Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beetje teleurgesteld in 6D review

Pagina: 1
Acties:

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Ik begrijp dat Tweakers niet primair een fotosite is, maar ik ben wel wat teleurgesteld in deze review.
Als ie op dezelfde week van de photokina en alle andere reviews was uitgekomen dan was ie wel interessant geweest, maar nu zit je een half jaar later dan de rest van de wereld.

En dat is nog niet zo erg, als er dan wat interessants in zit, maar ik lees helemaals niets, dat ik al niet een half jaar geleden bij de allereerste (p)reviews op het net heb gelezen. (terwijl ik toen helemaal niet fanatiek reviews aan het lezen ben geweest)
Het geeft het gevoel dat het een review is waar de camera maar kort getest kon worden en voor de rest vooral de informatie van Canon overgeschreven is.

Ik vind dat een gemiste kans. Een half jaar later zou je kunnen kijken welke aspecten er nog onderbelicht zijn en waar mensen in geinteresseerd in zijn. Op welke punten onderscheid de camera zich?
Ik neem aan dat het nu makkelijker is de camera wat langer te kunnen testen.

Ik denk dan bv aan de volgende zaken:
- Meer uitgebreid testen van de wifi mogelijkheden. Wat zijn de interessante opties voor de consument? Wat levert het meer dan tethered shooting met USB? Is het een gimmick of echt een reden om de camera te overwegen?

- AF unit.
Hoeveel merk je van die -3EV van het middelste punt. Heb je daar in de prakijk voordeel van tov andere cameras of is het alleen nuttig als je bij maanlicht gaat fotograferen?
Verder word gesuggereerd dat de hele AF unit die -3EV heeft, maar dat geld alleen voor het middelste punt. (was bij photokina wellicht nog niet duidelijk, maar nu toch echt wel...)

Het is geen slechte review, maar op dit moment is het een beetje "too little, too late"

Dan wat andere opmerkingen:
De cmos-sensor heeft 20,2 megapixels, Dit zijn er 2,1 megapixels minder dan de EOS 5D Mark III en dat kan de EOS 6D een voordeel geven bij hogere iso-waarden.
Denk je werkelijk dat zo'n klein verschil in MP een zichtbaar verschil in beeldkwaliteit oplevert? (nog afgezien daarvan dat resolutie sowieso geen relatie heeft met ruis)
We hebben de Faithful Picture Style door onze Frame-software gehaald om te kijken hoeveel deze afwijkt van de gewenste kleuren
Ik heb dit bij een eerder camera review ook al een keer aangehaald: Toen ik bij mijn 50D een kleurcalibratie uitvoerde bleek dat de "standard" stijl juist de meest nauwkeurige resultaten gaf.
Ik snap heel goed dat Faithful is gekozen, want dat heb ik zelf ook jaren gebruikt. Totdat ik dus die kleurenkaart had gekocht en tot de conclusie kwam dat faithful helemaal niet zo faithful is....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Op tweakers is alleen de aankondiging geweest. Nu dan de review(?). Dus wat mij betreft kan het prima.

Hier de link er naar toe: reviews: EOS 6D: Canon-full-frame voor weinig

LinkedIn WoT Cash Converter

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Als Tweakers de enige website op internet was dan kon het prima ja....

Maar nu lees ik de review en als ik aan het eind kom dan denk ik: "jammer, dat was tijdverspilling"
En vooral voor Pieter, want het maken van zo'n review kost vele uren werk.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
@mjtdevries: Allereerst jammer dat je teleurgesteld bent in de review. Ik kan natuurlijk niet iedereen tevreden stellen, maar het klopt dat ik meer van mijn beschikbare tijd voor deze recensie had kunnen steken in een aantal specifieke zaken, zoals wifi en het af-systeem, zoals je had aangedragen.

Dat je een groot deel van de informatie al bij de eerste previews bij of na de aankondiging van de EOS 6D al bij andere site heb gezien is logisch. Die informatie moet namelijk ook genoemd worden voor degene die minder ingelezen zijn in het product dan jij. Ik heb die info echter wel degelijk aangevuld met opmerkingen over bediening, de body e.d.. Naar jouw mening misschien niet genoeg, maar toch...

En inderdaad was de beschikbare tijd om met de camera te testen redelijk kort. Eind december kwam de EOS 6D weliswaar bij ons binnen, maar de nuttige tijd die we er aan konden besteden was relatief kort door een vakantieweek en de CES ertussen door. Kort na de CES moest de camera retour naar Canon. Ook kwam in diezelfde periode een andere camera bij ons binnen waar ook tijd aan besteed moest worden.

Overigens werd de camera weliswaar al bij de Photokina in september vorig jaar aangekondigd, maar was de EOS 6D pas medio december echt beschikbaar. De opmerking over het verschil in resolutie tussen de EOS 6D en EOS 5D Mark III gerelateerd aan ruis was ongelukkig en kan ik beter verwijderen. Ik zal de kleurfouten bij de andere Picture Styles ook nog even bekijken.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik mistte vooral de vergelijking met de 7D. Want ik denk dat veel mensen tussen die 2 camera's een keuze willen maken. En dan kan het interessant zijn om te weten of dat je met een 6D een soort fullframe 7D hebt, of een fullframe 60D.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
@_ferry_: Ik heb de EOS 7D eigenlijk niet in de vergelijking meegenomen vanwege zijn leeftijd. Hij is in 2009 geintroduceerd en staat op de nominatie om binnenkort vervangen te worden.
Pagina: 1