Systeemfout Bureaublad Windows 8 - SFCOM.DLL ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:05
Hallo,

Vanmiddag heb ik succesvol m'n Asus K53Z-SX125V notebook geupgrade van Win 7 64bit naar Win 8.

Succesvol, omdat ik geen bijzonderheden/narigheden ben tegengekomen. Althans nog niet. Nog even de gebruikerservaringen afwachten....

Echter, er is wel een bijzonderheidje/narigheidje. Ik schrijf hier met de toevoeging van 'je', omdat de melding die ik krijg wegklikbaar is. De bijzonderheid is de volgende. Zodra ik het bureaublad van windows 8 opstart krijg ik de melding: "SonicFocusTray - Systeemfout. Het programma kan niet worden opgestart omdat SFCOM.DLL ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren. OK".

Nu heb ik uiteraard gegoogled, maar ik ben niet veel wijzer geworden. Iig is SonicFocusTray een stuk Asus-software. Ik heb deze notebook nu een maand of 7 en ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om alle 'zooi' van Asus te verwijderen. Normaliter, doe ik dat altijd, maar nu heb ik deze moeite niet genomen.

Nu zie ik twee opties: alle Asus-software alsnog verwijderen of deze melding oplossen.

Ik wil eigenlijk voor de tweede optie gaan. Eerst alles goed werkend krijgen. Kan ik daarna altijd nog besluiten om de notebook te ontdoen van Asus-software. Het zit me eerlijk gezegd ook niet echt in de weg.

Iemand een idee wat SFCOM.DLL doet/is? Tijdens mijn Google-speurtocht kwam ik hits tegen waarmee je het .DLL kunt downloaden. Is dat 'verstandig'?

Wie kan en wil mij op weg helpen. B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik(te) je die SonicFocusTray onder Win7?
Zoniet deinstalleren dus, zoja van een betrouwbare site de dll downloaden en in de juiste map zetten.

Of kijken of de Asus installatie programma's ergens te vinden zijn en het hele gebeuren (SonicFocusTray) opnieuw installeren.

90% van zulk soort progjes zit enkel te wachten tot je iets aansluit/importeert/triggert zodat een bepaald programma gestart wordt.
Als dat maar af en toe is kan je net zo goed dat programma even handmatig starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik weet echt niet hoe jij hebt gezocht, maar ik kom dit tegen:

Get the error message SFCOM.DLL after upgrading to windows 8
what is SFCOM.DLL as it comes up evertime I go to windows 8
sfcom.dll
sfcom.dll is missing

Met deze zoekquery

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 04-02-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik kwam op exact dezelfde resultaten uit. Maar, de eerlijkheid gebiedt mij dit te zeggen, ik vond het verhaal te 'omslachtig'. Ook al kan ik ook weer niet precies aangeven waarom ik dit zo omslachtig vond. Ik heb de reactie meerdere malen doorgelezen, maar het lijkt niet de oplossing te zijn die ik zoek.
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:36:
Gebruik(te) je die SonicFocusTray onder Win7?
Zoniet deinstalleren dus, zoja van een betrouwbare site de dll downloaden en in de juiste map zetten.

Of kijken of de Asus installatie programma's ergens te vinden zijn en het hele gebeuren (SonicFocusTray) opnieuw installeren.

90% van zulk soort progjes zit enkel te wachten tot je iets aansluit/importeert/triggert zodat een bepaald programma gestart wordt.
Als dat maar af en toe is kan je net zo goed dat programma even handmatig starten.
Ik 'gebruikte' het programma, althans het was (probleemloos) geïnstalleerd, onder Windows 7. Hierbij heb ik nimmer een foutmelding gehad. Er heeft dus iets plaatsgevonden bij de upgrade naar Windows 8 wat of niet had mogen plaatsvinden of niet gerepareerd kon worden door Win 8.

Dus, hoe dit nu te repareren. Het is namelijk de OK-klikbare foutmelding die ik weg wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RicoK schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:43:
[...]

Ik kwam op exact dezelfde resultaten uit. Maar, de eerlijkheid gebiedt mij dit te zeggen, ik vond het verhaal te 'omslachtig'. Ook al kan ik ook weer niet precies aangeven waarom ik dit zo omslachtig vond. Ik heb de reactie meerdere malen doorgelezen, maar het lijkt niet de oplossing te zijn die ik zoek.
Ik vind jullie allemaal heel erg lief O-)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2013 20:13 . Reden: Wel aardig blijven! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Om eerlijk te zijn zou ik de Asus software verwijderen en vervolgens kijken of er bij Asus een nieuwe versie beschikbaar is...niet te moeilijk doen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
TheVMaster schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:12:
Om eerlijk te zijn zou ik de Asus software verwijderen en vervolgens kijken of er bij Asus een nieuwe versie beschikbaar is...niet te moeilijk doen lijkt me zo.
Ik ga de Asus software verwijderen. Zoals ik al eerder aangaf, ik heb geen idee waarom deze Asus software niet eerder heb verwijderd. Gebruiken zal ik het niet namelijk.

Dank voor de reacties en hulp.
Pagina: 1