Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02
Middag :)

Ik ben op zoek naar een usb naar dmx interface om een laserprojector aan te sturen.
Nu zijn die dingen best prijzig (~80 euro) en wil ik het het liefst zo goedkoop mogelijk maken, omdat het maar een beetje hobby is.
Nu kwam ik dus op de volgende link terecht: http://sourceforge.net/projects/dmx485/
Voor degene die geen zin hebben om te lezen: Deze library zorgt dat je een "normale" usb->rs485 interface kan benaderen als een dmx dongle. Ideaal :D

Omdat ik dat ding eigenlijk overmorgen sowieso nodig heb, valt bestellen in het buitenland af. En in Nederlandse webshops kan ik hem maar niet vinden |:(

De vraag is dus of iemand een webwinkel weet waar ze deze verkopen, of ergens nog een schematje heeft liggen om er zelf eentje in elkaar te knutselen.
En als iemand weet hoe dit met een raspberry zou kunnen, zou dat helemaal perfect geweldig zijn :D

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is meer werk voor een arduino (of willekeurige microcontroller) dan een raspberry. Nog aan max485 erbij gooien en je kan het maken. Als je het voor overmorgen wilt hebben wordt het beetje twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:53

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik heb hier een tijdje geleden ook naar gezocht, want ik vond E 80 ook te veel, maar ben uiteindelijk toch op een ebay-tje uitgekomen omdat dit in de optel som makkelijker en goedkoper was.
De veelgebruikte chip voor de simpele variant hiervoor is er een van FTDI, misschien dat je die ergens snel kan vinden/bestellen.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Als je 'm overmorgen al nodig hebt, wordt zelf maken wel erg lastig, dit omdat het ook nog maar de vraag is of zo'n interface dan direct goed werkt. De goedkoopste interface die er in Nederland te krijgen is, zal de Showtec Sweetlight dongle zijn, maar die is met 120 euro (als ik het goed uit mijn hoofd zeg) dus ook nog behoorlijk aan de prijs...

Misschien nog handig om te vermelden hoe of met welk programma je de laserprojector aan wilt sturen. Zo maakt de bovengenoemde showtec gebruik van een eigen applicatie

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02
Bedankt voor de reacties!

Allereerst, het programma wat ik ga gebruiken maakt me niet zoveel uit, zolang het maar doet wat het moet doen.
Heb hier ook nog een EasyAVR5 liggen (atmel developer board) waarmee ik misschien wel wat kan fabriceren.
Dat wordt dus op zoek naar schema's :p