[Win7] Opstart probleem, Opstartherstel werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247415

Topicstarter
Ik heb van iemand een laptop overgenomen die als zijn persoonlijke gegevens van de laptop gehaald heeft. Hij noemde het formatteren zonder dat win7 verwijderd wordt...een opie binnen win7 vertelde hij? Uiteraard heb ik de laptop getest en deze bleek goed te functioneren. Bij thuiskomst wil de laptop niet meer opstarten. Ik heb de persoon opgebeld en hij had de laptop na zijn acties niet opnieuw opgestart vertelde hij, bij mij thuis was het dus de eerste keer naar zijn "formatteer" actie.

Als ik nu de laptop aan zet kom ik in een menu waarbij ik twee keuzes heb:
Opstartherstel starten
Windows normaal starten

Opstartherstel starten:
Bestanden laden verschijnt in beeld
Microsoft verschijnt onder in beeld
Witte pijl met zwart achtergrond
Vervolgens gebeurt er niks

Windows normaal starten:
Windows starten...
Windows logo verschijnt midden in beeld
Na een paar minuten keert het keuzemenu terug: (opstart herstel of normaal starten)

Ik heb geprobeerd om Win7 opnieuw te installeren maar de win7 dvd pakt hij niet op, dvd heeft prio 1 bij opstarten maar doet er niks mee.

Wat kan ik nu proberen? Het gaat trouwens om en Toschiba Satellite C650 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Hoe probeer je de DVD op te starten? Heb je mogelijk nog een XP OS cd die je kan proberen? Gebruik anders een Ubuntu CD om de drive te testen. Als de drive het niet doet kom je niet ver natuurlijk :) Eventueel kan je het vanaf een USB stick of externe DVDrom drive doen maar sluit eerst de interne DVDrom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Hmm heb je geprobeerd om via F8, in veilige modus te komen en te laden?
Waarschijnlijhk mist het een profiel dat je moet aanmaken en hopenlijk werkt het administrator account wel?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247415

Topicstarter
De DVD speler doet het wel. Nu bliijkt dat de Win7 dvd niet gepakt wordt maar een WinXP dvd wel. De Win7 dvd die ik heb is een 64bit, kan dit uitmaken?

Via F8 kom ik in het menu, echter met veilige modus worden diverse bestanden ingeladen en vervolgens stopt deze bij: \windows\system32\drivers\classpnp.sys. Beeld blijft een paar minuten zo staan en dan start de laptop weer opnieuw op.

En nu? XP proberen te installeren en vervolgens Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb nog nooit gehoord van een speciale optie binnen Windows 7 waarbij je dus blijkbaar je persoonlijke instellingen kunt 'formatteren' en Windows gewoon blijft draaien.

Je Windows installatie is duidelijk corrupt.....en volgens mij kun jij zelf best wel verzinnen wat je moet doen als je Windows installatie corrupt is. Daarbij kan ik ook wel 101 redenen verzinnen waarom je x64 versie van Windows niet wil booten. (Misschien even op de site van Toshiba kijken of 64-bits versies van Windows uberhaupt ondersteund worden?)

Misschien dat je zelf eerst eens moet gaan onderzoeken wat je het probleem nu eigenlijk is, mocht je er dan niet uitkomen...dan staat het je natuurlijk vrij om een nieuw topic aan te maken.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.