Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoffreykossen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 11:44
Goedemorgen,

onlangs heb ik een smart tv van Samsung aangeschaft en wil nu mijn laptop gaan vervangen voor een tablet. Aangezien ik nu een Samsung tv heb en die ook wil gaan bedienen middels me tablet adviseren jullie dan een Samsung tablet te kopen of toch gewoon een Apple?

Een vriend van mij had zelf een Samsung tablet en was niet echt te spreken over de bediening van het apparaat.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Hoor het graag.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als hij daar niet over te spreken was zou je kunnen gaan voor een iPad, Samsung en anderen hebben meer dan genoeg apps in de store staan:

https://itunes.apple.com/...for-ipad/id475948491?mt=8
https://itunes.apple.com/...layer-hd/id514993136?mt=8
etc...

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, grote vraag is : Waar werd je vriend niet vrolijk van? En denk jij er net zo over?

In principe zou ik gewoon zeggen : Ga naar een grote electronicawinkel waar ze ze alletwee op display hebben staan en probeer ze gewoon eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoffreykossen
Vriend van me heeft al jaren een Iphone en is misschien de bediening van Apple gewend. Samsung vond hij gewoon stuk lastiger.

Vraag is ook; werkt een samsung tablet beter met een Samsung Smart tv of voldoet een Apple tablet ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Je geeft aan dat je de tablet wil gebruiken om je laptop te vervangen, dan ga ik er vanuit dat het bedienen van je TV niet het enige is wat je er mee gaat doen. Of je de bediening prettig vind is nog al subjectief, dus zoals Gomez12 ook zegt, probeer ze beide eens bij een grote winkel. Beide apparaten hebben hun voor en na-delen en alleen jij kan bepalen wat de overhand krijgt

Als je de twee applicaties bekijkt ronaldmathies aangeeft, zie je dat apple prima applicaties heeft om je samsung te bedienen. Bij ons wordt de panasonic plasma bedient met een Iphone, Ipad en een android telefoon. De applicaties zijn vrijwel hetzelfde (zelfde applicatie, alleen kleine layout verschillen)

[ Voor 29% gewijzigd door Miss_80 op 05-02-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoffreykossen
Ga de tablet gebruiken voor puur wat internet opzoeken en zo en in dit geval ook het bedienen van mijn Tv.

Qua prestaties zullen de Samsung en de Apple tablet niet van mekaar onderdoen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Geoffreykossen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:42:
Vriend van me heeft al jaren een Iphone en is misschien de bediening van Apple gewend. Samsung vond hij gewoon stuk lastiger.

Vraag is ook; werkt een samsung tablet beter met een Samsung Smart tv of voldoet een Apple tablet ook gewoon?
Tsja niet lullig bedoelt, maar iOS laat je ook lang niet zoveel toe als Android dat doet. Als je gewend bent niet (heel) veel na te hoeven denken in een menu of instellingen dan kan Android lastig zijn idd. Maar dat is een kwestie van wat je wilt uit een apparaat en of je vrijheid wilt of niet. Ik vind persoonlijk. bijv. dat Apple mij te weinig keuze en vrijheid geeft over wat ik kan doen met de tablet. Dat vind ik fijn, maar dat is niet voor iedereen ;)

Overigens denk ik dat het in jouw persoonlijke situatie ook een kwestie zal zijn van wennen. Wel zullen Samsung apparaten beter met elkaar werken dan iOS met Samsung bijv. Je zou even moeten kijken welke apps je wilt gebruiken en welke beschikbaar zijn voor beide OS-sen en daarnaast kijken waar je persoonlijke voorkeur ligt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
De enige samsung tablet die wat mij betreft concurreert met de iPads is de Nexus 10. Alleen die is erg slecht verkrijgbaar in NL.
De rest is qua prestaties (en scherm) een stuk slechter. Wel ook een stuk goedkoper.

Als een iets kleinere tablet voldoende is, probeer de Nexus 7 dan. Bij veel grote winkels kun je ze allemaal uitproberen. Ik heb deze gekocht omdat het toch een stuk draagbaarder is (past in je binnenzak) dan een 10" model. En een stuk goedkoper.

Wat bediening betreft. Het is maar waar je aan gewend bent. De apps om samsung TV's te bedienen zijn voor IOS vrijwel hetzelfde als voor Android. En naar mijn mening zijn ze op beide platformen waardeloos.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
En hiervoor hebben we een apart forum :). Op naar --> MAA,

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 12:18
Voor een iPad gaan, in huis hebben we een samsung en een apple tablet, de samsung staat stof te happen omdat alles op de iPad veel mooier loopt en werkt.
Pagina: 1