabel die je netjes wegwerkt en neem een televisie met ingebouwde mediaspeler. Een HTPC is alleen leuk en heeft alleen voordelen als je het direct aansluit.
Pagina: 1