Zalman ventilator geschikt voor socket 1155?

Pagina: 1
Acties:

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-01 15:22
Wie weet of de Zalman CNPS7000B-AlCu LED ventilator die ik nog in mn systeem heb zitten geschikt is voor een socket 1155 asus p8p67le moederbord?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 17:08

Addicted to silent computing

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-02 02:13

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Allemachtig dit kun je toch zelf wel googlen?? Wat weer een geniaal topic dit...

Het is dat ik de moeite heb gedaan om te kijken of het te vinden is op google en de eerste +- 70 hits het antwoord stuk voor stuk geven...

Antwoord. Nee. Die koeler is al 10 jaar oud minstens en totaal niet meer geschikt voor whatever moderne socket dan ook.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

Hier,

Technische specificaties
Socket 478, 754, 939, 940, A

Nee, die kan er dus niet op, een verouderde koeler.
(pricewatch: Zalman CNPS7000B-AlCu)

--
Edit:

Haha, 3 Posts tegelijk met dezelfde inhoud :)

[ Voor 45% gewijzigd door Ultrapc op 04-02-2013 18:32 ]

Allround.

Verwijderd

Het kan technisch gezien wel want er is een adapterkit van Zalman los verkrijgbaar. Die heet de CS5B.
Productinformatie: http://www.zalman.com/glo.../Product_Read.php?Idx=365
En hier in de Pricewatch: pricewatch: Zalman ZM-CS5B

Of het zin heeft is maar de vraag:
je moederbord heeft een 4-pins PWM-aansluiting en je koeler een 3-pins aansluiting, waardoor je moederbord de snelheid van de fan niet kan regelen (hij zal altijd voluit draaien tenzij je er bijvoorbeeld een FanMate tussen stopt)

Er zit voor zover ik weet geen extra backplate bij de kit zoals dat met de huidige grotere koelers wel het geval is.
Als je dat toch erbij wilt hebben zou je er een (van een ander merk) los bij kunnen bestellen.

Tip: kijk als je gaat bestellen eerst even hoe de koeler op je nieuwe moederbord uitkomt (die van mij was een slag groter en raakte namelijk de voeding bovenin de kast).

Vanwege de kosten van de aanpassingen, zou ik zeggen: even doorsparen voor een nieuwe.

• marcel2112
Sorry maar ik had dus wel gegoogled en bij de ene site stond niet (mss was die site niet meer aangepast ofzo) wel andere weer wel daarom wou ik aan mensen vragen die er ervaring mee hebben/hadden

@FlopZ2009:ik ga dat ff nakijken,ik heb dr een fanmate tussen.En bij deze ventilator is een backplate toch niet echt nodig lijkt me?

In ieder geval bedankt hier kan ik wat mee.

[ Voor 24% gewijzigd door marcel2112 op 04-02-2013 20:39 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:25
Zalman 7000 alcu kan best zonder backplate. Als je goedkoop die adapterkit kan vinden kan het best een leuke optie zijn.

7000Alcu zal niet super koelen ofzo maar allicht beter en stiller dan de crappy standaard HSF. Heb zelf de 7000CU op een Q9550 gehad maar vond hem te licht. S1155 is veel zuiniger dus misschien kan het.

Ook met de 3Pin connector kan je tegenwoordig de snelheid regelen via de Bios, dus 4 pin is niet per se (of de fanmate) nodig. Hangt uiteraard van fabrikant/type af, mijn UD3H kan het iig en dat werkt prima.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• marcel2112
Die kit kost bij 1 site rond 3 euro maar de verzendkosten en betaalkosten komt die op 10,- haha en op 2 andere sites zit je ook rond de 10,-

DIe zalman draait nu nog in mn ouwe pentium 4 3Ghz systeem en koelt goed en je hoort hem niet daarom wou ik hem ook gebruiken voor mn nieuwe systeem met i7 2600k processor op een Asus p8p67le mobo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:29:
je moederbord heeft een 4-pins PWM-aansluiting en je koeler een 3-pins aansluiting, waardoor je moederbord de snelheid van de fan niet kan regelen (hij zal altijd voluit draaien tenzij je er bijvoorbeeld een FanMate tussen stopt)
Dat is niet waar. Je kunt in je bios prima instellen hoe je de fan wilt regelen, of je dat via PWM wilt doen, of via voltage. Ieder fatsoenlijk moederbord kan dat gewoon instellen.

Verwijderd

Ook met de 3Pin connector kan je tegenwoordig de snelheid regelen via de Bios, dus 4 pin is niet per se (of de fanmate) nodig. Hangt uiteraard van fabrikant/type af, mijn UD3H kan het iig en dat werkt prima.
:
Dat is niet waar. Je kunt in je bios prima instellen hoe je de fan wilt regelen, of je dat via PWM wilt doen, of via voltage. Ieder fatsoenlijk moederbord kan dat gewoon instellen.
Klopt, alleen dit Asus moederbord kan het (volgens mij) niet, ik heb zelf de P8P67M-EVO gehad daar zag ik de optie ook niet in de UEFI / bios staan. Ik hoop dat ik het fout heb. Dan bij deze mijn excuses :) Daarnaast wordt er in de handleiding van het P8P67LE moederbord op pag. 2-26 alleen gesproken over rpm settings en niet over voltages.
:
Die kit kost bij 1 site rond 3 euro maar de verzendkosten en betaalkosten komt die op 10,- haha en op 2 andere sites zit je ook rond de 10,-
Sommige winkels doen aan brievenbuspost (op eigen risico) tegen gereduceerde verzendkosten. Is nog te proberen als je zonder PWM fan kan.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

Nu vraag ik mij af, wat is de reden dat je voor 10 euro nog een beugeltje gaat kopen terwijl je voor 20 euro een (denk ik) betere koeler hebt, is de Zalman nou zo'n koelwonder? (Ik kom niet uit het P4 tijdperk 8) )

Allround.

• marcel2112
Ik weet nog niet of ik die kit koop,zou zo ook niet weten welke fan ik moet kopen er zijn er zoveel,dat zou ik eerst nog moeten uitzoeken.
Pagina: 1