Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schijven in server lijken 15GB te missen *

Pagina: 1
Acties:

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 07:38
Hallo,

Ik heb sinds kort mijn eerste echte server en daarin zitten 2 scsi schijven van 36.4 gigabyte (of iets in die richting) en die draaien in raid.

Nu kijk ik in mijn windows scherm en dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img248/8116/gekheid.jpg

Lijkt niets geks, gewoon een volle HDD, maar nu, ik tel alle gb's en mb's op en dan kom ik nog nieteens tot de helft van het aantal gbs dat er staat dat ik gebruik..

Ik heb die overige 15 gb wel hard nodig!

Thanks alvast voor het beantwoorden van mijn (waarschijnlijk n00b) vraag.

P.S. sorry voor het TE grote plaatje, maar anders werden de kleine cijfertjes echt onleesbaar...

[ Voor 11% gewijzigd door bodamn op 04-02-2013 21:49 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Server probleem
Erg onduidelijke topictitel voor een forum als Serversoftware en Windows Servers waar de kans vrij groot is dat er nog wel een topic is met een probleem met een server. Ajb volgende keer dus even een duidelijkere topictitel nemen ;)

Welk OS is dit en wat heb je aan verborgen / systeem / andere bestanden? Rechten?

Dit heeft overigens niet zo heel veel te maken met het wel of niet server zijn, zoek dus ook even op dergelijke problemen (verdwenen opslag) in WOS en op Google voor Windows in het algemeen. Dan kom je wat usual suspects tegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoeveel swap-space heb je gereserveerd / heb je een hibernate file in gebruik? Als je namelijk 8 Gig in die server hebt zitten lijkt het me wel te kloppen.

• bodamn
mijne excuses voor de titel,

Het os is windows server 2008, er staan geen andere bestanden op, op 2 bestandjes op het bureaublad na (wordt volgensmij toch bij users meegetelt) heb 12 gb ram erin zitten en ik weet niet waar ik kan zien hoeveel swap space ik heb/of ik een hibernate file in gebruik heb.

Heb nog niets anders gedaan dan windows erop gezet en een paar kleine programmatjes geinstalleerd (java, notepad++ etc...)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zelfde probleem als waar veel mensen met een (kleine) ssd tegenaan lopen.
Bepaalde zaken zijn "onzichtbaar", zoals de hibernate file en swap file.

Google eens op die 2 termen, en je vind de oplossing wel ;)

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
kijk eens in c:\windows\logfiles\cbs... mogelijk staat daar een logfile van 1gb+

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Normaal gesproken wordt aangehouden dat je swapfile 1,5 keer zo groot is als de totale hoeveelheid RAM geheugen. Dit moet je dus van je beschikbare ruimte afhalen.

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
heb je shadow copy aanstaan ?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Met bovenstaande ^^ Gaat hier te snel.

Ook wel krap bemeten voor een server imho.

[ Voor 24% gewijzigd door YellowOnline op 04-02-2013 22:15 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
of je page file ik weet niet hoe je die hebt ingesteld

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik eens iets als WinDirStat of Treesize om een index te genereren van bestanden en waar ruimte wordt ingenomen.
En zorg dat je Verborgen en Systeem bestanden en mappen zichtbaar maakt.
Dan wordt het vrij snel duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door akimosan op 04-02-2013 22:16 ]

• bodamn
Thanks voor de tips, ik ga eens kijken/zoeken!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In de folder C:\ProgramData zal waarschijnlijk ook nog wel het een en ander staan.

Daarnaast, Microsoft adviseert voor Server 2008 R2 een disk van minimaal 32GB, exclusief reserveringen voor je swapfile.

https://discord.com/invite/tweakers

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom draaien die schijven trouwens in raid? Er past windows exclusief swap op en dat was het dan wel zo'n beetje.

Bij mij wil ik mijn data in raid hebben, mijn OS mag omvallen wmb (als het cheap moet tenminste)
Pagina: 1