Hallo mede tweakers,
De PC van mijn moeder is na 7 jaar gebruik ECHT aan vervanging toe en ik ben van plan om een nieuwe PC voor moeders te bouwen.
Dit word dan ook de eerste PC die ik vanaf stap 1 in elkaar zet. (Ik heb zat aan computers gewerkt om het zelf te doen) Ik ben gisteren al een aantal uur bezig geweest met met een onderdelen lijst.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb de tijd en de energie niet om het echt goed uit te zoeken.
Het gebruik
Deze PC gaat gebruikt worden voor tekst verwerken, simpel scan en print werk, foto opslag, internetten, Youtube en een flashspelletje.
Wat is nog bruikbaar
Het beeldscherm (cheapo Acer 1366x768 18" via VGA) en de muis zijn nog goed.
De speakers passen niet naast het beeldscherm omdat deze erg breed (+10CM) zijn en alles in een houten "computer" kast staat, deze mogen vervangen worden als het budget het toe staat.
Eisen, wensen en wat niet
Eisen
Het systeem moet MINIMAAL 4 jaar meegaan en fatsoenlijk bruikbaar zijn (onder bruikbaar versta ik geen lange laadtijden en haperingen).
Onderdelen van goede kwaliteit (in ieder geval geen goedkope zooi).
Het moet een desktop zijn
Ondersteuning voor USB 3.
Een kast met stof filters en front USB 3 (moeders heeft 2 honden en het huis lijkt een stof magneet plus het systeem komt in een houten "computer" kast).
Windows7 license.
Een goedkoop (< €15,-) redelijk toetsenbord (mijn moeder wil wel eens een mok koffie omstoten).
Indien het systeem geen VGA poortje heeft heeft moet er een DVI kabel bij.
Onderdelen moeten goed leverbaar zijn.
Wensen
nieuw 2.0 speaker setje met aan/uit knop en aansluiting voor koptelefoon.
laag energie verbruik.
Stil.
SSD.
Gratis
.
Wat niet
Geen win8
geen laptop of mini PC
Budget
Het budget is €400,-
Mocht het goedkoper kunnen dan zou dat fijn zijn want ik heb het niet breed en dit is een cadeau voor mijn moeder die helemaal krap zit.
Dit is wat ik zelf heb samen gesteld...
Bij voorbaat dank aan de wijze tweakers die deze newbie op weg helpen
.
De PC van mijn moeder is na 7 jaar gebruik ECHT aan vervanging toe en ik ben van plan om een nieuwe PC voor moeders te bouwen.
Dit word dan ook de eerste PC die ik vanaf stap 1 in elkaar zet. (Ik heb zat aan computers gewerkt om het zelf te doen) Ik ben gisteren al een aantal uur bezig geweest met met een onderdelen lijst.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb de tijd en de energie niet om het echt goed uit te zoeken.
Het gebruik
Deze PC gaat gebruikt worden voor tekst verwerken, simpel scan en print werk, foto opslag, internetten, Youtube en een flashspelletje.
Wat is nog bruikbaar
Het beeldscherm (cheapo Acer 1366x768 18" via VGA) en de muis zijn nog goed.
De speakers passen niet naast het beeldscherm omdat deze erg breed (+10CM) zijn en alles in een houten "computer" kast staat, deze mogen vervangen worden als het budget het toe staat.
Eisen, wensen en wat niet
Eisen
Het systeem moet MINIMAAL 4 jaar meegaan en fatsoenlijk bruikbaar zijn (onder bruikbaar versta ik geen lange laadtijden en haperingen).
Onderdelen van goede kwaliteit (in ieder geval geen goedkope zooi).
Het moet een desktop zijn
Ondersteuning voor USB 3.
Een kast met stof filters en front USB 3 (moeders heeft 2 honden en het huis lijkt een stof magneet plus het systeem komt in een houten "computer" kast).
Windows7 license.
Een goedkoop (< €15,-) redelijk toetsenbord (mijn moeder wil wel eens een mok koffie omstoten).
Indien het systeem geen VGA poortje heeft heeft moet er een DVI kabel bij.
Onderdelen moeten goed leverbaar zijn.
Wensen
nieuw 2.0 speaker setje met aan/uit knop en aansluiting voor koptelefoon.
laag energie verbruik.
Stil.
SSD.
Gratis
Wat niet
Geen win8
geen laptop of mini PC
Budget
Het budget is €400,-
Mocht het goedkoper kunnen dan zou dat fijn zijn want ik heb het niet breed en dit is een cadeau voor mijn moeder die helemaal krap zit.
Dit is wat ik zelf heb samen gesteld...
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Asrock FM2A75M-DGS | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 59,20 | € 59,20 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 | € 64,70 | € 64,70 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 11,85 | € 11,85 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | be quiet! System Power S6 300W | € 30,- | € 30,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 435,50 | |