Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22
Hallo tweakers,

Vanwege het gebrek aan scanfunctionaliteit wil ik een nieuwe all in one kleuren laser printer kopen. In de price watch zitten echter weinig reviews van deze apparaten en na wat gegoogled te hebben ben ik erachter gekomen dat goedkoop achteraf heel vaak duurkoop kan zijn vanwege zeer dure cartridges. Hierbij mijn vraag, welke printer moet ik kopen?

De eisen:
- Netwerkfunctionaliteit. Wifi zou leuk zijn maar is niet per se nodig. Met ethernet kan ik ook leven
- Compatible met os x / linux / windows
- Functionaliteit om scans naar mijnzelf toe te mailen of op te slaan op samba share
- Printkwaliteit hoeft niet super te zijn. Ding wordt voornamelijk gebruikt om factuurs en dat soort zaken af te drukken. Er zullen weinig fotos afgedrukt worden. Wel bijv. bedrijfslogos.
- Cartridges moeten betaalbaar zijn. Maar aangezien ik niet veel print (heb de laser toner in mijn vorige printer in 5 jaar maar 1 keer moeten vervangen) moet dit wel in verhouding zijn met de prijs van de printer. Dus niet een printer van 700 euro omdat de toners 20% goedkoper zijn vergeleken met andere merken bijvoorbeeld.
- Aangezien ik weinig print maak ik me ook niet zo druk om de printsnelheid.

Qua budget heb ik geen idee. Ben best bereid 400-500 uit te geven als dat de functionaliteit koopt die ik wil, maar minder is altijd beter. Ik heb dus geen idee wat een realistische prijs is voor een printer met de specs die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Hier is de pricewatch een prima plek voor: http://tweakers.net/categ...I2QRK2sLSECRujqDYGCtfWAgA . Mogelijk zijn er nog gebruiks met ervaring met meerdere printers maar de kan is minder groot dat deze je kunnen helpen aan de perfect printer. Zoek anders wat reviews op over de apparaten en de oriëntatie word stukken makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb destijds een HP Color Laserjet AIO printer gekocht via marktplaats, zwart+kleur toner helemaal vol plus extra zwarte toner, 50 euro voor betaald. Als het incidenteel printwerk is zou ik daar eens naar kijken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
@larsiano Daar was ik ook al uit gekomen :-) Het probleem met dit soort printers is helaas dat er weinig echte reviews zijn met min/plus punten. En als die reviews er zijn is het meestal vanuit het oogtepunt van een MKB bedrijf, en niet voor een thuisgebruiker die af en toe een factuur af moet drukken.

Vandaar dat ik het hier vraag. Als het nu een videokaart oid was kon ik heel makkelijk benchmarks Googlen en een keuze maken.

@LiquidT_NL Bedankt voor de tip. Voor dat soort prijzen kun je gewoon een nieuwe kopen als de toner op is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
Na wat gegoogled te hebben ben ik op deze 2 printers uitgekomen:

Samsung CLX-4195N
Dell 1355cnw All-in-One

Voor de Samsung kon ik echter geen reviews vinden. Voor de Dell wel, maar dit was weer specifiek gericht op MKB en niet op licht thuisgebruik.

Heeft iemand ervaring met een of beiden van deze printers of kunnen jullie een ander aanraden? Zou nu echt niet weten welke beter is.