Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Kopie uit het mobile aankoopadviesforum, volgens mij is dit een betere plek (die andere mag weg)

Hi Tweakers,

Wij zijn hier op een moment aangekomen dat er drie sim-only abonnementen afgesloten moeten worden, allen met iets andere eisen aan de bundel (internet is wel belangrijk), maar dat terzijde. Na enig onderzoek bleek dat er op ieder netwerk (T-Mobile, Vodafone, KPN) wel een virtuele provider aanwezig is die aan onze eisen kan voldoen voor vergelijkbare tarieven (resp. Tele2, Hollandsnieuwe, Simyo).
Nu is alleen de vraag welke beter is... Ik zelf kom van T-mobile en vind het jammer dat mijn internetverbinding op het traject Den Haag - Utrecht - Tiel zeker niet om over naar huis te schrijven is, maar aangezien dat spoor grotendeels door buitengebieden loopt vraag ik me af of dat op een ander netwerk beter is.

Kunnen jullie wat aanbevelen als het gaat om een sim-only met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heel veel info kan ik je niet geven, maar ik heb via het KPN netwerk ook meestal weinig ontvangt tussen Gouda en Utrecht met de trein. Dus ik denk dat het inderdaad aan het buitengebied kan liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Ik mis Telfort in je lijstje, kijk daar ook nog even naar.

V.w.b. dekking op het spoor. Dit blijft een lastige. De ene provider doet het daar iets beter dan de andere, maar ze hebben allen dezelfde problemen. De verminderde dekking komt door het wisselen tussen masten die jouw dekking verzorgen. De ene switch verloopt iets vloeiender dan de andere.

Op het traject dat jij beschrijft heb ik ook altijd moeite, en al zo'n 3 providers lang.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

link naar de vergelijksite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38

Dido

heforshe

Op het traject R'dam-Utrecht-Houten (dat lijkt op het jouwe) had ik met T-mobile zeer slechte dekking.

Sinds gisteren ben ik over op KPN, en de dekking is beter. Op tussen Gouda en Utrecht CS (en op Utrecht CS) is het nog steeds niet best, maar het wegvallen tussen en rond Alexander is wel weg. Tussen Utrecht en Houten lijkt het bereik ook beter.

(En in de R'damse metrotunnels heb ik opeens bereik - dat was wel even schrikken. T-mobile deed daar helemaal niets).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
Maar... via Simyo (KPN) zit je op max 2Mbit/s en via Tele2 (T-Mobile) op 7,2Mbit/s. Dat viel me gisteren op toen ik die twee ging vergelijken.

Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden als je graag gebruik maakt van je dataverbinding.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:41:
(En in de R'damse metrotunnels heb ik opeens bereik - dat was wel even schrikken. T-mobile deed daar helemaal niets).
[deels offtopic]
http://www.nu.nl/internet...mse-metro-verbeteren.html dus :) .
Bij mijn weten, maar kan e.e.a. zo gauw niet terug vinden, heeft KPN toen mobiel bellen populair begon te worden de opdracht & toestemming (als 'koninklijke' / toen grootste provider) om in de Schipholtunnel een netwerk van picocellen / steunzenders / etc. aan te leggen, zodat bij nood mensen hun mobiel zouden kunnen gebruiken om het alarmnummer te bellen. Hoe dat voor andere grote tunnels is, zou ik niet direct weten, maar kan me voorstellen dat daarbij voor een vergelijkbare oplossing is gekozen.
Nogmaals, kan het niet terug vinden, maar meen het te herinneren.
[deels offtopic]

@Ninjatuna, zoals voor elke specifieke locatie / traject, kun je het eigenlijk alleen zelf goed uitproberen om het te weten te komen. Kost je enkele tientjes voor prepaidsims + internetbundeltjes, maar dan weet je het :)

Ervaring met Vodafone is dat het gprs signaal bijna het hele traject er is, maar 3G is (apart genoeg ook even voor station Gouda als je vanuit Utrecht komt) op sommige stukken niet aanwezig. Denk dat je rustig kunt zeggen 1/3 van het traject goed 3G, 1/3 halfbakken qua snelheid & bereik en 1/3 (bijna) niet.
Pagina: 1