Probleem:
Wij hebben al jaren IPB van KPN 8/1Mbit, dit werkte tot een paar maanden terug naar behoren.
Tot in december het internet enorm traag was, toen ik een kijkje in de router ging nemen bleek dat de router te laag ingetraind stond namelijk op 4/0.5 Mbit.
Ik dacht kan gebeuren, dus een berichtje naar KPN en die zetten het dan ook handmatig weer op 8/1 Mbit.
Zo ging dit een aantal keer achter elkaar: ik constanteer weer verkeerd ingetraind --> berichtje --> handmatig omhoog --> paar dagen later --> verkeerd ingetraind.
Enfin ik was het pas goed zat, we hebben al traag internet en dan maken ze het nog eens twee keer zo traag
Dus ik een bericht naar KPN dat ik nu gewoon een goede oplossing wilde en dat ik dacht dat het ergens bij hun fout zat.
Toen kreeg ik dit als antwoord:
Dus nu mijn vraag aan jullie: wat gaat die monteur controleren en wat kan ik van te voren zelf al controleren? En wat zouden mogelijke oorzaken zijn? Ik heb pas de splitter al open gehad en dat zat allemaal nog goed vast.
Relevante technische gegevens:
Router: Arcaydan V8 (rond oktober hebben we deze als vervanging van de oude grijze Siemens gekregen)
Internet komt gewoon in de meterkast binnen in zon dop. Vervolgens gelijk de splitter en router erachter dus geen lange afstanden.
Afstand volgens BBned postcode check is ongeveer 700 meter.
Screenie van de router status:

Mogelijke oorzaken:
-Nieuwe router?
-NAS met torrent client die altijd staat te seeden (geen idee of dat invloed heeft)
-Jullie ideeën
Wij hebben al jaren IPB van KPN 8/1Mbit, dit werkte tot een paar maanden terug naar behoren.
Tot in december het internet enorm traag was, toen ik een kijkje in de router ging nemen bleek dat de router te laag ingetraind stond namelijk op 4/0.5 Mbit.
Ik dacht kan gebeuren, dus een berichtje naar KPN en die zetten het dan ook handmatig weer op 8/1 Mbit.
Zo ging dit een aantal keer achter elkaar: ik constanteer weer verkeerd ingetraind --> berichtje --> handmatig omhoog --> paar dagen later --> verkeerd ingetraind.
Enfin ik was het pas goed zat, we hebben al traag internet en dan maken ze het nog eens twee keer zo traag
Toen kreeg ik dit als antwoord:
Nu snappen jullie wel, ik wil niet het risico lopen om een dikke rekening te krijgen (of beter gezegd mijn ouders).Hallo __, we kunnen een afspraak plannen met een monteur. Zo kunnen we uitsluiten dat het probleem bij jou op locatie zit. Ik moet je wel aangeven dat er indien het op jou locatie niet goed aangesloten is, er kosten in rekening gebracht kunnen worden voor de monteur. Zou je me kunnen laten weten wanneer je in de gelegenheid bent de monteur te ontvangen? Ook ontvang ik graag je 06-nummer. -KPN-mederwerker-
Dus nu mijn vraag aan jullie: wat gaat die monteur controleren en wat kan ik van te voren zelf al controleren? En wat zouden mogelijke oorzaken zijn? Ik heb pas de splitter al open gehad en dat zat allemaal nog goed vast.
Relevante technische gegevens:
Router: Arcaydan V8 (rond oktober hebben we deze als vervanging van de oude grijze Siemens gekregen)
Internet komt gewoon in de meterkast binnen in zon dop. Vervolgens gelijk de splitter en router erachter dus geen lange afstanden.
Afstand volgens BBned postcode check is ongeveer 700 meter.
Screenie van de router status:

Mogelijke oorzaken:
-Nieuwe router?
-NAS met torrent client die altijd staat te seeden (geen idee of dat invloed heeft)
-Jullie ideeën
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."