HDMI werkt niet meer onder W8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Denk dat deze vraag het beste onder Windows clients valt.

Het volgende probleem is gaande, thuis heb ik een ASUS K53SJ SXnogiets laptop waar ik recentelijk Windows 8 op heb gezet.
Na wat initiele problemen met verschillende FN toetsen zoals geluid harder en zachter zetten evenals de touchpad die niet werkte als een magic touchpad (gesture control en multitouch dat soort zaken) loop ik n tegen het volgende aan.

De HDMI out lijkt niet meer te werken gisteren wou ik even de laptop aan de tv hangen om een voetbal wedstrijd te kijken die om vreemde redenen niet bij UPC te bestellen was maar dus wel via de PC.
en het lukte met geen mogelijkheid om het beeld van de ASUS op de TV te krijgen.
Niet via de FN toetsen en ook niet via de Windows toets+P combinatie.

De laptop heeft als display adapters zowel een Geforce GT520M (of iets vergelijkbaars, weet het exacte model even niet meer uit mijn hoofd) en ook een Intel HD 3000 graphics adapter
Wat ik opzich al vreemd vind want waarom 2 videokaarten maar voorheen geen problemen opgeleverd.

Drivers heb ik niet kunnen vinden en een search op google leverde alleen wat vage oplossingen op de Windows toets+P combinatie.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:59
Tsja, zonder drivers is het erg lastig. Heeft Windows Update toevallig geen drivers? Dat was bij mijn laptop namelijk wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Het niet vinden van drivers doelt op het feit dat om uiteindelijk FN toetsen werkend te krijgen en echt aparte drivers van ASUS moest donwloaden voor windows 8.
Het lijkt me dat iets als een HDMI uitgang toch wel vrij algemeen is qua aansturing in tegenstelling tot FN toetsen die nogal kunnen verschillen qua locatie en functie per merk en type laptop.
Updaten van verschillende drivers voor de grafische kaart(en) heeft niks geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Verder niemand een idee buiten het bijna onvermijdelijke terug naar W7.
Aangezien ik de laptop in de nabije toekomst waarschijnlijk veel vaker via HDMI aan een monitor/tv moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dikke kans dat die Intel grafische adapter op de processor zit. Ik begrijp dat je fabrikant wel win8 drivers op zijn site heeft, dus download en install die eerst.

Tevens, wordt de HDMI display ook niet herkend onder "resolutie" van Windows, of in je driver configuration zelf?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Werkte de HDMI wel onder Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rubman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:33:
Het lijkt me dat iets als een HDMI uitgang toch wel vrij algemeen is qua aansturing
Nee. Zeker niet omdat je notebook gebruik maakt van Nvidia Optimus, die een Nvidia chip combineert met de Intel IGP. Zorg dus dat deze drivers goed geïnstalleerd zijn. Anders is de kans groot dat 't inderdaad niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

De HDMI poort zit gekoppeld aan je Nvidia chip. In dit geval zal deze dus niet werken omdat de driver niet (juist) is geïnstalleerd. Volgens mij moet je eerst de IGP installeren en daarna de Nvidia, maar dat kan ook andersom zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TS moet gewoon eens zoeken naar Optimus (wat hierboven al een paar keer is aangehaald), dan zal het spontaan gaan werken. Elke laptop met vergelijkbare hardware (nVidia Optimus of de ATi/AMD equivalent) heeft exact hetzelfde. Via IGP kan je geen externe monitor aansturen. Klaar. Gewoon de juiste drivers erop douwen en werken. Verzuim je dat, tja, dan is 't geen wonder dat 't niet werkt.
Dit valt in 'tzelfde rijtje als je Fn toetsen en touchpad.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Hmm ga dus maar eens zoeken naar Optimus Drivers op de ASUS/Nvidia site.
Laat wel eten of het gelukt is alvast bedankt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rubman op 06-02-2013 07:48 ]

Pagina: 1