Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499739

Topicstarter
Ik als student ben op zoek naar een bijbaan en nu kwam ik selektvracht tegen. Pakketjes bezorgen met je eigen auto in je eigen regio, het klinkt voor mij ideaal. Na wat research op internet kom ik gemengde resultaten tegen (schijnt slecht te verdienen).

Iemand ervaringen als pakketbezorger bij selektvracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:15
Vergeet niet dat bij dit soort baantjes je vrolijk je eigen opgebouwde schadevrije jaren extra op het spel zet. Althans, zo zie ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Zal geen baan zijn waarbij je veel verdient nee. Kosten voor de auto worden vergoed als ik mij niet vergis en waarschijnlijk word je betaald per pakket wat je bezorgt.
Heb er wel eens naar gekeken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit staat op de site van selektvracht:

Selektvracht vergoedt bezorgers per pakje. Wat je maandelijks gaat verdienen is afhankelijk van de hoeveelheid pakjes én de regio waarin je bezorgt. Een gemiddelde bezorger van Selektvracht verdient naast de onkostenvergoeding voor het gebruik van eigen auto per dagdeel tussen de € 25,- en € 65,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat is dan ook meteen de reden dat er zoveel klachten zijn over selektvracht. Briefjes in de bus terwijl niet aangebeld en wel thuis. Pakjes afgeleverd maar nooit gekregen etc.

Afhankelijk van de onkostenvergoeding zou het interessant kunnen zijn. Of dat doen, of thuis zitten en niks verdienen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 04-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Mijn vrouw heeft het een tijdje gedaan om niet thuis te zitten.
De onkostenvergoeding was erg mager, dat dekte aanzienlijk minder dan de fiscale 19 ct/km. Stel dat 19 ct/km de echte kosten zou weerspiegelen, en je het verschil tussen de kilometervergoeding en die 19 cent van je loon aftrekt, en dan kijkt hoeveel er over blijft dan kom je op een uurloon van 5 euro ofzo. Voor het geld moet je het dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet dan de auto van mijn ouders gebruiken, en ik moet gewoon een inkomstenbron hebben (op studiefinanciering na). Dit leek me makkelijk verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

Ik denk dat een ouderwetse krantenwijk en een vakkenvul baantje je een stuk meer op zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52
Ik zou dat nooit toestaan. Om een paar redenen:

- je moet je verzekering (waarschijnlijk) aanpassen, bijvoorbeeld van 15000p/j naar 30000 bijvoorbeeld.
- je krijgt een vracht extra onderhoud erbij.
- je moet je hoogstwaardchijnlijk registreren als primaire gebruiker
- je riskeert je ouders hun 75? Procent noclaim.

Ik ook zou aanraden om een andere baan te zoeken. Of ergens een oude renault combo ofzo op de kop tikken.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 12:46
Je riskeert NIET verzekerd te zijn als je tijdens je ronde brokken maakt. Of je moet een verzekering voor een koeriersdienst afsluiten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
t_captain schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:38:
De onkostenvergoeding was erg mager, dat dekte aanzienlijk minder dan de fiscale 19 ct/km. Stel dat 19 ct/km de echte kosten zou weerspiegelen, en je het verschil tussen de kilometervergoeding en die 19 cent van je loon aftrekt, en dan kijkt hoeveel er over blijft dan kom je op een uurloon van 5 euro ofzo. Voor het geld moet je het dus niet doen.
19 ct/km is met vrijwel geen enkele auto kostendekkend, zelfs een tien jaar oude niet. Voor benzine zit je al minstens rond de 10, als het een zuinige auto is, en na verzekering, wegenbelasting, afschrijving en onderhoud zit je met een oud barrel al rond de 20-25 cent/km. Voor nieuwe extreem zuinige auto's zonder BPM en wegenbelasting (voor zolang dat nog duurt) kun je net onder de 19 uitkomen: 18 cent. Als je *nog* minder krijgt leg je er met vrijwel elke auto dus gewoon bakken geld bij per km.

Cijfers die ik wel eens heb gehoord waren dat je bij Selektvracht 1,40 per (afgeleverd!) pakket krijgt.

