[Windows 8] Sluit niet meer af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-10 21:26
Ik zit nu een aantal dagen met een lastig probleem, ik heb pas de windows upgrade gedaan en de eerste 2 weken werkte alles gewoon prima. Nu is het echter zo dat het afsluiten, sluimerstand en de slaapstand niet meer werken. Via het shutdown icon gebeurt er helemaal niks en blijft de laptop aanstaan.

Nu heb ik het probleem een keer opgelost door een snelkoppeling met SHUTDOWN -s -t 01 te maken maar na 1 keer werkte dit ook niet meer en kreeg ik alleen een cmd.exe venster zien.

Wie herkent dit probleem, schijnbaar hebben meer mensen hier last van maar heb nu nog geen goede oplossing kunnen vinden.

Het gaat overigens over een Dell Inspiron 15R SE met ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen?
-heb je al een systeem herstel gedaan?
-heb je nog laptop software geïnstalleerd?
-heb je getest in de veilige modus?
-heb je nog andere wijzigingen aangebracht in het OS?
-heb je al een schone installatie overwogen?
-is de BIOS van je mobo uptodate?
-chipset driver geïnstalleerd?
-wat is er veranderd sinds de laatste keer dat het werkte?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Excusus voor de late reactie maar wat ik heb geprobeerd is dus een systeemherstel, dit werkte niet. Als ik een systeemherstel probeer maar de laptop niet kan afsluiten alleen door de aan knop lang in te houden wil een systeemherstel niet lukken?

Verder lukt het ook niet om de laptop op veilige modus te starten, via bios setup staat er security boot disabled.

BIOS is up to date net als alle drivers sinds het een week geleden is dat ik alles heb geïnstalleerd.

Schone installatie is een laatste optie inderdaad, hoopte eigenlijk zonder dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
windows 8 upgrade zorgt nog wel eens voor problemen met drivers.
probeer daarom eens alle oude drivers te verwijderen en de laatste (opnieuw) te installeren

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Dit dus ook gedaan, werkt niet.. Schone installatie enige oplossing misschien? Wel jammer, heb nog geen aparte partitie alleen voor OS gemaakt dus alle programma's ook weer overnieuw installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Niet meteen de oplossing maar probeer dit commando eens, evt met admin cmd: SHUTDOWN -s -t 01 -f
De extra -f parameter zal het afsluiten forceren.

1 maal juist kunnen afsluiten helpt misschien om het probleem te herstellen, je weet maar nooit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

Felyrion

goodgoan!

Ik kan je geen hulp bieden, maar ik heb iets vergelijkbaars, op een gewoon desktop systeem.

Mijn systeem wil niet (vrijwillig) meer uit. Als ik op de powerknop druk, wat normaal de slaapstand inschakeld, gaat alleen het beeldscherm uit. Zodra ik de muis beweeg zie ik het lockscreen van Windows.
Als ik via de charmsbar de computer volledig uitschakel dan sluit Windows wel al mijn programma's af, en vervolgens gaat weer alleen mijn monitor op zwart. Het toetsenbord, muis etc. blijft actief.

Vreemd fenomeen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
Blijkbaar gaat die dus in een low power state. Dat doet mijn laptop ook als ik gewoon de klep dichtgooi. Alles gaat uit behalve de NIC. Gewoon afsluiten lukt dan weer wel.
Hebben jullie al gekeken of wellicht in het bios S5 als power state staat geactiveerd?

Van Wikipedia:
G2 (S5), Soft Off: G2/S5 is almost the same as G3 Mechanical Off, except that the PSU still supplies power, at a minimum, to the power button to allow return to S0. A full reboot is required. No previous content is retained. Other components may remain powered so the computer can "wake" on input from the keyboard, clock, modem, LAN, or USB device.

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 07-02-2013 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb je toevallig Avast draaien?

Ik had soort gelijk probleem, na het verwijderen van Avast en installeren van Norton was het probleem bij mij opgelost.

[ Voor 66% gewijzigd door KSR op 07-02-2013 03:49 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Nee ik heb Avira, maar met die extra -f parameter sloot die wel af maar nadien niet meer. Krijg ik alleen een cmd venster wat niet weggaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:18
Toevallig ook het probleem een paar dagen geleden gehad met een Dell Latitude E6410. Bleek in energiebeheer dat alle poweropties waren gereset. Ik zou daar eens een blik werpen.

Ik weet tot op heden niet wat ervoor gezorgd heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 07-02-2013 16:59 ]

Carpe Diem

Pagina: 1