Toon posts:

first case mod (kleintje maar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bigtower
deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rene.bolt/temp/kast2.jpg

Maar nu wil ik achter die roosters aan de zijkant een fan plaatsen en dan het liefst een buis naar me processor. Hoe kan ik dit het handigst aanpakken, met bevestiging en dergelijke. En moet ik op de processor blazen, of moet ik em laten zuigen?
Ik ben niet van plan een andere processor cooler te kopen eigenlijk. Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rene.bolt/temp/kast5.jpg

En moet ik die buis(oude stofzuigerslang ofzo) dezelfde grote als de fan geven of er helemaal omheen. Dan ben ik een beetje goed voorbereidt voordat ik begin te breken knutselen.

dank alvast

Verwijderd

Als ik je goed begrijp wil je een fan in je kastdeur plaatsen en die moet dan koude lucht naar de proccesor blazen? Dan lijkt het me slimmer om hem op de cpu te laten blazen dan zuigen, omdat je het koelblok anders gewoon met warme lucht uit je kast koelt.

Verder zou ik ervoor zorgen dat de buis helemaal om het fannetje heen gaat.

succes :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik zou die fans niet achter dat rooster zetten want daar komt echt nauwelijks lucht doorheen, gewoon gaten zagen ter grootte van de fan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga eerst ff proberen zonder gaten te zagen (misschien komt dat nog wel), kijken wat dat voor effect geeft...
Dan zien we wel weer verder >:)
Ik ben zuunig op me kast...
Nog meer tips?? Waar ik bijvoorbeeld allemaal een buis vandaan kan halen die op zon fan past...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

Epsilon

als je zo'n buis neemt, kan je beter een rubbere slang nemen van een groot formaat, deze kan je dan helemaal om je fan doen en bij de kant waar hij buiten je kast komt, een 80mm fan zetten. Rubber is flexibel (niet te dik >:)) en dus kan je dat mooi passen om je koelblok. Neem een GROTE slang die te groot is voor je koelblok. Bij je koelblok maak je hem gewoon vast met een twrapje.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wow, That's write cd's :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 21:08 schreef Gizz het volgende:
Wow, That's write cd's :Y)
?????

Verwijderd

Topicstarter
ennuh bedankt voor de tips, ik ga kijken of ik nog wat op zolder heb liggen, beetje knutselen :)
Pagina: 1