Edit: ik zie dat ik achter loop, die "geen BPM en wegenbelasting" kun je alweer vergeten inmiddels. Dus ook die 18 cent.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 05-02-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

peugeot206gt schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:46:
Ik zou dat nooit toestaan. Om een paar redenen:
- je moet je verzekering (waarschijnlijk) aanpassen, bijvoorbeeld van 15000p/j naar 30000 bijvoorbeeld.
Ach die KM per jaar liegt iedereen. Thans ik tenminste wel.

Maar als je zo weinig verdient met je eigen wagen, zou ik het ook niet doen.
Afschrijving / onderhoud / risico ect.

Of je moet bv een oud ragbak zoals suzuki altootje hebben of op de kop kunnen tikken.
Achterbank eruit schroeven kunnen er veel pakketjes in
Het kost geen drol qua verzekering / benzine / wegenbelasting en onderhoud. en een krasje meer of minder maakt niets uit aan die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

131 pakketjes, € 84,30 verdient.
'K heb klanten die het doen en vrijwel stuk voor stuk leggen ze geld toe op de kosten. Ik zeg: niet doen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Niet doen, ik heb zelf als postbesteller gewerkt bij de PostNL waarbij wij later ook met eigen auto's zouden moeten gaan rijden.
Je hebt niet alleen de kosten van de verzekering maar ook de benzine en als je de buurt niet kent maak je veel kilometers. Je moet ook een tom-tom hebben en je bent vaak lang bezig met het zoeken van adressen. Bij elkaar zal je uurloon vaak onder minimum liggen waardoor je beter in de kroeg kan gaan werken.

Zoek anders een baantje waarbij je nieuwe auto's van Rotterdam naar je studentenstad kan brengen. Je krijgt per uur betaald en je kan mooi huiswerk maken in de trein. Ik heb dit jaren gedaan en dit is mij zeer goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Anoniem: 499739 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:14:
Moet dan de auto van mijn ouders gebruiken, en ik moet gewoon een inkomstenbron hebben (op studiefinanciering na). Dit leek me makkelijk verdient.
Weten je ouders dit ook? Ik zou zoonlief niet mijn auto af laten raggen door het stuiteren door de woonwijken, vaak starten op kleine stukjes, mogelijk diefstal auto/pakketten als je hem wel aan laat staan, beschadigingen interieur door lompe pakketten, etc. Dan heb ik het nog niet eens over het absurde verbruik wat een auto heeft met constant afremmen/optrekken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47

-tom-562

Oliesjeik

Awaken1 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:24:
Niet doen, ik heb zelf als postbesteller gewerkt bij de PostNL waarbij wij later ook met eigen auto's zouden moeten gaan rijden.
Je hebt niet alleen de kosten van de verzekering maar ook de benzine en als je de buurt niet kent maak je veel kilometers. Je moet ook een tom-tom hebben en je bent vaak lang bezig met het zoeken van adressen. Bij elkaar zal je uurloon vaak onder minimum liggen waardoor je beter in de kroeg kan gaan werken.

Zoek anders een baantje waarbij je nieuwe auto's van Rotterdam naar je studentenstad kan brengen. Je krijgt per uur betaald en je kan mooi huiswerk maken in de trein. Ik heb dit jaren gedaan en dit is mij zeer goed bevallen.
Heb een vergelijkbaar baantje gehad. Lease-auto's wegbrengen/ophalen/omruilen. Ideaal werk, heel Nederland doorreizen met het OV en de auto. Lekker in de trein muziekje luisteren, tijdschriftje lezen en betaald krijgen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:31
mukkel schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:54:
Ach die KM per jaar liegt iedereen. Thans ik tenminste wel.
Is tegenwoordig elke garage niet verplicht om kilometerstanden bij onderhoud te registreren? Dus is het niet razend eenvoudig voor een verzekeraar om te controleren of er meer gereden is dan vooraf voorspeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Anoniem: 499739 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:14:
Als het op het eerste zicht makkelijk lijkt verdient dan is dat vaak toch niet het geval.

