Cooler Master 412s heeft speling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 11:31
Ik heb recent besloten om na lange tijd zelf maar weer eens een PC te gaan bouwen. Een kant en klaar systeem met de gewenste configuratie was nl. niet te vinden voor hetzelfde geld. Ondertussen heb ik ook alles binnen en gemonteerd. Ik twijfel echter of ik de CPU cooler wl goed heb geinstalleerd. Deze wordt nl. vast gezet met een soort van kruis (weet de officiele benaming niet...) met 4 schroeven. Dit kruis zit echter niet vast aan de cooler maar moet er los op gelegd worden en heeft een nokje waardoor het op z'n plek blijft zitten. Maar ondanks dat ik alle schroeven goed heb vastgezet blijft er wat speling zitten op de cooler. Het is niet veel maar je kunt de cooler met de hand (heel weinig) over de CPU bewegen.

Ik vroeg me nu af of dit normaal is bij de deze CPU cooler (coolermaster 412s) en of andere mensen ook deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
Dat is niet de bedoeling. Het is namelijk de bedoeling dat de koelpasta hard wordt voor betere overdracht dit gaat brokkelen als het blijft bewegen. Wat te doen:
begin kijken of je alle stappen van de handleiding goed heb uitgevoerd.
zou je evt foto's van kunnen maken?

[ Voor 28% gewijzigd door comitatus op 04-02-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
In de handleiding is niet duidelijk te zien hoe het "kruis" vastgezet moet worden. Voor zover ik heb kunnen testen leek alles ook gewoon te werken. Ik kan alleen helaas nu geen foto's maken omdat m'n nieuwe moerderbord een defect bleek te hebben en dat is nu ter reparatie naar MSI.

Ik kan evt. wel een scan van de handleiding plaatsen zodat misschien iemand met meer "cooling" ervaring kan zien hoe 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Ik heb er vele gemonteerd van dit soort.. helaas de speling is normaal, omdat je in principe alleen in het midden de koeler op de cpu drukt (door dat nokje).
Ik weet trouwens niet hoe comitatus erbij komt dat koelpasta hard moet worden... of ik nou MX-2, MX-4 of de Cooler Master pasta zelf gebruik, de pasta wordt nooit hard.
Wat dat betreft is een Scythe Mugen 3 beter, omdat je hierbij de 'pootjes' van de koeler wel aan de koeler vastschroeft, zodat je geen speling meer hebt na het aandraaien van de bevestigingsschroefjes.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
Garrett schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:34:
Ik heb er vele gemonteerd van dit soort.. helaas de speling is normaal, omdat je in principe alleen in het midden de koeler op de cpu drukt (door dat nokje).
Ik weet trouwens niet hoe comitatus erbij komt dat koelpasta hard moet worden... of ik nou MX-2, MX-4 of de Cooler Master pasta zelf gebruik, de pasta wordt nooit hard.
Wat dat betreft is een Scythe Mugen 3 beter, omdat je hierbij de 'pootjes' van de koeler wel aan de koeler vastschroeft, zodat je geen speling meer hebt na het aandraaien van de bevestigingsschroefjes.
Ok, ik ben in ieder geval blij om te horen dat het normaal is. Ik kon ook al geen andere manier verzinnen om het vast te zetten. Verder ga je natuurlijk ook niet aan je CPU cooler zitten draaien als hij vast zit maar het viel me gewoon.

Bedankt voor de antwoorden.