Toon posts:

Advies over PNY Quadro 4000 icm 3d-max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk veel met 3dmax en ik wil mijn grafische kaart vervangen (nu een GeForce GTX- 260). Nou lees ik veel over de quadro kaarten van PNY (PNY Quadro 4000).
Mijn vraag is; waar ga ik het grootste verschil merken in de viewports of ook in de snelheid van mijn mentalray render?

Alvast dank!

Systeem:
CPU: Intel I7 2,66 ghertz
RAM: 12GB DDR3

Software:
3D-max 2010

Verwijderd

Volgens mij is de Quatro 4000 niet sneller als een GTX260 > http://www.gpureview.com/...s.php?card1=494&card2=577 Op deze site kan je kaarten / chipsets goed vergelijken iig. Een beetje Quatro kaart kost snel 1000€ dat moet je ervoor over hebben. Anders zou ik kijken naar een GTX660. 670 of 680 als alternatief, deze kunnen ook als render units worden ingezet.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-03 21:45
Ik werk zelf al jaren met 3dsmax. In het begin met quadro kaarten en daarna met geforce kaarten.
De huidige 3dsmax versies zijn geoptimaliseerd voor directx en niet meer voor opengl (waar de quadro kaarten vroeger veel beter in waren).
Ik vindt zelf de kosten van een quadro niet meer opwegen tegen de performance winst die je krijgt, mijn viewports zijn snel genoeg, ik werkte tot voor kort met een gtx285 en dat ging prima. Vandaag komt mijn gtx660ti binnen en kan ik je laten weten hoe dat bevalt.
Dit gezegd hebbende weet ik niet wat de huidige generatie quadro kaarten doen, echter zijn ze zo verschrikkelijk duur dat ik het niet eens wil weten ;-).
Voor het renderen heb je niks aan je videokaart tenzij je bijvoorbeeld met vray real time werkt, echter draait vray real time heel goed op de game kaarten (let wel op dat je genoeg geheugen op je kaart hebt), persoonlijk heb ik er niks aan omdat mijn scenes gemiddeld zo'n 8 Gb in beslag nemen.

Edit: niet alleen vray RT natuurlijk, er zijn er meerdere :-)

[ Voor 3% gewijzigd door ErikG2 op 05-02-2013 07:52 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Mental ray en Vray renderen op de processor en maken geen gebruik van de GPU. Je hebt hier meer aan een snelle processor.

Vray RT (=Real Time) en iRay renderen op de GPU. Op de GPU renderen is veel sneller. Je hebt hier meer aan een snelle gaming kaart. Overigens moet dit wel een NVidia kaart zijn, want AMD heeft slechte driver support voor RT renderen.

In 3DS max heb je voor de viewport performance meer aan een quadro kaart. Een low end Quadro (bv de 600) zal het beter doen in viewport performance dan een GTX 680 4 GB.