Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388562

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds 31 januari Windows 8 gekocht. Nu heb ik enkele probleempjes in combinatie met mijn videokaart. Had een upgrade gedaan vanaf Windows 7, alle apps en bestanden behouden, zie ik tot mijn verbazing dat CCC geen fan control meer ondersteund. Ik in veilige modus met Driver Sweeper ATi/AMD spul er af gegooid en 13.2 Bèta geïnstalleerd. Bats, blue screen. ->Veilige Modus->Driver Sweeper->13.1. Blue screen.

Vervolgens Windows 8 opnieuw geïnstalleerd (verse installatie) en ik had meteen 1080p beeld (zonder dat ik drivers had geïnstalleerd). Ik wou vervolgens dus weer CCC opzoeken, stond er niet op. Geprobeerd met MSI Afterburner om de fan van de GPU handmatig te controleren, ziet hij mijn graka niet. GPU-Z echter wel. Weer hetzelfde verhaal, ->Veilige Modus->Driver Sweeper-> 13.2 en 13.1, allebei BSOD.

WhoCrashed zegt het volgende:

On Mon 4-2-2013 15:34:39 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\020413-28766-01.dmp
This was probably caused by the following module: atihdw86.sys (AtihdW86+0xFE67)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF8800A446E67, 0xFFFFF8800A22FBF0, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\atihdw86.sys
product: AMD HD Audio Driver
company: Advanced Micro Devices
description: AMD High Definition Audio Function Driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atihdw86.sys (AMD High Definition Audio Function Driver, Advanced Micro Devices).
Google query: Advanced Micro Devices SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Handmatig atihdw86.sys verwijderd, in System32\Drivers en System32\DriverStore
... Nog steeds hetzelfde liedje.

Ik heb geen flauw idee hoe dit kan, heb Windows 8 ook volledig geupdate. Enige wat ik wou was handmatig de fan bedienen, omdat dit het luidruchtigste onderdeel van mijn pc is.

Ik hoor het graag als iemand misschien een oplossing heeft. Persoonlijk vrees ik voor een brakke grafische kaart, maar dat snap ik niet helemaal, want met deze "Windows" drivers kon ik wel gewoon normaal gamen.
Kaart wordt ook voldoende voorzien van stroom, Scythe Gouriki 3 600W Plug-in 80+ Bronze.

AMD Phenom II 1090T
Club3D AMD Radeon 6870
8GB Kingston 1333Mhz 9-9-9-24

Bvd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 18:43

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Bij j driver install even geavanceerd kiezen en de HDMI Audio Driver niet mee installeren.

Kijken of dit helpt. Gezien de crashlog zou dat deze specifieke crash op moeten lossen

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388562

Topicstarter
Had ik net bedacht, ook zojuist uit gevoerd, en alles is perfect! Heel vreemd dit, misschien omdat ik juist via DVI-D mijn beeldscherm bekijk en niet HDMI, dat ik die functie niet gebruik dat hij gaat lopen "kloten"?

In ieder geval kan deze gesloten worden.