Linux installeren op sony vaio laptop lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309070

Topicstarter
Beste tweakers,

Op de eerste plaats wil ik even aangeven dat dit mijn tweede post hier is. Het kan dus zijn dat ik niet helemaal op de juiste manier mijn vraag stel.. Daarnaast ben ik niet echt een IT freak, so dont blame please...

Ik heb gisteren geprobeerd om linux te installeren op mijn laptop:

Sony vaio vpcw12s1e
intel 945 chip
1 gb ram

Hiervoor heb ik unetbootin gebruik.

Ik heb verschillende versies van ubuntu gebruikt maar ik krijg na een succesvolle installatie telkens hetzelfde probleem. Bij booten krijg in na het Vaio schermpje (het eerste wat je ziet zegmaar) een zwart scherm met links bovenin een knipperde "_" ....

Heeft iemand van jullie een oplossing? Ik heb al een beetje lopen googlen maar zonder succes dus...

Dank! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En een gewone Live CD geprobeerd? Start die wel? Installeer daar eens mee. Waarom heb je Unetbootin gebruikt? Is de knipperende cursor voor of na Grub?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Klinkt alsof de image niet goed is geland. Ik zou een livecd geproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 23:52

B2

wa' seggie?

Probeer ook eens een LiveCD van een andere distro, zoals Fedora. Mocht Ubuntu met een LiveCD nog niet werken kun je uitsluiten dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Debian install. Ik was zo lui een guide te gebruiken, deze raadde aan om de bootloader van Windows in de MBR te houden (bijv. /dev/sda), en dan GRUB installeren in de bootpartitie (of / als je geen boot partitie hebt). Echter gaf dit bij mij hetzelfde probleem. Ik weet niet of je een of andere guide hebt gevolgd?

Zo te horen is het dus een probleem van Grub, gezien ik uit je verhaal opmaak dat je dit direct na je Sony logo te zien krijgt. Wat heb je precies gedaan qua installatie van de bootloader? Eventueel een live-cd gebruiken inderdaad, of grub nogmaals proberen te installeren.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.