Hogere resolutie werkt niet op tv.

Pagina: 1
Acties:

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 20:53
Hallo ik heb een pc met geforce gtx570 en ik ben er achter gekomen dat je in de control panel een hogere resolutie kan aanmaken voor games dan dat het beeldscherm kan weergeven.
Nu heb ik 1 monitor via vga aangesloten en een lcd tv via hdmi aangesloten op de kaart. De hogere resolutie kan ik wel aanmaken op de monitor maar niet op de tv omdat als ik de tv aangeef als beeld er geen mogelijkheid is om de scaling via de gpu aan te geven en ik alleen de optie heb om de display te kiezen. Hoe kan dit? Is er een mogelijkheid om dit te verhelpen?
Ik gebruik altijd maar een van de twee schermen nooit samen en ik heb de beta versie al geïnstalleerd.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat heeft het voor nut om iets hoger te zetten dan wat het scherm kan weergeven ?

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 20:53
Zo kan je wel een hogere resolutie bij de spellen aangeven nu heb ik op meen monitor een resolutie van 1680 x 1050 maar in de spellen heb ik nu de mogelijkheid om de resolutie van 3360 x 2100 te kiezen en dit zorgt voor een rustiger en beter beeld.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02 10:12

Ultrapc

Anyone steak?

Nee hoor, dit zorgt alleen voor onnodige gpu belasting, dus ik snap je nog niet helemaal....
(Correct me of I am wrong) :)

--
Edit: of je moet met kikharde bronnen komen, maar zoals TERW_DAN al aangeeft, gewoon verspilling van pixels eigenlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Ultrapc op 04-02-2013 22:36 ]

Allround.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de niet native resolutie draait zal je scherm altijd moeten schalen en dat komt de kwaliteit nooit ten goede. Daarbij komt natuurlijk nog dat je een zwaardere GPU moet hebben als je meer pixels gaat renderen (wat zonde is op het moment dat je ze vervolgens weer weggooid).