Deze configuratie het geld wel waard??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500567

Topicstarter
Beste hardware kenners,

Ik heb een door iemand zelf samengestelde configuratie welke ik mogelijk wil aanschaffen voor een bedrag van 200 euro. Het gaat om onderstaande configuratie. Mijn beperkte kennis wat betreft hardware ziet dat er een Intel Core 2 Duo E8400 processor en 6GB geheugen inzit. Maar verder weet ik bijvoorbeeld weer niks over het moederbord.

Ik hoop van harte dat jullie mij hierin kunnen ondersteunen. Is deze configuratie de 200 euro waard of verkijk ik mij hierop? Ik heb de configuratie tot morgen gereserveerd dus ik hoop dat er iemand is die mij hier snel mee kan helpen! Alvast heel erg bedankt hiervoor!! :) :)

Kast:
Cooler Master HAF 932

Voeding:
600W Cooler Master Silent Pro Gold (zeer stabiel)

Moederbord:
ASRock P43D1600Twins
- Socket 775, Intel P43 Chipset
- Zowel geschikt voor DDR2 (4 banken)
- als DDR3 (aanwezig, 2 banken)

Processor:
Intel Core 2 Duo E8400 inclusief Intel koeler

Geheugen:
8 GB (2x4) Corsair DDR3 1600 Mhz geheugen

Videokaart:
Geforce 8600GT met 256 MB GDDR3 geheugen (meegeleverd)

Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4650 1GB GDDR3 DVI/HDMI Silent (geïnstalleerd, passieve koeling)

Geluid:
Onboard (zie moederbord specificaties voor meer info)

Harde schijf 1:
60 GB OCZ Vertex2 SSD (Solid State Disk, zeer snel)

Harde Schijf 2:
500 GB Western Digital WD5000-AAKS S-ATA (7200 RPM)

Optisch station:
Sony / NEC Optiarc AD-7173S SATA DVD RW drive met Labelflash technologie. Kleur wit.

Toetsenbord:
Logitech Y-SU61 Deluxe toetsenbord

Muis:
Geen. Ik gebruik zelf een Logitech Trackman Wheel, deze kan ik op verzoek meeleveren.

Monitor:
20" Samsung Syncmaster T200 LCD monitor

Software:
Legitieme Windows 7 Ultimate NL

(Voor mij niet interessant)
Overig:
- Logitech Force Feedback racestuur (Formula Force EX).
- Extra kabels, toebehoren van de systeemkast waaronder 4 wieltjes, extra toebehoren voeding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:42
Als er niks mis mee is is het een prima prijs, in principe zijn het beeldscherm, SSD+HDD en vooral de kast bij elkaar al wel 200 euro waard, de rest van het systeem is niet heel bijzonder, maar voor een compleet systeem geen slechte prijs dus.

Er zijn echter 2 maren: Vertex 2 SSD's staan bekend om hun hoge uitvalpercentage, ik weet niet hoe het ondertussen met firmware updates is, maar het blijven in mijn optiek geen betrouwbare schijven.

Maar nummer 2: Een legitieme Windows 7 Ultimate licentie kost(te) op zichzelf al zo'n 200 euro, ik gok dat er hier gebruik is gemaakt van een Technet of Studenten/docenten licentie, en die mogen officieel niet doorverkocht worden. De vraag is of je hier ooit problemen mee krijgt, maar reken er in ieder geval niet op dat het 100% legitiem is, ook al is het serienummer dat wel.

Hij is dus in elk geval het geld waard in de absolute zin, maar of het voor jou het geld waard is is de vraag natuurlijk, voor zo'n 400 euro is bijvoorbeeld ook wel een i7 systeem te vinden dat meer dan 2x zo snel is, maar niet al deze randapparatuur heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door hugoy op 04-02-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Hugoy,

Bedankt voor je verduidelijkende bericht. Al met al heb ik je reactie overwogen en doen besluiten voor een nieuw of al dan wel zelf samengestelde pc te gaan. Zojuist heb ik ook kennis genomen van het forumbericht wat betreft basisconfiguraties en budgetconfiguraties. Zodra ik wat heb samengesteld zal ik dit laten weten. Bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een Windows 7 oem licentie koop je toch voor rond de 100 euro ?
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
Voor 80 euro dus...

De ultimate editie heb je meestal niet nodig als thuisgebruiker.

[ Voor 71% gewijzigd door Madrox op 05-02-2013 12:00 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik maak een nieuw topic wat betreft een zelf samengestelde pc. Behalve dat het een uitdaging samen te stellen heb ik ook het idee zo een betere snellere pc te kunnen samenstellen. Ik ben zeer benieuwd wat mogelijk is en ik hoop van harte dat jullie ook mij hier bij kunnen helpen!