Als het op het eerste zicht makkelijk lijkt verdient dan is dat vaak toch niet het geval.
Pakkettjes bezorgen is vaak een beestenbaan: veel werk / weinig loon.
Als je dat nog gaat doen in je eigen voertuig, dan ben je helemaal
Nog afgezien van 't feit dat je verzekeringstechnisch waarschijnlijk niet in orde bent ... je ook moet gaan zien om je ouders te vergoeden voor gebruik/slijtage wagen ...
Wil je het toch doorzetten, dan koop je best zelf een lichte vracht, model bakkersautotje.
Daar kan veel rommel (kuch: pakjes) in.
Ik weet niet of in Nederland het concept "lichte vracht" bestaat, maar dat is in België qua belasting enzo vrij interessant. Dan knal je er een verzekering op (verschiet niet van de prijs), bekijk je even hoe veel dat ding gaat zuipen, ... eigenlijk dus al een soort van business plan, dus daar gaat je "makkelijk"
@vanaalten.
Zelfs als dat zo zou zijn, dan weet ik niet of de verzekeraar zo maar aan die cijfers kan komen (privacy enzo)
Doch bij een ongeluk zie ik wel mogelijk problemen als de verzekeraar ontdekt dat je beroepsmatig aan het rondrijden bent als pakketjesbezorger .. zeker als de verzekering op naam van de ouders staat.
Maar: wil je snel en makkelijk wat geld verdienen ... zoek iets in de buurt (of makkelijk te bereiken met OV) dat wel wat opbrengt, maar waar je zelf weinig tot niks voor moet investeren + waar je ook weinig risico op loopt. Best is de opbrengts ook rechtstreeks gekoppeld aan de tijd dat je erin steek (betaald per uur)
Dit pakketjesverhaal loopt daar toch al zwaar mank:
- je moet investeren in een voertuig/verzekering
- opbrengst hangt af van wat je afgeleverd krijgt en niet op basis van de tijd die je erin steekt
- bij pech scheur je je broek aan 1 pakje (kost meer aan brandstof als je krijgt)
- bij een ongeluk/panne zijn alle kosten voor jou dit in tegenstelling tot werken bij een deftige werkgever of met diens materiaal.