Ik ben al een tijd lang actief op tweakers.net en heb al menig pc gebouwd. Custom waterkoeling is echter iets waar ik nog nooit aan toe ben gekomen. Momenteel heb ik een Antec 620 met 2 AP-15 GT's op mijn cpu zitten, maar deze schiet echter gewoon te kort voor de oc die ik graag zou willen draaien. 1,35volt @5ghz op een 2500k. De temperatuur is dan om en nabij de 80graden bij intel burn in.
Nu heb ik na wat zoeken de volgende aftermarket cpu kit gevonden.
Kom net ook het volgende reservoir tegen. Eentje die wel geschikt zou kunnen zijn. Misschien nog even wachten totdat die op de markt is.
Mijn vraag is nu. Kunnen jullie een inschatting maken van wat deze kit aan temperatuurswinst gaat opleveren? Ik zou op de radiator een config van twee AP-15 GT's plaatsen, niet de bijgeleverde fan. Afhankelijk van de verwachte temperatuurswinst, ga ik een aankoop overwegen.
De volgende aanvullende vraag, ja ik kijk altijd met 1 oog naar de toekomst. Zouden deze pomp en dit reservoir ook nog een tweede RX120 aankunnen met een gpu only blok op een GTX 670? Of moet ik dan meer gaan denken aan een Koolance RP-401X2 5,25 reservoir met 2 pmp-400's?
Even ter volledigheid mijn complete systeem:
Fractal Define Mini
Asus ROG Z68 Gene IV
Intel I5 2500k
Mushkin Ridgeback 1866 DDR2 2*4GB
EVGA GTX 670 FTW
Chieftec Nitro 88+ 850W
Corsair Force GT 60GB SSD
Samsung F1 1TB drive
Fan Controller Scythe Kaze Master II
Ik kan over 6 GT AP-15's beschikken
Nu heb ik na wat zoeken de volgende aftermarket cpu kit gevonden.
Kom net ook het volgende reservoir tegen. Eentje die wel geschikt zou kunnen zijn. Misschien nog even wachten totdat die op de markt is.
Mijn vraag is nu. Kunnen jullie een inschatting maken van wat deze kit aan temperatuurswinst gaat opleveren? Ik zou op de radiator een config van twee AP-15 GT's plaatsen, niet de bijgeleverde fan. Afhankelijk van de verwachte temperatuurswinst, ga ik een aankoop overwegen.
De volgende aanvullende vraag, ja ik kijk altijd met 1 oog naar de toekomst. Zouden deze pomp en dit reservoir ook nog een tweede RX120 aankunnen met een gpu only blok op een GTX 670? Of moet ik dan meer gaan denken aan een Koolance RP-401X2 5,25 reservoir met 2 pmp-400's?
Even ter volledigheid mijn complete systeem:
Fractal Define Mini
Asus ROG Z68 Gene IV
Intel I5 2500k
Mushkin Ridgeback 1866 DDR2 2*4GB
EVGA GTX 670 FTW
Chieftec Nitro 88+ 850W
Corsair Force GT 60GB SSD
Samsung F1 1TB drive
Fan Controller Scythe Kaze Master II
Ik kan over 6 GT AP-15's beschikken
[ Voor 19% gewijzigd door Gizzy op 04-02-2013 16:40 ]