Pakkettjes bezorgen is vaak een beestenbaan: veel werk / weinig loon.
Als je dat nog gaat doen in je eigen voertuig, dan ben je helemaal 8)7
Nog afgezien van 't feit dat je verzekeringstechnisch waarschijnlijk niet in orde bent ... je ook moet gaan zien om je ouders te vergoeden voor gebruik/slijtage wagen ...

Wil je het toch doorzetten, dan koop je best zelf een lichte vracht, model bakkersautotje.
Daar kan veel rommel (kuch: pakjes) in.
Ik weet niet of in Nederland het concept "lichte vracht" bestaat, maar dat is in België qua belasting enzo vrij interessant. Dan knal je er een verzekering op (verschiet niet van de prijs), bekijk je even hoe veel dat ding gaat zuipen, ... eigenlijk dus al een soort van business plan, dus daar gaat je "makkelijk"

@vanaalten.
Zelfs als dat zo zou zijn, dan weet ik niet of de verzekeraar zo maar aan die cijfers kan komen (privacy enzo)

Doch bij een ongeluk zie ik wel mogelijk problemen als de verzekeraar ontdekt dat je beroepsmatig aan het rondrijden bent als pakketjesbezorger .. zeker als de verzekering op naam van de ouders staat.

Maar: wil je snel en makkelijk wat geld verdienen ... zoek iets in de buurt (of makkelijk te bereiken met OV) dat wel wat opbrengt, maar waar je zelf weinig tot niks voor moet investeren + waar je ook weinig risico op loopt. Best is de opbrengts ook rechtstreeks gekoppeld aan de tijd dat je erin steek (betaald per uur)
Dit pakketjesverhaal loopt daar toch al zwaar mank:
- je moet investeren in een voertuig/verzekering
- opbrengst hangt af van wat je afgeleverd krijgt en niet op basis van de tijd die je erin steekt
- bij pech scheur je je broek aan 1 pakje (kost meer aan brandstof als je krijgt)
- bij een ongeluk/panne zijn alle kosten voor jou dit in tegenstelling tot werken bij een deftige werkgever of met diens materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Als je bij je verzekeraar minder kilometers opgeeft dan je rijdt pleeg je fraude. Leuk als je je auto van 40k in de prak rijdt en dat je verzekeraar daarom niet uitkeert.

http://www.consumentenbon...fsluiten/#kooptip-2880806

[ Voor 0% gewijzigd door JBrennan op 06-02-2013 10:27 . Reden: dt vaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47

-tom-562

Oliesjeik

vanaalten schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:06:
[...]

Is tegenwoordig elke garage niet verplicht om kilometerstanden bij onderhoud te registreren? Dus is het niet razend eenvoudig voor een verzekeraar om te controleren of er meer gereden is dan vooraf voorspeld?
Nee, want niet iedereen gaat naar de garage :P

Bij de APK nemen ze tegenwoordig de KM-stand op, alleen dat zegt ook niet veel. Je auto kan er een NAP certificaat mee krijgen, als de KM-standen logisch zijn.

Ontopic:
ik zou zo'n baantje nooit doen, iig NOOIT met een eigen auto. Als je schade rijdt ga je er hoe dan ook op achteruit. Met m'n huidige baan pak ik liever ook niet m'n eigen auto als ik naar een klant moet, ik probeer altijd een auto van het werk te krijgen (ook al is de km-vergoeding een dikke prima), maar gewoon vanwege het feit dat je met schade er altijd op achteruit gaat.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie hebben me overtuigd dit is niet veel dan. Weinig loon en veel kosten.

Hebben jullie misschien ideeën? (krantenwijk in mijn woonplaats is hier niet beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 11:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 499739 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:57:
Jullie hebben me overtuigd dit is niet veel dan. Weinig loon en veel kosten.

Hebben jullie misschien ideeën? (krantenwijk in mijn woonplaats is hier niet beschikbaar)
Wat kun jij sneller / makkelijker dan anderen?
Dat is het handigste om het meeste mee te verdienen 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Vakkenvullen in een winkel?
Bijbeunen bij de fietsenmaken / brommer?
Iets plukken bij een boer / kas?

Ik noem maar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Studentassistent? Vakkenvullen, idd?
Pagina: 1