Folder leegmaken na een bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 17:19

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Via mijn beveiligingscamera upload ik foto's naar mijn dropbox folder wanneer deze beweging waarneemt. Gelukkig is er nog niet ingebroken en is de motion vooral voorbijkomende auto's of bewoners/bezoekers.
De folder in mijn dropbox stroomt wel constant vol met files.
Graag zou ik deze files automatisch verwijderen na een bepaalde tijd. Bijvoorbeeld twee uur na het aanzetten van mijn computer (OsX 10.8) of na 48 uur in de Dropbox Folder. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos (applescript?)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 10:22
Misschien heb je hier iets aan, http://topics.udm4.com/delete_files_automatic/

Hmm, zit even de beschrijving van verschillende tooltjes van bovenstaande link te lezen, maar dat is het allemaal toch niet :/

Dit lijkt er meer op, http://www.makeuseof.com/tag/3-ways-manage-dropbox-files/

One of the best ways to ensure that you don’t fill your allotted free space on Dropbox to the brim is to, well, clean it up sometimes. Yes, that can be hassle to do manually. Who among us is looking for more house chores? If you’re a Mac user, let’s quickly learn how you can use Automator, installed by default in OS X, to build a folder action to automatically move files added to your Dropbox account to another place on your computer. This is especially useful if you‘re uploading lots of photos to your Dropbox account and you want to move them to preserve space in your account.

Here’s how you set up a folder action for Dropbox. I assume that you have Dropbox installed on your Mac.

[ Voor 162% gewijzigd door Zethiel op 05-02-2013 10:24 ]

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb weinig ervaring met Apple, met wat ik er op heb gezien is dat je wel een beetje krachtige shell hebt. Een lijst krijgen met files die zijn gemaakt voor datum X, en die vervolgens doorvoeden aan iets dat ze verwijdert moet goed te doen zijn.

48 uur is wel krap, ik zou er gewoon een paar maanden van maken ofzo. Als je dat niet doet, wees je dan goed bewust van wat je doet als je op vakantie bent bijvoorbeeld.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heeft die camera geen functie om oude beelden automatisch te overschrijven op basis van tijd / een max. aantal afbeeldingen / hoeveelheid opslagruimte?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 17:19

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
@Zethiel Via automator ziet er veelbelovend uit. Ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen om er een tijd aan te verbinden.

@LiquidT_NL 48 uur moet in principe genoeg zijn. Wanneer ik op vakantie ben staat de desktop computer uit. Via mijn MBP of iPhone kan ik de motion pics bekijken. Wellicht dat ik het naar een week kan zetten, mocht de potentieele dief mijn desktop stelen en deze aanzetten. (al moet hij dan nog wel voorbij de inlog/undercover wachtwoorden zien te komen)

@Orion84 De camera kan enkel uploaden via e-mail of FTP. Omdat ik geen FTP op een andere locatie dan thuis heb leek me dit niet de beste oplossing. Vandaar via Dropbox (De camera mailt naar de dienst: http://sendtodropbox.com/ welke de attachments van de mails netjes in een mapje zet.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:11
Zelf gebruik ik http://www.noodlesoft.com/hazel.php voor iets soortgelijks.
Hiermee kan je in verschillende mappen verschillende acties laten uitvoeren. Waaronder het verwijderen van bestanden in een bepaald tijdvak.
Pagina: 1