Media streamer advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tweakers,

ik ben nu al 2 weken opzoek naar een goede streamer. Ik heb zojuist geïnvesteerd in een synology DS1512+ nas met daarin 5x 2TB.

Ik draai op dat NAS Plex media server omdat het er zo onwijs mooi uitziet. Nu dacht ik slim te zijn en de Sony NSZ-GS7 aan te schaffen omdat deze beschikt over een android store en ik dan via die weg Plex erop kon installeren zodat ik makkelijk mijn Plex media server kan benaderen.

Dit ging allemaal volgens plan totdat ik films ging kijken... door het ontbreken van DTS op de Sony moet het nas dus het geluid gaan transcoden... gevolg schokkende films...

De sony is dus ook vrijwel direct retour winkel gegaan en nu zoek ik dus een goede vervanger van de Sony. Ik heb al gekeken naar de Xtreamer Sidewinder 3 maar ik weet niet of de presentatie van de films zo gaat als bij plex het geval is. Verder keek ik ook naar de popbox maar ook hier zit ik een beetje met de software in mijn maag...

Wat wil ik:
Een goede krachtige streamer die mijn films en series mooi presenteerd en hij moet nog vlot zijn ook. Een HDD is niet nodig omdat ik alles vanaf het NAS stream.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:49
Kijk eens naar de boxee box. Mooie interface, soepel en speelt alles af. Ondersteuning voor apps als spotify, YouTube en veel meer. Enige nadeel is wel dat de box EOL is. Maar er is ondertussen ook ondersteuning vanuit de community voor nieuwe software updates.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online
De boxee is erg traag heb ik begrepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Zotax Zbox of wachten tot er quad core Android boxjes uitkomen. I.c.m. Archos Video Player heb je een mooie oplossing.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:49
Die traagheid vind ik erg meevallen, maar ik neem dat er voldoende YouTube filmpjes zijn met daarin de interface van Boxee

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 16:31
Ik heb zelf de Boxee Box, en het is een leuk apparaatje, maar ik heb daarnaast ook een HTPC staan, een kant-en-klare van Asrock, te weten de ION 3D 152d. Ik heb daar XBMC op geinstalleerd. Je wil er light gaming op gaan doen, tja, geen idee of dat werkt, en als je inderdaad je videokaart tzt wil vervangen zal dit geen optie zijn.

Maar ik roep het maar, puur als alternatief voor Plex. :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online
Ik had dus de Xtreamer Ultra 2 gekocht... ook z'n mini pc maar out of the box deed het geluid het niet, liep hij meerdere keren vast en kon hij maar de helft van mijn media vinden... wat een onding...

Hij is vandaag ook weer retour gegaan... helaas want hij bood een hoop potentieel...

Nu maar verder zoeken, eventueel een streamer van popcorn? Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Dune spelers zijn erg stabiel.
De Zappiti speler (Dune Base 3D) zal (als het goed is) ook zelf data moeten scrappen net als de Popcorn.

Popcorn spelers zijn erg leuk met veel mogelijkheden maar op een of andere manier blijf je de hele levensduur een soort van beta-tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
+1 voor de Dune speler. Heb er zelf ook één, de TV-101. Gewoon een prima no-nonsense speler die alles speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 16:31
Jedi Geub schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:53:
Ik had dus de Xtreamer Ultra 2 gekocht... ook z'n mini pc maar out of the box deed het geluid het niet, liep hij meerdere keren vast en kon hij maar de helft van mijn media vinden... wat een onding...

Hij is vandaag ook weer retour gegaan... helaas want hij bood een hoop potentieel...

Nu maar verder zoeken, eventueel een streamer van popcorn? Ik weet het niet...
Tja, nog maar eens een keer dan; wellicht is het een idee om over te stappen van Plex naar XBMC? Aangezien je al aan 't kijken bent naar een HTPC is mijn voorstel toch wellicht iets om te overwegen? :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 16:03
S1NN3D schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:50:
+1 voor de Dune speler. Heb er zelf ook één, de TV-101. Gewoon een prima no-nonsense speler die alles speelt.
Hier ook een Dune speler, werkelijk fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb zelf jaren 2 popcornhours gehad (C200 en A100) en heb nu sinds ongeveer een half jaar 1 van de twee vervangen door een WD TV Live van 90 euro. En die bevalt echt heel erg goed, speelt alles wat ik heb, waarbij de PCH's het vaak lieten afweten. Interface is redelijk ok, het werkt gewoon goed en redelijk vlot.

Ze zijn nu alleen heel moeilijk te krijgen op dit moment, maar als je er nog 1 kunt vinden dan krijg je echt waar voor je geld. Ben zelf ook op zoek om de andere PCH te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Devil op 07-02-2013 21:58 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Pagina: 1