Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500486

Topicstarter
Bij ons op het werk zouden we graag een paar TV's ophangen om daar wat leuke statistieken van onze SaaS applicatie op te tonen. Leuk voor het besef bij minder technische collega's en leuk voor bezoekers.

Het leek mij handig om hiervoor TV's met browser functie te gebruiken, om vervolgens full-screen een bepaalde webpagina open te laten staan, bijvoorbeeld de LG 42LS5755.

Wat ik echter niet duidelijk kan terugvinden, misschien kan iemand dit voor mij bevestigen, is of deze TV's een full-screen knopje hebben zodat alleen de pagina getoond wordt (en dus niet allerlei besturingselementen). Zien jullie nog andere mogelijke bezwaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarom zo'n omweg gebruiken? Kun je niet gewoon een screenshot maken en deze als foto tonen op de televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 22:22
Dimens schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:38:
Waarom zo'n omweg gebruiken? Kun je niet gewoon een screenshot maken en deze als foto tonen op de televisie?
Maar hoe zie jij dat voor je dan? Ik bedoel, TS wil denk ik real-time statistieken, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Hoe wil je die TV dan aansturen? Met ethernet?

Is het dan niet slimmer om gewoon een hdmi kabel naar een server te trekken, of om de TV aan te sturen met een ander apparaat, zoals een raspberry pi? Dan heb je vast een stuk meer controle over wat je precies op het beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500486

Topicstarter
Het idee is inderdaad een pagina met daarop wat grafieken die dan zichzelf updaten (wat AJAX calls). De pagina zelf is het probleem niet en de aansluiting ook niet, immers: stroomkabel erin, WIFI instellen en URL invoeren. Een losse computer (bv. een pi) aansluiten is dan juist meer werk en ook onderhoudsgevoeliger (zeker met meerdere schermen op verschillende verdiepingen).

Een alternatief kan natuurlijk uit een paar PI's bestaan, maar eerst terug naar de vraag: weet iemand of die software van LG of Samsung een fullscreen knopje heeft?