Draadloos inloggen op een WIFI netwerk via browser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-05 14:14

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Topicstarter
Hoi, ik zit op de Rietveld Academie en daar gebruiken ze een protocol dat ervoor zorgt dat als ik op het WIFI netwerk wil inloggen, mijn laptop een browserpagina opent waar ik dan een login en wachtwoord moet invoeren.

Deze zijn altijd hetzelfde.

Nu het probleem: Ik gebruik de Chrome browser, en ik heb graag altijd een paar tabbladen open omdat ik veel onderzoekend werk doe naar design etc. Maar als mijn computer connectie maakt herladen alle pagina's naar de pagina via waar je moet inloggen op het netwerk waarbij vaak de 'back'-button niet meer te gebruiken is om naar de vorige pagina te komen.

Is er een mogelijkheid om mijn windows 8 zo in- te stellen dat als de connectie gemaakt wordt, hij de login-pagina in mijn Internet Explorer opent?

Heb al een en ander gezocht, maar begrijp daar niet zoveel van, want dat is van toepassing op een heel ander systeem.

Het enige dat ik weet over het netwerk is dat er op de openingspagina 'Aruba' staat (is denk ik de programmatuur op de inlogserver) en het adres van de server is: 10.0.99.9

en deze nadat je hebt ingelogd, maar die werkt maar 1 keer want je kan maar 1 keer inloggen natuurlijk:
10.0.99.9/cgi-bin/login?cmd=login&mac=c4:85:08:4c:7e:2b&ip=10.0.97.87&essid=Rietveld&url=[website naar keuze]

Is er een manier om dit geautomatiseerd plaats te laten vinden, of is er een manier om mijn wifi dus een loginpagina te laten openen specifiek in mijn internet explorer browser? Ik wil mij Chrome graag als standaardbrowser houden.

Groetjes! :)

ps titel had moeten zijn: 'via *specifieke* browser'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ohmarinus schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:53:

Is er een manier om dit geautomatiseerd plaats te laten vinden, of is er een manier om mijn wifi dus een loginpagina te laten openen specifiek in mijn internet explorer browser? Ik wil mij Chrome graag als standaardbrowser houden.
Dus de browser opent vanzelf (om in te loggen) als je Windows opstart?

Als dat zo is zal wat jij wil niet kunnen, het protocol wat mee gestuurd wordt zal de "standaard" browser aanroepen.
Dus dan zal je ie als standaard moeten zetten en de rest met Chrome doen.

Als het een snelkoppeling op je buroblad is kan je die wel koppelen aan ie en Chrome als standaard laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-05 14:14

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Topicstarter
Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:19:
[...]

Dus de browser opent vanzelf (om in te loggen) als je Windows opstart?

Als dat zo is zal wat jij wil niet kunnen, het protocol wat mee gestuurd wordt zal de "standaard" browser aanroepen.
Dus dan zal je ie als standaard moeten zetten en de rest met Chrome doen.

Als het een snelkoppeling op je buroblad is kan je die wel koppelen aan ie en Chrome als standaard laten.
Damn, vervelend! Ik wil Chrome echt als standaardbrowser houden..

Is er echt geen workaround? Zoals in de registry van windows aangeven dat hij dan IEX moet openen voor de authenticatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Start IE op.
Log in met je naam / wachtwoord
Na ingelogd te zijn, laat IE open staan.
Start Chrome, en surf....

In DEZE volgorde doen!