Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart nodig, maar geen ruimte

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een msi moederbordje waar een NVIDIA high definition geluidschip op zit. Mankeert in zoverre niks aan, dat het geluid verder ok is, maar ik mijn (bas)gitaar in wil pluggen in de line of mic ingang, en dan zo mee kan spelen (via de headset).

Op mijn vorig moederbordje zat een realtek chip, en daar ging dat prima mee. Alleen: als ik bij dit ding het snoer inplug (maakt niet uit of dat line of mic is) dan is alles wat er gebeurd, geen geluid. Laptopje (met realtek) herkent em gelijk en speelt ook de boel af.

Nou heb ik al een tijd zitten prutsen in de instellingen, maar krijg het niet aan de praat. Wil daarom een aparte geluidskaart erbij, maar helaas: geen plaats in mijn pc: de Geforce kaart pakt al 2 pci slots, en de wireless lan ook nog een.

Ik kwam dit dingetje tegen op internet; handig, want geen inbouw noodzakelijk en met diverse aansluitingen. Ik was even benieuwd of er ervaringen mee zijn, of dat er wellicht andere alternatieven zijn (bij de meuk staat 1 review, maar alleen in sterren en geen ervaringen in tekst).

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 11:49
Ik denk dat je dan beter zoiets kan nemen, is wel een stukje duurder (woensdag wel 10% korting bij bax trouwens) maar daar ga je wel veel meer plezier van hebben dan zo'n prutsdingetje ;) er zijn ook wel goedkopere kastjes hoor, ik zou gewoon even bij externe geluidskaarten kijken :)

• GurbY{nl}
Ziet er wel heel gelikt/professioneel uit, maar gaat (voor mij dan) zijn doel wat voorbij. Ik hoef geen high definition super audio quality, maar wil gewoon weer wat mee kunnen klooien met nummers die we in moeten studeren. Maar zal uiteraard verder op zoek; je kent deze trust en raadt die dus sterk af?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13
Als je het alleen voor het aansluiten van je gitaar gebruikt. Misschien is het dan een idee om iets te kopen dat daar speciaal voor is gemaakt
als je googled op "usb guitar interface" vind je er meer. Simpele dingen zoals in mijn link, of high end spul zoals nilsepils postte.

TheS4ndm4n#1919

• GurbY{nl}
Da's de moeite van het verder zoeken meer dan waard, RocketKoen. Zal er eens induiken!!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kunt ook je wlan kaartje vervangen door een wireless usb stickje, heb je weer plek voor een pci geluidskaart. Denk dat je dan uiteindelijk een betere prijs kwaliteit verhouding kan krijgen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben niet zo veel bezig met audio, en ik ken dat thrust ding niet. Ik ken wel thrust als merk, en daar wil je met een grote boog omheen lopen.

Een externe geluidskaart (indien je met analoge signalen werkt) geeft een betere kwaliteit, omdat dan de ADC/DAC geen storingen van de elektronica van de PC te verwerken krijgt, en je het ruis niveau dus lager kan houden.

Als ik zou zoeken dan zou ik beginnen bij de volgende lijst:
http://tweakers.net/categ...-cuuEXn1DsANeBzefzhTG31r4
Als merk kies ik dan voor Asus, M-audio, Hercules of Terratec. Dit zijn naar mijn huidige mening merken die wel goede hardware maken, en ook goede kwaliteit geluidshardware maken. Naar Creative zou je ook kunnen kijken, maar daar heb ik in het verleden niet de meest geweldige verhalen over gehoord. Met name over hun driver support ed. Dus persoonlijk laat ik dat merk liever links liggen.

• GurbY{nl}
Hmm. Opties genoeg dus. Al met al heel gek: ik zet zonder problemen pc's inelkaar van scratch af aan, en speel daarnaast al >30 jaar in een band. Maar het combineren (dus de rommel aansluiten op pc) gaat me moeizaam af; ja op mijn ouwe bak, met die realtek kaart, daar ging het wel. Nog beter: je had vroeger (in ieder geval in W98) gewoon zo'n geluidsmixer, waarbij je bij de opties gewoon aan kon geven "mic/line/enzovoorts" en dan kreeg je gewoon schuifjes en een mute knopje (vinkje), meer was het niet, maar HET WERKTE!.

Nu zit ik met high definition weet ik wat en wil gewoon een van mijn basjes inpluggen, maar alles blijft stil..

Hoe dan ook: ik ga ook eens kijken naar de wireless dongle oplossing, had ik zelf ook nog niet eens bedacht. Geeft inderdaad weer ruimte in de bak! Tnx!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
het is zoiezo beter om hier een toegespits apparaat voor aan te schaffen,
Een line in of microfoon input is namelijk niet gemaakt om de spanningen aan te kunnen die een gitaar kan genereren. Als je 2 pickups tegelijk gebruikt gebeurd dit alleen maar sneller!
Je kan er dus je poorten/hardware mee beschadigen!

En ja ik spreek uit ervaring, heb al eens een ingang van mijn moederbord ermee gesloopt.

Ik zou dus zeker gaan voor een oplossing als nilsepils of rocketkoen gekozen hebben. Deze kunnen dat namelijk wel aan.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

riffey#4

aka Beever#4

Beetje late reactie, maar je zou een tweedehands Tascam US144 of iets dergelijks kunnen nemen.

Ik gebruik een US144 als standaard geluidskaart, en gebruik hem ook om bas over te spelen.
Geweldig goed geluid, en werkt zonder problemen onder W7 64.
Pagina: 1